۰ نفر

از «ب» بازار تا «ی» سرمایه‌گذاری پرسود را یاد بگیرید

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 398533
از «ب» بازار تا «ی» سرمایه‌گذاری پرسود را یاد بگیرید

  این روزها وضعیت اقتصادی داخل و خارج از کشور از ثباتی قابل‌ پیش‌بینی برخوردار نیست. در واقع، سالهاست که نمی‌توان برای سرمایه‌گذاری‌های خود تصمیم‌های بلندمدتی برای ۱۵ تا ۲۰ سال آینده در نظر گرفت. دلایل متعددی در این زمینه دخیل هستند؛ وضعیت سیاسی نامشخص دنیا، رشد فناوری و ایجاد ظرفیت‌ها و امکاناتی تازه که هر روز اوضاع دنیا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و... . در چنین شرایطی، نیاز به یادگیری بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. درست است که نمی‌توانید بر اوضاع جهان مسلط شوید و پیش‌بینی‌هایی دقیق از آن داشته باشید اما با توسعه فردی و یادگیری می‌توانید به مهارت‌ها و دانش خود به طور مداوم اضافه کنید و به رشد برسید. باید بدانید که یکی از پایگاه‌های درجه یک و مطلوب برای سرمایه‌گذاری‌های پرسود، بازار بورس است. حتی در زمان‌هایی که بحران‌های اقتصادی بر بازارهای داخلی و خارجی سایه می‌اندازند باز هم می‌توان با هوشمندی به سرمایه‌گذاری ادامه داد. برای موفقیت در بازار بورس در شرایط مختلف نیاز به آشنایی با کوچه پس کوچه‌های آن دارید و لازم است تا مفاهیم را از پایه بیاموزید. در این مسیر مجموعه‌های جوان و در عین حال باتجربه‌ای مانند «خانه سرمایه» در کنارتان هستند تا تمام چم و خم بازار را به خوبی یاد بگیرید. خانه سرمایه از سال ۱۳۹۰ یعنی نزدیک به یک دهه در حوزه آموزش دوره‌های مختلف بازار بورس مشغول به فعالیت است. علی صابریان، بنیان‌گذار این مجموعه است و توانسته در مدت حضور خود در دنیای آموزش، بالغ بر ۱۴۰۰ نیروی زبده را برای شروع فعالیت مستقل در دنیای بورس به کمک اساتید خبره مجموعه تربیت کند.

اما چرا بورس؟ سرمایه‌گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، سرمایه گذاری در بورس از آن دسته فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی است که حتی در شرایط بحرانی اقتصاد هم می‌تواند برای‌تان مفید باشد و اسکناس‌ها را روانه جیب مبارک‌تان کند. اما این هدف تنها در صورتی محقق خواهد شد و فقط زمانی به سود و درآمد از بورس دست پیدا می‌کنید که شیوه فعالیت و حضور در آن را به خوبی بدانید. تاکید مراکز موفق آموزش بورس مانند «خانه سرمایه» برای آموزش بورس برای چیست؟ دلایل متعددی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها خواهیم پرداخت:

سودآوری بورس

بازار بورس، سودآوری زیادی با خود به همراه دارد. البته نه به این معنی که هر کس با ورود به آن می‌تواند سرمایه ورودی خود را چند برابر کند و یک شبه به فردی متمول و ثروتمند بدل شود. بلکه منظور از وجود ظرفیت‌های بالای سودرسانی در آن است که در سایه دانش و تجربه به آن دست پیدا خواهید کرد. در واقع، سودآوری و خطر ضرر کردن در بازار بورس به طور هم‌زمان وجود دارد ولی اگر بتوانید با آموزش‌های درست و استفاده از تجربه اساتید خبره به محیط این بازار تسلط پیدا کنید و هوشمندی را در فعالیت‌های‌تان به کار بگیرید، قطعا سودی که به دست خواهید آورد بسیار بیشتر از سود سپرده‌گذاری یا خرید ملک، طلا و... خواهد بود.

حفظ سرمایه اولیه از خطرات تورمی

یکی از مهم‌ترین مزایای فعالیت و سرمایه‌گذاری در بورس، حفظ سرمایه افراد از تورم است. زمانی که در بازار بورس شروع به فعالیت می‌کنید، ارزش دارایی‌تان در مقابل تورم حفظ می‌شود. علت این است که نسبت به میزان مشارکت‌تان در دارایی‌های شرکتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، صاحب سهم هستید و مادامی که سرمایه آن شرکت رشد می‌کند، شما هم نسبت به سهم‌تان به رشد می‌رسید (حتی با خرید سهام یک شرکت در عرضه اولیه آن). اما اگر همان پولی و سرمایه را در بانک بگذارید یا با آن فعالیت خاصی نداشته باشید، تورم ارزشش را مدام تنزل می‌دهد.

