۰ نفر

همه چیز درباره مشاور مالیاتی

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶
کد خبر: 406032
همه چیز درباره مشاور مالیاتی

در این مطلب از شرکت حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن قصد داریم شما را با مشاور مالیاتی و خدمات مالیاتی آشنا کنیم.

به طور کلی می توان گفت که مشاور مالیاتی، وظیفه ی امور مالیاتی یک شرکت را به عهده دارد. مشاور مالیاتی یکی از شاخه های مشاوره است و در واقع فردی است که اطلاعاتی در رابطه با امور مالی و حسابداری دارد. یک مشاور مالیاتی تلاش می کند که مالیات را در چهار چوب قانون به حداقل برساند. در زمینه خدمات مشاوره مالیاتی می توانید با شرکت اقتصاد قرن بعنوان یکی از بهترین های شرکت حسابداری در کرج در ارتباط باشید.

مشاور مالیاتی شرکت درصدد است که با بررسی های هزینه های مربوط به شرکت سود شرکت را به حداکثر برساند و هزینه های را به حداقل برساند. بنابراین انتخاب یک مشاور مالیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انجام خدمات مالیاتی

یک مشاور مالیاتی بسته به نوع سازمان یا شرکتی که برای آن کار می کند، وظایف مختلفی دارد.

یک مشاور مالیاتی با تجربه می تواند در رابطه به سود رسیدن شرکت به صاحبان شرکت مشاوره بدهد.

یک مشاور مالیاتی وظیفه دارد مشکلات مالی شرکت را حل کند.

یک مشاور مالیاتی باید گزارش های مالی شرکت را تهیه و تنظیم کند و به مدیران ارائه دهد.

یک مشاور مالیاتی باید مسائل مالی شرکت را بررسی کند و از قانونی بودن آن مطمئن شود.

یک مشاوره مالیاتی باید به حقوق و قوانین مالیاتی اشراف کامل داشته باشد.

یک مشاوره مالیات باید راه های استفاده از معافیت های مالیاتی را در اختیار صاحبان شرکت قرار دهد.

مم

یکی از وظایف مهمی که یک مشاور مالیاتی انجام می دهد این است که به پرونده های مالیاتی شرکت ها رسیدگی کند و مشکلات آنها را در مراجع قانونی حل و فصل نماید. صاحبان مشاغل هر سال در یک زمان خاصی اظهارنامه مالیاتی پر می کنند و آن را به اداره ی مالیات ارسال می کنند. در مواقعی ماموران مالیات اظهارنامه مالیاتی شرکت را رد می کنند و رقم دیگری را به عنوان مالیات برای آن شرکت در نظر می گیرند. وظیفه مشاور مالیاتی این است که از این اظهار نامه ی مالیاتی شرکت دفاع کند.

یک مشاور مالیاتی به لحاظ حقوقی یک وکیل نیست ولی می تواند در پرونده های مالیاتی با گرفتن وکالت از سوی شرکت ها به دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت بپردازد.

خدمات مشاور مالیاتی

در حال حاضر مشاوران مالیاتی به صورت های مختلف خدمات مالیاتی را به شرکت ها و سازمان ها ارائه می کنند.

استفاده از مشاور مالیاتی به صورت مستمر

در این شرایط قراردادی ما بین شرکت و مشاور مالیاتی نوشته می شود و مشاور مالیاتی موظف است که هر روز در ساعاتی مشخص به شرکت بیایید و اسناد و پرونده های مالیاتی را بررسی کند.

استفاده از مشاور مالیاتی برای حل موردی پرونده ی مالیاتی

زمانیکه یک مشکل مالیاتی برای شرکت به وجود می آید، شرکت تصمیم میگیرد که با استخدام یک مشاور مالیاتی این مشکل را برطرف کند. در واقع قراردادی مابین شرکت و مشاور مالیاتی نوشته می شود که فقط به حل این مشکل بپردازد و بعد از حل مشکل دیگر نیازی به مشاور مالیاتی ندارد.

