۰ نفر

اجاره بهای مسکن در تابستان ۲۴درصد رشد داشت

۱ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۱۹
کد خبر: 403915
اجاره بهای مسکن در تابستان ۲۴درصد رشد داشت

مرکز آمار نتایج اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در تابستان ۹۸را در حالی منتشر کرد که بر اساس این گزارش نرخ اجاره مسکن نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۴.۹درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، متوسط نرخ اجاره بهای مسکن در تابستان امسال بر خلاف کاهش قیمت مسکن افزایشی بود بطوریکه نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۴،۹ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش ، متوسط مبلغ اجاره ماهانه بعلاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۳۵۰۱۱ ریال با میانگین مساحت ۹۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۶.۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۴.۹ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی

بنابر این گزارش متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۳۶۳۵۰ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۶۷ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۹.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۱۰.۷ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۳۶۶۳۲ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۰۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۳.۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۴.۶ درصد افزایش داشته است.