۰ نفر

معاون استاندار: هموطنان به گیلان سفر نکنند

۹ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۲۴
کد خبر: 420636
معاون استاندار: هموطنان به گیلان سفر نکنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط برای مسافرت مناسب نیست و هموطنان تا اطلاع بعدی از سفرهای غیرضروری به این استان پرهیز کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی اوسط اکبری مقدم عصر جمعه در بازدید از طرح تب سنجی مسافران گیلان در گردنه حیران آستارا اظهار کرد: مسافران گیلان از دو سوی شمال و جنوب این استان در شهرستان های چابکسر و آستارا تب سنجی می شوند و سفر هموطنان، خطر شیوع کرونا را در گیلان تشدید می کند.

وی بیان کرد: گیلانی ها مهمان نواز هستند اما اقدامات پیشگیرانه جهت صیانت از سلامت عمومی لازم است تا برای کنترل بیماری کرونا با آرامش کامل و برنامه ریزی خوب، گام های مثبت برداشته شود.

وی ادامه داد: ستاد گشت دستگاه های اجرایی گیلان برای پیشگیری از بیماری کرونا متشکل از جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه و فوریت های پزشکی فعال شده است.

اکبری مقدم گفت: از ظرفیت دستگاه های اجرایی و نظامی استان به منظور پیشگیری از کرونا استفاده می شود و شهرداری ها، دهیاری ها و سایر دستگاه ها و سازمان ها در اعلام هشدارها و توصیه های بهداشتی پیشگام شوند.

 ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

آمار مبتلایان به کرونا در گیلان ۱۷ نفر و شمار فوتی ها سه نفر اعلام شده است و ۱۲ نفر بهبود یافته اند و ۲ نفر در بیمارستان بستری هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.​