۰ نفر

داربست فلزی چیست؟

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۹:۴۷
کد خبر: 399290
داربست فلزی چیست؟

 داربست یک سازه چوبی یا فلزی موقتی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها بکار می‌رود. داربست ها که از میله‌های فلزی و چوبی ساخته می‌شوند گاه به عنوان تکیه‌گاه برای بخشی از دیگر سازه‌ها هم استفاده می‌شوند. ساخت داربست ها مهارت ویژه‌ای نیاز دارد زیرا در صورت فروریختن یک داربست خطر تلفات جانی بسیار زیاد است. داربست های فلزی قالباً بصورت لوله های ۶متری،۳متری و قالب و بست تشکیل میشوند.ولی چون ساختمانها در متراژهای مختلفی ساخته شده اند لوله هایی با متراژهای کوچکتر وبزرگترنیز در نصب داربست کاربرد دارند. یکی از ویژگی های داربست خوب داشتن فاصله مناسب بابدنه است که معمولاً ۳۰cmاست .در بعضی مواقع نیز به دستور بنا و یا معمار و مهندسین مربوطه نسبت به نوع انجام کار در روی بدنه فاصله ها کم یا زیاد میشوند.

انواع داربست فلزی

داربست مثلثی : این نوع داربست از فریمهای مثلثی تشکیل شده اند که به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل می‌شوند و در کفراژبندی دال یا تیر و همچنین پلها به کار می‌روند. فریم این نوع داربست در سه تیپ ۵/۰ و۷۵/۰ و ۱ متری تولید می‌شوندکه با قرار دادن سرجکهای قابل رگلاژ در قسمت بالای این داربست ها برای هر ارتفاعی قابل تنظیم می‌‌باشند. عرض فریم‌های داربستی مثلثی ۱۲۰ سانتی‌متر می‌باشد که می‌تواند دارای مقاطع افقی مثلثی یا مربعی باشد.

مزایای استفاده از داربست های مثلثی به شرح ذیل است: ۱٫ سهولت و سرعت در باز و بسته شدن و عدم نیاز به آچار جهت بستن اتصالات / ۲٫ باربری بسیار زیاد در کفراژ بندی دالهای بتنی به لحاظ داشتن عضوهای مورب ثابت / ۳٫عدم نیاز به کارگر ماهر داربست بندی و مونتاژ قطعات توسط کارگر ساده

داربست چکشی ستاره

این نوع داربست از پایه‌های قائم و مهارهای افقی در اندازه‌های مختلف تشکیل شده است. پایه های این نوع داربستها در طولهای ۳، ۵/۲، ۵/۱ و ۱و۵ / متر تولید می‌شوند و با قرار دادن سرجک‌های قابل رگلاژ در قسمت بالائی و پایه جکهای قابل رگلاژ در قسمت پائین داربست برای هر ارتفاع و اختلاف ترازی قابل تنظیم می‌باشد. نصب مهارهای افقی بر پایه‌های داربست به سادگی و با ضربه چکش امکان‌پذیر می‌باشد و اتصال پایه‌های داربست به یکدیگر با مغزی و پین میسر خواهد شد.

مزایای استفاده از داربست های چکشی به شرح ذیل می‌باشد: .۱سهولت و سرعت در باز و بسته شدن و عدم نیاز به آچار جهت بستن اتصالات / .۲قابل توسعه در پلان و در ارتفاع بدون محدودیت و عدم / .۳نیاز به مهاربندی در ارتفاع‌های زیاد / .۴قابل استفاده در داربست‌ بندی نمای ساختمان‌ها و یا تأسیسات پالایشگاهی و غیره / .۵باربری زیاد در کفراژ بندی دالهای بتنی / .۶عدم نیاز به کارگر ماهر داربست بند و مونتاژ قطعات توسط کارگر ساده / .۷سهولت در جابجایی و انتقال آن به دلیل سبک بودن قطعات / قابل استفاده در کفراژبندی سقفهای قوسی و غیر همسطح / ۹٫ داربست چکشی ستاره ای نقاط مشترک و تفاوت هایی با داربست های چکشی کاسه ای دارد. / سرعت مونتاژ ودمونتاژ در این نوع داربست بسیار سریعتر از انواع دیگر داربست است.

دد

داربست چکشی کاسه ای : این نوع داربست از پایه‌های قائم و مهارهای افقی در اندازه‌های مختلف تشکیل شده است. پایه های این نوع داربستها در طولهای ۳ ، ۲/۴ ، ۱/۸ ، ۱/۲ ، ۰/۶ متر تولید می‌شوند و با قرار دادن سرجک‌های قابل رگلاژ در قسمت بالائی و پایه جکهای قابل رگلاژ در قسمت پائین داربست برای هر ارتفاع و اختلاف ترازی قابل تنظیم می‌باشد. نصب مهارهای افقی بر پایه‌های داربست به سادگی و با ضربه چکش امکان‌پذیر می‌باشد و اتصال پایه‌های داربست به یکدیگر با مغزی و پین میسر خواهد شد.

