۰ نفر

شکایت ۲دانشجوی ایرانی از آمریکا بابت بدرفتاری در فرودگاه

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۳:۴۴
کد خبر: 414619
شکایت ۲دانشجوی ایرانی از آمریکا بابت بدرفتاری در فرودگاه

دو دانشجوی ایرانی که دولت آمریکا از ورودشان به خاک ایالات متحده جلوگیری کرده شکایت‌هایی جداگانه تنظیم کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دو دانشجوی ایرانی با ارائه شکایتی به وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته‌اند در فرودگاه بین‌المللی «لوگان»، واقع در بوستون با آنها بدرفتاری شده و دولت آمریکا در اقدامی غیرقانونی مانع ورود آنها به این کشور شده است.

«شهاب دهقانی»، دانشجوی دانشگاه «نورث‌ایسترن» و «ریحانه امامی» که قرار بود کلاس‌هایش را در دانشگاه هاروارد شروع کند اخیراً شکایت‌های جداگانه‌ خودشان را تقدیم دفتر حقوق مدنی این وزراتخانه کرده و خواستار تحقیق درباره رفتار مقام‌های اداره مرزبانی و گمرک آمریکا شده‌اند.

این دو دانشجو گفته‌اند مقام‌های فدرال آمریکا برای ساعت‌ها آنها را در فرودگاه یاد شده بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار داده‌ و در نهایت مدعی شده‌اند قصد دارند بیشتر از موعد مجاز در روادیدشان در آمریکا بمانند.

دهقانی و امامی تأکید کرده‌اند هیچ قصدی برای ماندن در آمریکا بعد از انقضای تاریخ رویدادشان نداشته‌اند و مقام‌های فدرال از ارائه هر گونه دلیلی درباره ادعایشان خودداری کرده‌اند.

ریجانی امامی در شکوائیه‌اش نوشته است: «من نمی‌توانستم و هنوز هم نمی‌توانم باور کنم که با من چه رفتاری شده و دلیل آن چه بوده است.»

وی اضافه کرده است: «من هیچ قصدی برای ماندن طولانی مدت در آمریکا نداشتم. در واقع، هاروارد تنها دانشگاهی در آمریکا است که برای آن تقاضانامه فرستادم.»

آسوشیتدپرس نوشته این دو دانشجو جزو دست‌کم ۱۰ ایرانی هستند که از ماه آگوست تا به حال از ورود آنها به خاک آمریکا جلوگیری شده است.»