۰ نفر

محبوب‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان برای تعطیلات نوروز

۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲
کد خبر: 418147
محبوب‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان برای تعطیلات نوروز

مقاصد زیادی برای سفر های نوروزی وجود دارد که شما می توانید از آن ها بازدید کنید. برخی از این مقاصد بسیار میان گردشگران مخصوصا گردشگران ایرانی محبوب می باشد و شما می توانید یک تجربه متفاوت را در تعطیلات بهار 99 برای خود رقم بزنید. با هم دوتا از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری برای سفر های نوروزی را بررسی می کنیم.

کشور هزار رنگ و فوق العاده، تایلند

تایلند نام کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع شده و در جنوب شرقی آسیا می باشد. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه می باشد. زبان رسمی این کشور، تایلندی است. پایتخت و همچنین پرجمعیت ترین شهر آن، بانکوک می باشد و حدوداً 95% مذهب مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی گرفته شده از دو کلمه THI و LAND است که به معنی سرزمین حوری نیز است.

معابد بودایی بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ مردم کشور تایلند می باشد که البته نقش به سزایی در صنعت گردشگری نیز ایفا می کنند. علاوه بر این، تایلند به دلیل جزایر پر تعداد با سواحل شنی بسیار جذاب و شن های طلایی رنگش و همینطور غذاهای خیابانی شهرت جهانی دارد. 

بانکوک، پوکت و پاتایا و استان کرابی، مهم ترین و بهترین مقصدهای سفری تایلند هستند که در میان گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی بهره مند هستند.

هزینه تور تایلند نوروز 99 با توجه به شهری که می خواهید از آنجا سفر کنید متفاوت است، به عنوان مثال تور تایلند از شیراز یا تور تایلند از مشهد با قیمت متفاوتی نسبت به تور تایلند از تهران انجام خواهد گرفت. همچنین مقصدی که انتخاب می کنیم نیز، در قیمت تور تأثیر گذار می باشد. تور بانکوک با تور پوکت در یک رنج قیمت نیستند. هزینه تور تایلند بسته به نوع هتل، نوع بلیط هواپیما و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود. 

با وجود نزدیک بودن به خط استوا، تایلند در تمام طول سال، دارای آب و هوای گرم و مرطوب، با درجه حرارتی نسبتاً ثابت می باشد. فصل های خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر به طول می انجامد، ولیکن در طول ماه های بارانی، رگبار عصرگاهی به جای بارش های مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی به شمار می رود. آب و هوای تایلند به دلیل قرار گیری در نزدیکی خط استوا، گرم و استوایی است. بارش باران های گرم نیز از جذابت های تایلند به شمار می رود. برای علاقمند به نقاط گرمسیری، تایلند یکی از بهترین مقاصد محسوب می شود.

می توان با قاطعیت گفت که هیچ زمان نا مناسبی برای رفتن به کشور تایلند وجود ندارد و در تمامی فصول سال، برای گردشگران و توریست ها جذابیت دارد. ولیکن اگر که به دنبال این هستید که بهترین زمان سفر به تایلند برای گشت و گذار و تفریح را بدانید، می توان گفت که ماه ژانویه (12دی الی 12 بهمن) بهترین زمان ممکن است. در این مدت زمان، هوای کل کشور خوب و متعادل می باشد. احتمال کمی وجود دارد که بارانی بیاید. آب و هوای خنک در شمال کشور سبب می شود تا شرایط جوی مناسبی به وجود بیاید و همچنین تمام سواحل جنوبی کشور از گرمای آفتاب لذت ببرند. 

بی شک تعریف غذاهای خوش طعم و لذیذ تایلندی شنیده اید و تقریباً در اکثر شهرهای بزرگ دنیا دست کم می توان یک رستوران تایلندی یافت ولیکن صرف غذاهای تایلند در این کشور تجربه ای فراموش نشدنی و بسیار جذاب است و تجربه ای بسیار متفاوت به شمار می رود. ترکیب مزه های مختلف شیرین، شور، تند و ترش که در غذاهای تایلندی وجود دارد، در هیچ نمونه دیگری وجود ندارد و در میان هیچ کدام از غذاها به اندازه سوپ معروف تام یام (Tom Yam) جالب توجه نیست. 

مکان های دیدنی بانکوک به اندازه ای رنگارنگ و متنوع و زیبا هستند که هر ساله میلیون ها گردشگر و توریست به آنجا سفر می کنند تا از نزدیک آنها را مشاهده نمایند.  مکان های توریستی و دیدنی تایلند بسیار زیاد و متنوع است که می توانید با مراجعه به صفحه جاذبه های گردشگری تایلند به صورت دقیق تری با آنها آشنا شوید.

شهربازی دریم ورد، معبد وات فو یا بودای خوابیده، سافاری و دنیای وحش، بازار شناور دامنون سادوآک، بازار شبانه پات پونگ، باغ وحش دوزیت، شهر تاریخی آیوتایا، مزرعه تمساح، باغ رز، مجسمه بودای زمردین و مجموعه کاخ پادشاهی از نمونه های مکان های دیدنی بانکوک هستند. 