مزایای استفاده از داربست‌های چکشی به شرح ذیل می‌باشد: .۱سهولت و سرعت در باز و بسته شدن و عدم نیاز به آچار جهت بستن اتصالات / .۲قابل توسعه در پلان و در ارتفاع بدون محدودیت و عدم / .۳نیاز به مهاربندی در ارتفاع‌های زیاد / .۴قابل استفاده در داربست‌بندی نمای ساختمان‌ها و یا تأسیسات پالایشگاهی و غیره / .۵باربری زیاد در کفراژ بندی دالهای بتنی / .۶عدم نیاز به کارگر ماهر داربست بند و مونتاژ قطعات توسط کارگر ساده / .۷سهولت در جابجایی و انتقال آن به دلیل سبک بودن قطعات / قابل استفاده در کفراژبندی سقفهای قوسی و غیر همسطح / *. داربست چکشی ستاره ای نقاط مشترک و تفاوت هایی با داربست های چکشی کاسه ای دارد.

قیمت لوازم داربست

در لیست زیر می‌توانید قیمت لوازم داربست از جمله: رابط 17 سانتی، مغزی داربست، بست تک پیچ، H بست، بست گردون، بست داربستی سنگین، رابط 20 سانتی، بست داربستی مشاهده کنید.

اتصالات, مارک: ایران بست،فولاد بست،فولادسازان و...باتوجه به درخواست شما موجود می باشد. دریافت سفارش و فروش انواع لوازم، تجهیزات و اتصالات داربست نظیر بست چهارپیچ سبک و سنگین، رابط، مغزی، بست گردون، بست H از مارک های متنوع و به شرط اصل بودن برند. انواع تجهیزات داربست با برندهایی نظیر ایران بست، فولادبست و فولادسازان در مقادیر دلخواه، بسته به نیاز مشتری تولید و عرضه می‌شود. بهترین پیشنهاد قیمت با توجه به محل تخلیه شما ارائه می‌شود.

راهنمای خرید

پس از استعلام قیمت محصول توسط شما، کارشناسان فروش آهن آنلاین، قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش را در قالب پیش فاکتور به اطلاع شما می‌رسانند. پس از تایید پرداخت، واحد ترابری و لجستیک آهن آنلاین دستور بارگیری و ارسال بار را دریافت می‌کند؛ و بعد از تایید قیمت کرایه از سوی مشتری، طبق زمان‌بندی اعلام شده، نسبت به تحویل بار به آدرس و مشخصات دریافتی از مشتری، اقدام می‌کند.

چند نکته در هنگام خرید

- مشخصات و ویژگی‌های هر محصول، اعم از نوع، سایز، حالت، استاندارد، محل بارگیری و تحویل (کارخانه یا بنگاه)، واحد، قیمت هر واحد و هم‌چنین تاریخ و ساعت آخرین به‌روزسانی در لیست قیمت‌ها آورده شده است.

کاربرد های داربست فلزی

برای نمای ساختمان

 کاربردهای داربست فلزی

داربست دسترسی کارگران به نقاط مرتفع و دوردست سازه را آسان می‌کند و در طول مدت ساختمان‌سازی، تعمیر و مرمت استفاده می‌شود و قالب ظاهری آن براساس نوع پروژه متفاوت است.

داربست پشتیبان رایج‌ترین نوع آن است که از پایین به بالا نصب می‌شود و در اکثر ساختمان‌‌سازی‌ها مشاهده می‌کنیم و ساده‌ترین، راحت‌ترین، ایمن‌ترین و کم هزینه‌ترین ساختار داربست است. در صورت ارتفاع بیش از حد و یا حمل و نقل سنگین از داربست پشتیبان بیشتر استفاده می‌شود.

داربست معلق معممولا از پشت ‌بام و یا ساختمان و یا انواع سقف های متحرک آویزان است و گزینه خوبی برای مواقعی است که ساخت یک پایه مقدور نبوده و یا در سطوح بالاتر که دسترسی به تجهیزات محدود است و سرهم کردن داربست از پایین به بالا غیرعملی باشد.

داربست غلتان از لحاظ ساختاری مشابه داربست پشتیبان است و به جای به کارگیری یک پایه ثابت و امکان تحرک از قرقره‌های متحرک استفاده می‌شود و گزینه خوبی برای انجام کار در امتداد سازه است، زمانی که کارگران روی داربست هستند برای ایمنی بیشتر این قرقره‌ها قفل می‌شوند.