۰ نفر

ارتباط وب سایت و شبکه های اجتماعی در سئو سایت

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
کد خبر: 400824
ارتباط وب سایت و شبکه های اجتماعی در سئو سایت

مدیریت رسانه های اجتماعی امری است که مربوط به ارسال و بهینه سازی محتوای شما در شبکه های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و یا اینستاگرام می باشد؛ در حالیکه سئو مربوط به جستجو در وب سایت یا مطالب شما می باشد تا افرادی که در حال جستجوی عبارات یا سؤالات مربوط به محصولات یا موضوعات مرتبط به صنعت شما هستند، سایت شما را در نتایج جستجوی خود پیدا کنند.

ارتباط شبکه های اجتماعی و سئو

در حالیکه مدیریت رسانه های اجتماعی و بهینه سازی سئو دو استراتژی بسیار متفاوت هستند، اما می توانند مکمل یکدیگر نیز باشند. در حالیکه رسانه های اجتماعی به افراد امکان می دهد محتوای جدید و یا برند هایی را که به آنها علاقه مند هستند، بیابند، سئو به شما امکان دریافت ترافیک از افرادی که در حال جستجو و یا پرسش از تجارت شما هستند را می دهد و استفاده از هر دو می تواند به شما در دستیابی ترافیک از منابع مختلف کمک کند.

  • دکمه های اشتراک گذاری در وب سایت

اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، اما موتورهای جستجو مانند گوگل در حال شروع به استفاده از داده های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی برای تأثیر گذاری در رتبه بندی های جستجو می باشند. داشتن دکمه های به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی در وبلاگ و یا وب سایت برای تشویق بازدیدکنندگان برای به اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. این دکمه ها نه تنها به افزایش ترافیک از طریق رسانه های اجتماعی کمک می کنند بلکه امروز و در آینده نیز برای رتبه بندی در موتور های جستجو نقش مهمی ایفا می کنند.

  • استراتژی کلمات کلیدی یکپارچه

اگر کلمات کلیدی که در وب سایت استفاده شده اند، به طور یکپارچه در رسانه های اجتماعی نیز استفاده شوند، افزایش دسترسی ها به پیام ها را منجر خواهند شد. البته این به معنای استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در مطالب نیست بلکه آگاهی از نحوه بیان پیام های رسانه های اجتماعی است.

چگونه رسانه های اجتماعی بر سئو تأثیر می گذارند؟

هنگامی که شما ترافیک زیادی برای سایت خود دریافت می کنید، موتور های جستجوگر متوجه می شوند و فکر می کنند که برند شما معتبر است. سپس آنها ممکن است نتیجه جستجوی شما را بالاتر از دیگران قرار دهند. بنابراین با بارگذاری مطالب جذاب در رسانه های اجتماعی که ارزش کلیک کردن دارند، امکان افزایش ترافیک را خواهید داشت.

علاوه بر این اگر افراد و یا برند های معتبر، پست های شما را در رسانه های اجتماعی ببینند و لینک وب سایت شما را در وبلاگ ها و یا وب سایت های خود به اشتراک بگذارند، می توانند باعث افزایش اعتبار صفحه شما شوند. این چیزی است که ممکن است شما را در رتبه بندی نیز بالا ببرد.

اما در کنار شبکه های اجتماعی، وب سایت ها نیز قرار دارند که امروزه بخاطر دیجیتالی شدن کسب و کار ها، جزء لاینفک هر تجارتی شده اند و آگاهی از ارتباط بین طراحی سایت و سئو می تواند به صاحبان مشاغل آنلاین در موفق تر بودن کمک کند.

ارتباط وب سایت و سئو سایت

با توجه به اینکه طراحی سایت با جنبه های بصری ارتباط دارد و سئو بر چگونگی یافتن یک سایت تأثیر می گذارد، ممکن است به نظر برسد که آنها دو استراتژی کاملاً جداگانه هستند. اگرچه این موضوع تا حدودی درست است اما کاملاً صحت ندارد. هدف طراحی سایت و سئو اینست که یک تجربه عالی را در اختیار کاربر قرار دهند. طراحان بیشتر روی زیبایی شناسی یک سایت تمرکز دارند در حالیکه سئوکار ها بر رتبه بندی بهتر سایت در موتورهای جستجو متمرکز هستند و نتیجه نهایی اینست که: سایت هایی موفق تر هستند که به بازدیدکنندگان آنچه را که می خواهند، می دهند.

برای اینکه سایتی موفق باشد و اطلاعات مورد نظر کاربران را در اختیار آنها بگذارد، هم از نظر کاربردی و هم از نظر بصری باید جذاب باشد. همچنین سایت بایستی برای مشتریان قابل دسترس باشد که این مورد، وظیفه سئو می باشد.