فروشگاه های خیابانی در سراسر شهر بانکوک منبع بسیار مناسبی و خوبی برای خریداری سوغاتی های ارزان و در عین حال جالب هستند. اگرچه در تایلند محصولات بسیار خوبی برای خرید و سوغات وجود دارد و برای بینندگان و خریداران بسیار جذاب هستند، اما مهمترین نکته ای که باید بسیار توجه کنید این است که در هنگام خرید کاملاً باید مراقب باشید، چرا که به همان میزان که اجناس زیبا و عالی وجود دارد، چندین برابر نیز اجناس تقلبی و فیک وجود دارد که به جای جنس مرغوب و اصلی به مسافران فروخته می شود. 

از سوغاتی های بسیار معروف تایلند می توان به ظروف مخصوص تایلند، شیرینی خائو لام تایلندی، ابریشم و کتان تایلندی، جواهرات تایلند، فیل ها و مجسمه های بودا تایلند و ادویه تایلندی اشاره کرد. بهترین و معروف ترین مراکز خرید تایلند عبارتند از: مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک، مرکز خرید سیام سنتر بانکوک، مرکز خرید سیام دیسکاوری بانکوک، مرکز خرید پلاتینوم بانکوک، مرکز خرید فورچون تاون بانکوک، مرکز خرید ام کاتیر بانکوک، مرکز خرید آمارین پلازا بانکوک، مرکز خرید سنترال امبسی بانکوک و مرکز خرید ام بی کی بانکوک.

نن

سفری شگفت انگیز به کشور فوق العاده مدرن و زیبا مالزی

مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن کوالالامپور است، مذهب بیشتر افراد اسلام و زبان رسمی این کشور مالایی است اما نگران نباشید اکثر این مردم به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. ساکنین کشور مالزی از سه نژاد مالایی، چینی و هندی تشکیل شده‌ است. تور لحظه آخری مالزی (تورهای ارزان کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی) یکی از مقصدهای سفر گردشگران از سرتاسر دنیا می باشد که می توانید سفر خوشی را به این کشور داشته باشید و از دیدن جاذبه های توریستی آن لذت ببرید. به علت استقبال زیاد بازدید کنندگان از شهرهای دیدنی مالزی مانند: کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی، اکثر آژانس های مسافرتی تورهای این کشور را به صورت ترکیبی، مانند: تور کوالالامپور و لنکاوی و کوالالامپور و پنانگ ارائه می نمایند که بازدید از هر کدام از آن ها می تواند لذت بخش باشد.

مالزی در شرق آسیا و تقریباً در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است از این رو آب و هوای مالزی گرم و استوایی است و به دلیل قرار داشتن در کنار دریا هوای شرجی دارد. مالزی در تمام فصول سال دارای آب و هوایی مشابه با چند درجه اختلاف دما می باشد و به طور کلی درجه حرارت بالایی دارد. دمای هوای مالزی بین 21 الی 32 درجه متغیر است. اغلب ماه های دسامبر تا فوریه خنک ترین ماه های سال هستند ولیکن اختلاف دمای این ماه ها با دیگر ماه های سال نهایتاً 2 الی 3 درجه می باشد. ماه های مارس تا آوریل گرمترین ماه های سال هستند.

مالزی اماکن زیادی برای دیدن و تفریح دارد به خصوص در پایتخت خود یعنی کوالالامپور، بدون شک یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور  برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers) هستند که نماد این شهر به شمار می‌آیند. بعد از آن موزه ملی مالزی (National Museum of Malaysia )، برج کی ال  (KL Tower)، بوکیت بینتانگ  (Bukit Bintang)، بازار مرکزی (Central Market)، غار میمون ها  (Batu Caves)، شهر آبی سان وی لاگون  (Sunway Lagoon )، پارک پروانه کوالالامپور (KL Butterfly Park )، آکواریوم کوالالامپور (KL Aquaria) و محله چینی ها (China Town)  از جاذبه های گردشگری مالزی می باشد.

خرید در مالزی یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین کارهایی است که می‌توانید از انجام آن در تور مالزی نوروز 99 لذت ببرید. مراکز خرید مالزی بسیار متنوع است. از مغازه های لوکس و گران قیمت تا بازارچه های کوچک محلی برای هر بودجه‌ ای کالایی قابل عرضه دارند.

یکی از سه رویداد مهم در مالزی جشنواره خرید مالزی (Malaysia Mega Sale) یعنی فصل حراج در مالزی است. بازارهای خرده فروشی، مراکز خرید و فروشگاه ها به صورت گسترده اقدام به فروش محصولات خود می کنند. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که از مالزی چی بخریم؟ باید بگوییم که قیمت لباس در مالزی بسیار مناسب است.

ننن

آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی با ارائه بهترین خدمات گردشگری، خرید تور، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل در خدمت شما مسافران گرامی می باشد. شما می توانید برای دریافت این خدمات گردشگری به سایت https://www.asemanabi.net/ مراجعه نمایید.