ممم

استفاده از مشاور مالیاتی برای ثبت قراردادها و صورت های مالی

شرکت برای ثبت قراردادها و بررسی صورت های مالی مشاور مالیاتی را استخدام می کند که یا به صورت حضوری یا به صورت مکاتبه ای مسائل مالی شرکت را زیر نظر بگیرد.

چرا باید از مشاور مالیاتی استفاده کرد؟

اگر مشاور مالیاتی در کارش مهارت داشته باشد می تواند سرمایه ی قابل توجهی را به شرکت بازگرداند یا سرمایه شرکت را نگه دارد. در غیر این صورت شرکت مجبور خواهد بود هزینه ی زیادی را برای مالیات بپردازد. مزیت دیگری که خدمات مشاور مالیاتی دارد این است که می تواند به دنبال کاهش مبلغ مالیات برای شرکت باشد.

معیار انتخاب مشاور مالیاتی

در ابتدا باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای چه کاری می خواهید مشاور مالیاتی را استخدام کنید. آیا مسئله ی بزرگ و پیچیده ای در زمینه ی مالیاتی دارید یا نیاز مالی شما پایه ای و ساده است. اگر که فکر می کنید که مشکل مالیاتی اساسی دارید باید به دنبال مشاوری مجرب باشید. راه اندازی کسب و کار، بررسی وضعیت مالیات های معوقه و پرداخت نشده، فرا رسیدن موعد بازنشستگی از جمله مسائلی هستند که نیاز به مشاور مجرب دارد. برای انتخاب یک مشاور مالیاتی مجرب باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید:

تحقیق درباره ی سوابق مشاور مالیاتی

امروزه تعداد زیادی از افراد و شرکت ه در زمینه مشاور مالیاتی در حال ارائه خدمات هستند. قبل از استخدام مشاور مالیاتی باید از او بخواهید که گواهی نامه معتبر ارائه دهد. باید همچنین سوابق کاری مشاور را در زمینه ای که مد نظر شما است بررسی کنید. این معیار یکی از اولویت های اصلی انتخاب مشاور مالیاتی است.

استخدام مشاور مالیاتی متخصص در حوزه ی مالی

مشاوره مالیات که در نظر دارید باید در زمینه ی برنامه ریزی مالی هم تخصص داشته باشد. چنین مشاوره ای مسائل مالیاتی شما را متناسب با وضعیت مالی شما تنظیم می کند.

مبلغ درخواستی از سوی مشاور را در نظر بگیرید

هر چه پرونده ی مالیاتی شما سنگین تر باشد، مشاور مبلغ بیشتری را بابت دستمزد دریافت می کند. بعضی از مشاوران به صورت ساعتی، هزینه را دریافت می کنند. بعضی از آنها درصدی از مالیات برگشت داده شده را بعنوان دستمزد خواستار هستند. بعضی از این مشاوران نیز خواستار درصدی از سهام شرکت هستند. بنابراین پیش از قرارداد بهتی است که درباره ی دستمزد صحبت شود.

  • مسئولیت های مشاور مالیاتی
  • برنامه ریزی مالیاتی برای مشتری
  • به حداقل رساندن بدهی های مالیاتی
  • آماده کردن و اظهار نامه مالیاتی
  • محاسبه های دقیق و پیچیده
  • تنظیم لایحه های مالیاتی
  • ملاقات با مشتری به منظور اطلاع رسانی درباره ی قوانین مالیاتی

کلام آخر

بنابراین بخش مالی یکی از مهم ترین قسمت ای یک شرکت است و اگر مشکلی در این زمینه ایجاد شود، اختلالاتی در همه ی قسمت های شرکت به وجود می آید. بنابراین استخدام یک مشاور مالیاتی لازمه ی هر شرکتی است. در واقع مشاور مالیاتی با داشتن اطلاعات در زمینه ی عملکردها ی مالی شرکت ها و اظهارنامه های مالیاتی، می تواند بسیاری از مشکلات مالی شرکت ها را حل و فصل نماید و تصویری از آینده را برای سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها ترسیم کند. بنابراین جهت خدمات مشاوره مالی و مالیاتی و آموزش حسابداری و حسابرسی با شرکت اقتصاد قرن تماس حاصل نمایید.