۰ نفر

توسعه‌ بخشیدن به کسب و کار، در گروی بازاریابی و مارکتینگ اصولی!

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبر: 409274
توسعه‌ بخشیدن به کسب و کار، در گروی بازاریابی و مارکتینگ اصولی!

وجود رقابت‌های شدید بین کسب و کارهای مختلف و تغییر و تحولات پیش‌بینی نشده در امر اقتصاد، موجب شده‌اند تا اهمیت بازاریابی و مارکتینگ نسبت به سال‌های اخیر افزایش یابد. برنامه‌ریزی و تدوین استراتژیهای کلی بازاریابی اعم از بودجه، رقابت، جایگاه‌یابی و... برای هر سازمانی مستلزم استخدام مدیر بازاریابی و مارکتینگ با تجربه می‌باشد. انتخاب پرسنل بازاریابی مناسب در هر تجارتی باعث پیشرفت جایگاه شرکت در بازار و پایداری آن خواهد شد. بنابراین مدیران و واحدهای منابع‌ انسانی موظفند فاکتورهای مهمی را برای جذب نیروهای متخصص و حرفه‌ای در این زمینه در نظر بگیرند.

استخدام بازاریاب مانند استخدام برای هر موقعیت دیگری با چالش‌های خاصی همراه خواهد بود. در واقع انتخاب افراد اصلح برای تیم بازاریابی و مارکتینگ در هر مجموعه‌ای یک تصمیم اقتصادی مهم به‌شمار می‌آید. شناسایی اینکه متقاضیان استخدام در کدامیک از شاخه‌های بازاریابی دانش و مهارت کافی دارند، تمرکز صد درصدی کارکنان منابع ‌انسانی و کارفرمایان را می‌طلبد.

استخدام نیروهای بازاریاب شایسته

برای حصول اطمینان از اینکه کارشناسان بازاریابی و مارکتینگ پاسخگوی نیازهای سازمان هستند، لازم است پیش از استخدام آن‌ها نکاتی را مد نظر قرارداد.

در گام اول باید توجه داشته باشید که داوطلب استخدامی تا چه اندازه با مجموعه‌ی شما آشنایی دارد. زمانی که بازاریابان، محصولات یا روند کاری سازمان را بشناسند، به راحتی کشف خواهد کرد که کسب و کار شما تا چه اندازه با نیازهای بازار و مشتریان تناسب دارند. در نتیجه به‌خوبی می‌تواند تمام ابعاد محصولات و خدمات سازمان را به بهترین نحو به مشتریان معرفی کند. وی در نهایت با جذب مشتریان بالقوه شرکت را به سمت سودآوری و فروش بالا سوق خواهد داد.

خلاقیت و نوآوری بن‌مایه‌ی بازاریابی و مارکتینگ موفق می‌باشد. ضمن اینکه بخشی از خلاقیت می‌تواند ذاتی باشد، باید بگوییم که روش‌های متعددی برای یادگیری و تقویت آن نیز وجود دارد. برای مثال Triz  و Scamper از جمله تکنیک‌های خلاقیت هستند که به ارائه‌ی ایده‌های نوآورانه برای حل مسائل مختلف کمک می‌کنند. بنابراین سازمان‌ها در گام بعدی باید دقت کنند که افرادی آگاه و مسلط به ایده‌های خلاقانه را برای استخدام بازاریابی انتخاب نمایند. این افراد با بهره‌گیری هوشمندانه از ابزار و تکنولوژی‌های موجود در این زمینه به تبلیغات موفق و اثربخش برای تجارت شما کمک خواهند کرد.

صرف هزینه‌های بالا برای تبلیغات بی‌ثمر نه تنها به ثبات و پایداری سازمان کمک نمی‌کند، بلکه با ایجاد مشکلاتی برنامه‌ریزی بازاریابی و مارکتینگ را نیز بهم خواهد زد. یک بازاریاب حرفه‌ای از کمترین منابع مالی برای دریافت نتایج ایده‌آل بهره می‌گیرد. او به خوبی می‌داند که چه میزان و چگونه متناسب با فعالیت‌های بازاریابی موجود در مجموعه هزینه کند. همچنین با محاسبه‌ی ROI، بهترین روش را برای تبلیغ محصولات و یا خدمات انتخاب می‌کند. به‌عنوان کارفرما یا مدیر منابع ‌انسانی هنگام استخدام بازاریاب، دانش وی را جهت آگاهی از بودجه‌بندی اصولی برای بازاریابی بسنجید.

استفاده از بانکهای اطلاعاتی آگهی‌ های استخدام برای بازاریابی و مارکتینگ در چراغ

طبقه‌بندی مشاغل موجود برای بازاریابی و مارکتینگ توسط یک سامانه‌ی کاریابی هوشمند به سازمان‌ها کمک می‌کند تا نیروهای متناسب با شرایط مورد نیازشان را بهتر و راحت‌تر بیابند. سامانه‌ی کاریابی چراغ به کارفرمایان این امکان را می‌دهد تا برای استخدام بازاریاب آگهی ‌های شغلی خود را ثبت کنند. سپس با دریافت رزومه از سوی کارجویان و تایید صلاحیتشان با آ‌نها برای مصاحبه‌ی حضوری تماس بگیرید. همچنین متقاضیان بازاریابی می‌توانند با جستجو میان موقعیت‌ های شغلی فراوان برای استخدام در بازاریابی و مارکتینگ چراغ، شانس خود را برای ورود به شرکت‌های معتبر محک بزنند.