۰ نفر

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته مناسب

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 409234
راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته مناسب

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن آن به زندگی مردم نصب دوربین مدار بسته طرفداران زیادی پیدا کرده است. همین باعث شده است تا بسیاری از مردم دنبال توصیه‌هایی برای خرید دوبین مداربسته باشند. با توجه به همین موضوع ما نیز سعی کرده‌ایم تا در این مقاله به جمع‌آوری اطلاعاتی مفید در مورد خرید مناسب‌ترین دوربین مداربسته بپردازیم. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که به دنبال دوربین مناسب می‌گردید همراه ما باشید تا به سوالات شما در این مقاله پاسخ داده شود.

مناسب‌ترین نوع دوربین مداربسته کدام است؟

دوربین‌های مداربسته در مکان‌ها و شرایط مختلفی استفاده می‌شوند. کارفرما باید توجه داشته باشد که دوربین انتخابی او با نیاز و شرایط او متناسب باشد. برای این کار یک سری از نکاتی هستند که باید در نظر گرفته شوند. از جمله این نکات برای انتخاب مناسب‌ترین نوع دوربین مداربسته عبارتند از:

  • هزینه‌ خرید و نصب دوربین مداربسته

طبیعی است که در خرید هر وسیله‌ای به قیمت آن توجه داشته باشید. خرید دوربین مداربسته نیز از این قاعده مستثنا نیست. قبل از هر چیزی باید تمامی جوانب سنجیده شود. در این بررسی‌ها باید توجه داشته باشید که قدرت خرید شما چه‌ قدر است. همچنین آیا در صورت نبودن دوربین مداربسته احتمال خسارتی که قرار است دوربین از وارد شدن آن به مکان مورد نظر جلوگیری کند چه قدر است. بعد از حساب این دو مورد و برآورد رقمی معقول می‌توانید نسبت به خرید دوربین اقدام کنید. ما توصیه می‌کنیم از خرید دوربین ارزان قیمت و بی‌کیفیت در حد ممکن بپرهیزید. چرا که هر چه از دوربین‌های بهتری استفاده کنید احتمال سرقت و جنایت پایین‌تر می‌آید و درصد ضرری که قرار است وارد شود به حداقل مقدار ممکن کاهش می‌یابد.

البته ناگفته نماند که هزینه‌ای که قرار است در این راه پرداخت شود صرفا محدود به خرید دوربین نیست. بلکه برای نصب دوربین مداربسته نیز باید مبلغی را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل دستمزد نصب و وسیله‌های جانبی مثل سیم، منبع تغذیه و ... که قرار است خریده شود می‌باشد. البته علاوه بر تمامی این موارد بعد از اتمام کار هزینه مراقبت و نگه‌داری از دوربین که همواره وجود خواهد داشت را نیز باید در نظر بگیرید.

دد

  • انتخاب دوربین متناسب با کاربرد آن

در بازار می‌توان انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته را با قابلیت‌ها و کیفیت‌های مختلفی مشاهده کرد. خریداران باید در مرحله اول دوربینی را انتخاب کنند که متناسب با شرایط محیطی باشد که قرار است تحت نظر گرفته شود. برای هر یک از محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی نوع خاصی از دوربین مداربسته پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر قرار باشد دوربین در محیطی تاریک نصب شود و یا انتظار ضبط تصاویر در شب را نیز از آن داشته باشید باید دوربین‌هایی با قابلیت دید در شب را تهیه کنید. این دوربین‌ها با ساطع کردن امواج مادون قرمز از خود باعث می‌شوند تا در مکان‌های تاریک نیز توانایی فیلم‌برداری را داشته باشند.

  • خرید دوربین با خدمات پس از فروش

مثل هر وسیله الکتریکی دیگری باید در خرید دوربین مداربسته نیز دقت کنید. امروزه دوربین‌هایی با گارانتی نامعتبر و بدون خدمات پس از فروش توسط برخی شرکت‌ها به فروش می‌رسند. آنچه باعث می‌شود تا برخی افراد به سمت خرید این دوربین‌ها کشیده شوند قیمت به نسبت ارزان‌تر آن‌ها است. در ارتباط با این موضوع باید گفت هرگز کیفیت و اصالت کالا را قربانی قیمت ارزان آن نکنید. اطمینان داشته باشید که خرید دوربین گران‌تر با شرایط بهتر در مقایسه با خرید دوربین با گارانتی نامعتبر و بدون خدمات پس از فروش خیلی به‌صرفه‌تر خواهد بود.

  • بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین مداربسته

سعی کنید حتما قبل از اینکه برای خرید دوربین اقدام کنید مطالعات ابتدایی در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین مداربسته داشته باشید. از جمله ویژگی‌هایی باید در نظر داشته باشید اندازه لنز دوربین، زاویه دید دوربین و میزان حجم حافظه دوربین می‌باشد. چرا که در نظر گرفتن این موضوع‌ها از اصلی‌ترین مواردی است که می‌تواند کیفیت دوربین شما را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله تاثیر این موارد عبارتند از:

  • برای اینکه بتوانید محیط وسیع‌تری را به کمک دوربینی که نصب می‌کنید مشاهده کنید باید اندازه لنز دوربین شما بزرگ باشد.
  • واضح است که هر چه میزان حجم حافظه دوربین شما بیشتر باشد قابلیت بیشتری در ضبط تصاویر بیشتر خواهد داشت.
  • دقت به نوع دوربین مداربسته

به طور کلی در بازار خرید و فروش ۳ نوع دوربین مداربسته وجود دارد. این سه مدل عبارتند از:

  1. دوربین مداربسته آنالوگ
  2. دوربین مداربسته HD
  3. دوربین مداربسته IP

این دوربین‌ها از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند. اگر شرایط محیط شما طوری است که فقط احتیاج به بررسی معمولی دارید و ضبط جزئیات تصاویر توسط دوربین برای شما اهمیت چندانی ندارد می‌توانید دوربین‌ آنالوگ را تهیه کنید تا از هزینه اضافی جلوگیری شود. اما اگر جزئیات تصاویری که قصد دارید توسط دوربین به دست آورید برای شما مهم است باید اندکی هزینه بیشتری بپردازید و دوربین HD یا IP خریداری کنید. علاوه بر وضوح تصاویر و بزرگنمایی دوربین‌های پیشرفته‌تر مثل IP توانایی وصل شدن به اینترنت و فرستادن تصاویر ضبط شده به گیرنده‌هایی مثل موبایل را نیز دارند.

  • انتخاب شرکت‌های معتبر برای خرید دوربین مداربسته

برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین نوع دوربین مداربسته را برای خود انتخاب کنید توصیه می‌کنیم تا از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. تا حد ممکن از رفتن به شرکت‌ها شناخته نشده و نامعتبر جلوگیری کنید. با مراجعه به نمایندگی‌ها و دفاتر فروش معتبر نصب و راه اندازی دوربین مداربسته اطلاعات لازم و بیشتری را در این مورد کسب خواهید کرد. شرکت دیدافزا با داشتن امکانات مشاوره، کارشناسی، فروش و نصب دوربین مداربسته و تجهیزات دوربین مداربسته آماده ارائه خدمات به مشتریان می‌باشد. برای دریافت مشاوره بیشتر با شماره تلفن ۹۱۰۷۷۰۸۸(۰۲۱) تماس بگیرید.