اگر بخواهیم طراحی و راه اندازی یک سایت را با سئو مقایسه کنیم، بایستی بگوییم که هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد. سئو چیزیست که کاربران را به سایت شما جلب می کند و طراحی عالی چیزی است که آنها را در سایت ثابت نگه می دارد.

داشتن سایتی زیبا که کسی آن را نبیند بی فایده است و سایتی که کاربران آن را بخاطر طراحی ضعیف ترک می کنند حتی با بودن در صدر موتور های جستجو، نیز بی فایده است. پس این دو، یعنی طراحی زیبا سایت و سئو، مکمل یکدیگر هستند.

طراحی وب و سئو، دو مقوله بسیار نزدیک به یکدیگر هستند و بایستی اطمینان حاصل شود که آنها با یکدیگر به خوبی کار می کنند.

برخی جنبه های طراحی سایت که تحت تأثیر سئو و طراحی هستند:

  • کد نویسی

اگرچه سایت هایی که با فلش راه اندازی می شوند، جذاب تر هستند اما بهینه سازی آنها دشوار است و شانس زیادی برای رتبه بندی بالاتر در موتور های جستجوگر ندارند. به همین دلیل بیشتر طراحان برای راه اندازی یک سایت از زبان های برنامه نویسی HTML و یا CSS استفاده می کنند. پس بهتر است برای راه اندازی سایت از فلش دوری شود. در این صورت سئوی موفق تری خواهید داشت.

  • طراحی دوستانه با موبایل

امروزه تعداد فزاینده ای از کاربران اینترنت، سایت ها را در موبایل های هوشمند خود مرور می کنند و سایت شما بایستی برای همه ی آنها قابل دسترسی باشد. این نه تنها تجربه کاربری خوبی ارائه می دهد، بلکه به رتبه بندی بهتر سایت نیز کمک می کند. هم جهت بودن با تلفن های همراه یک عامل رتبه بندی برای گوگل است.

طراحی ریسپانسیو باعث می شود سایت شما در همه دستگاه ها و مرورگر ها قابل دسترسی باشد.

  • خوانایی

انتخاب فونت و سایز مناسب برای محتوای متنی بسیار مهم است. طراحی سایتی که با چند جمله متن زیبا و خوانا، خوب به نظر برسد، سئو را تحت تأثیر قرار می دهد.

معماری سایت

مؤلفه هایی که در معماری یک سایت بر سئو تأثیر می گذارند، عبارتند از:

  • پیمایش

پیمایش یک سایت بایستی به گونه ای باشد که یک تجربه عالی کاربر را ایجاد کند. هر چه پیمایش یک سایت ساده تر باشد، این موضوع امکان پذیرتر است. هر چه کاربران، یک سایت را راحت تر پیمایش کنند، نرخ تبدیل، افزایش خواهد یافت و این باعث افزایش رتبه سایت می شود.

  • ساختار URL

URL ها دارای کلمات توصیفی هستند که باعث می شود موتور های جستجو، صفحات وب شما را درک کنند و همچنین به خاطر سپردن آن برای بازدیدکنندگان نیز راحت تر خواهد بود.

رابطه بین طراحی وب و سئو کمی پیچیده است و ما در این مقاله سعی کردیم تا حدودی آن را بیان کنیم. اما خالی از لطف نیست که نگاهی هم به آموزش سئو برای موفق بودن در طراحی سایت و کسب و کار های آنلاین خود داشته باشیم.

آموزش سئو

سئو به معنای بهینه سازی موتور های جستجو می باشد و باعث ارتقاء رتبه یک وب سایت در موتور های جستجوگر می شود که این خود منجر به افزایش ترافیک و حجم بازدید و نهایتاً سود بیشتر می شود.

به طور کلی سئو شامل دو دسته تکنیک می باشد:

تکنیک های کلاه سفید: که مورد تأیید موتور های جستجو قرار می گیرند و مربوط به طراحی و مدیریت صحیح وب می باشند.

تکنیک های کلاه مشکی: که مربوط به افزایش بازدیدکنندگان یک سایت از طرق غیر قانونی می باشد.

همچنین ابزارهایی که برای رسیدن به سئو مناسب مطرح می شوند، عبارتند از:

Google Webmaster

Google Analytics

Google AdWords

شما با آموزش دیدن می توانید به راحتی آنها را فراگرفته و در کسب و کار و طراحی و راه اندازی سایت خود به کار گیرید.

اما وقتی بحث آموزش سئو به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن هر دانشجو یا کارجویی می رسد انتخاب یک آموزشگاه معتبر برای آموزش بهتر است.

شما در یک آموزشگاه سئو خوب می توانید بهترین خدمات آموزشی را با کمترین هزینه در پول و زمان کسب کنید و بهترین نتیجه را برای خود و تجارت خود رقم بزنید.