۰ نفر

چگونه در نوروز 99 سفری ارزان به مشهد داشته باشیم؟

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵
کد خبر: 403214
چگونه در نوروز 99 سفری ارزان به مشهد داشته باشیم؟

مشهد در فصل نوروز با استقبال زیادی مواجه می شود و نزدیک به 10 میلیون گردشگر به آنجا می روند.

 نه تنها زائران ایرانی که گردشگران خارجی نیز از کشور های عربی و سرتاسر خاورمیانه و حتی اروپا و آمریکا به این شهر می آیند. خیلی ها آرزو دارند لحظه تحویل سال در حرم امام رضا باشند و یا مقلب القلوب را در مقابل گنبد طلایی حرم بخوانند. حرم در آغاز سال نو غلغله می شود و جمعیتی میلیونی در آن به چشم می خورند. حس اینکه صدای زنگ استقبال از بهار را در کنار هزاران نفر دیگر بشنوی و سال جدید را در کنار عده ای همدل و انسان عاشقِ امام آغاز کنی، تجربه ای بسیار منحصر به فرد است.

تور مشهد در نوروز 99 مثل هر سال، شهر حال و هوای دیگری پیدا می کند. همه جا پر از گل می شود و در حاشیه تمامی خیابان ها و محله ها المان های بسیار جذاب مثل عمو نوروز و نه نه سرما و طرح های نوستالوژیک به چشم می خورد. مردم در کنار گلدان ها و المان ها عکس یادگاری می گیرند و با نشان دادن آن ها به همدیگر کلی سر ذوق می آیند. جاذبه های مهم گردشگری شور و حال دیگری پیدا می کند و با تخفیف های ویژه و برنامه های مناسبتی مثل جشنهای بهار از مردم استقبال می کند. همه جا نمایشگاه ها و برنامه های معرفی فرهنگ خراسان و آداب و رسوم و صنایع دستی استان موج می زند.

چگونه تفریحاتی ارزان را در مشهد تجربه کنیم؟

 سفر ارزان به این شهر زیارتی کار سختی نیست. برای اقامت باید کمی از حرم فاصله گرفت چون هتل های نزدیک به حرم قیمت های بیشتری دارند ولی اگر اقامت در نزدیکی حرم برایتان اهمیت دارد می توانید به هتل های دو ستاره رضایت دهید و با کاستن از انتظاراتتان اقامتی ارزان را برای خود رقم بزنید. در فصل نوروز منطقی ترین کار این است که همه چیز را از قبل رزرو کنید.

رفتن به حرم هیچ خرجی برایتان ندارد. نه تنها نیازی به هزینه کردن نیست بلکه بسیاری از خدمات آستان قدس نیز به صورت رایگان ارائه می شود. می توانید بچه ها را به کبوترانه ببرید و یک تا دو ساعت به صورت رایگان به شهر بازی داخل صحن جامع رضوی بسپارید. شهر بازی دیگر در مقابل باب الجواد به نام شهر بازی معارفی نیز قیمت های بسیار مناسبی دارد ولی بازی های آن بسیار متنوع، جذاب و جدید است.

برای طبیعت گردی در تور مشهد نوروز 99 گزینه های زیادی پیش روی شماست. ییلاقات طرقبه و شاندیز واقعا دیدنی است و وردن غذاهای رستوران های آن بسیار خاطره انگیز است ولی اگر می خواهید کمتر هزینه کنید در طرقبه به باغ پونه بروید که یک پارک عمومی است و ورودی ندارد. رفتن به چالیدره کمی خرج روی دستتان می گذارد چون برای سوار شدن به تله کابین و تله سیژ و غواصی و سایر تفریحاتش باید بلیت تهیه کنید. توصیه می شوید چالیدره را رد کنید و خودتان را به روستای تاریخی کنگ برسانید که مسیری بسیار زیبا و جنگلی دارد. اگر دوست داشته باشید از روستای پلکانی آن که به ماسوله خراسان مشهور است دیدن کنید تنها باید 5000 تومان برای ورود خودرو بپردازید. از اینگونه روستاهای زیبا در طرقبه فراوان است.

چگونه غذای با کیفیت ولی ارزان در مشهد پیدا کنیم؟

سعی کنید برای تهیه غذای حضرت اقدام کنید و یک وعده را در مهمانسرای حضرت به صورت رایگان نوش جان کنید. هنگام حضور در حرم با نصب اپلیکیشن رضوان می توانید برای ژتون غذا ثبت نام کنید تا در قرعه کشی دریافت غذا شرکت داده شوید. راه دیگر برای تهیه غذا در مشهد رفتن به غذاخوری های محلی است. دورتر شدن از حرم و مناطق پرگردشگر طبیعتا قیمت ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. در ضمن یادتان باشد بعضی مناطق اطراف حرم مثل خیابان طبرسی و پنجراه پایین خیابان به اندازه خیابان های امام رضا و شیرازی لوکس نیستند و به همین مناسبت همه چیز در آن مناطق ارزان تر از جاهای دیگر است.

یک نکته خیلی مهم را هم به یاد داشته باشید که خیابان کوشش (گاراژدارها) غذاخوری های بسیار  با کیفتی دارد ولی فضای آن ها هنوز همان طرح های قدیمی را دارد و چندان لوکس نشده است. قیمت های آن منطقه نیز معقول و منصفانه است. پیشنهاد می شود یک روز صبحانه را به کله پزی حجت در کوشش 10 بروید و ناهار را در کوشش 13 در سنتی سرای سعیدی دیزی نوش جان کنید. دیزی های این رستوران بهترین دیزی در کل کشور است.

چگونه تور ارزان مشهد را برای نوروز 99 بیابیم؟

برای تجربه ای ارزان در تور مشهد ، آن هم در فصلی که پیک سفر به شمار می رود، باید به سراغ موتور جستجوی تور رفت. تورهای داخلی نوروز 99 مقرون به صرفه ترین نوع سفر برای تعطیلات عید است چون اولا از تخفیف های ویژه برخوردار است و دوم اینکه به صورت یکجا یک پکیج را در اختیارتان قرار می دهد. می توانید از یک سو بلیت رفت و برگشتتان را رزرو کنید و از سوی دیگر از همان سایت محل اقامتتان را رزرو کنید. صبحانه رایگان را از طریق همان هتل به دست می آورید و خدمات اضافه ای مثل گشت شهری و ترنسفر را آفر می گیرید. موتورهای جستجوی تور چندان زیاد نیستند. بهترین نمونه از آن ها سایت تورگردان است که تمامی تورهای مسافرتی را از سرتاسر کشور و از همه آژانس ها و تورگردانان کشور به نمایش در می آورد.