امنیت و قابلیت نقدشوندگی

با خرید سهام در بازار بورس، امکان نقدشوندگی پول و سرمایه‌تان بسیار بیشتر از مدل‌های دیگر سرمایه‌گذاری خواهد بود. هر وقت که بخواهید، امکان خرید یا فروش سهام در بازار بورس برای‌تان مقدور است. مثلا اگر تصمیم بگیرید که سهام‌تان را بفروشید و به پول نقد دست پیدا کنید، کافی است که آن را به فروش برسانید و در فاصله چند روز، مبلغ فروش را در حساب‌تان دریافت کنید. پس نقدشوندگی در این بازار بسیار زیاد است. اما فرض کنید که برای سرمایه‌گذاری، یک ملک خریده‌اید و حالا می‌خواهید با فروش آن به پول نقد دست پیدا کنید. اگر بازار اوضاع خوبی نداشته باشد و مشتریانی برای خرید ظاهر نشوند، مدتی طولانی را برای رسیدن به پول نقد حاصل از فروش ملک باید تحمل و سپری کنید.

ضمن اینکه بازار بورس تحت نظارت رسمی و قانونی سازمان بورس تهران است و فعالیت در آن از ابعاد خطرناک و غیرقانونی برخوردار نیست. پس جای نگرانی از بابت کلاه‌برداری و تقلب در آن وجود ندارد. در نتیجه با خیالی راحت می‌توانید اقدام به سرمایه‌گذاری در آن کنید.

مزایای بسیار زیاد دیگری هم برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به امکان سرمایه‌گذاری با هر مبلغی از پول و سرمایه اشاره کرد. اگر پیچ و خم‌های بورس را بدانید به راحتی می‌توانید سرمایه اندک‌تان را با خرید سهام سودآور و صحیح، چندین برابر کنید. برای یادگیری این پیچ و خم‌ها می‌توانید از تجربه و دانش تیم خبره و باسابقه خانه سرمایه استفاده کنید. این تیم، دوره‌های مختلفی را در قالب‌های گوناگون برای مشتریان و مخاطبان خود آماده کرده‌اند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد:

خانه سرمایه کجاست و چرا بر آموزش بورس تاکید دارد؟

حح

خانه سرمایه، مجموعه‌ای برای آموزش دوره‌های مختلف بورس است. این دوره‌ها از تنوع زیادی در انتخاب سرفصل‌ها و شیوه برگزاری برخوردار هستند. خانه‌ سرمایه‌ای‌ها به خوبی می‌دانند که دانشجویان دارای نیازهای یادگیری مختلفی هستند. سبک یادگیری و آموختن برای هر فرد با دیگری کاملا متفاوت است. ضمن اینکه شرایط زندگی افرادی که خواهان یادگیری دوره‌های مختلف بورس هستند نیز با هم تفاوت فراوانی دارد. برای مثال، در میان شما علاقه‌مندان و طالبان یادگیری بورس، هم افرادی وجود دارند که سنین پایینی دارند و می‌خواهند از همین سن و سال، شروع به فعالیت تخصصی در بازار بورس کنند هم افرادی که شاغل هستند و مایلند سرمایه خود را در بازاری پرسود به کار بگیرند. در میان دانشجویانِ علاقه‌مند به دوره‌های آموزشی خانه سرمایه، تمام اقشار در رده‌های سنی متنوع با مشاغل و دل‌مشغولی‌های گوناگون حضور دارند. همین موضوع باعث شده است تا این مجموعه، تنوع دوره‌های خود را در سرفصل‌ها و شکل ارائه محتوای آموزشی، گسترده و مهندسی کند. در واقع، دوره‌های مختلفی که برای آموزش بورس در خانه سرمایه در نظر گرفته می‌شود با رعایت نیاز مخاطبان خود برنامه‌ریزی می‌شود. از همین روی شما می‌توانید شاهد برگزاری دوره‌های مختلفی در قالب حضوری و غیرحضوری در این آموزشگاه باشید.

دوره حضوری نخبگان سرمایه

ححح

خدمات خانه سرمایه به دو شکل حضوری و نوین برگزار می‌شود. اگر زمان کافی برای شرکت در دوره‌های حضوری داشته باشید یا یادگیری با حضور در کلاس را به شکل‌های دیگر یادگیری و آموزش ترجیح می‌دهید، این امکان از سوی خانه سرمایه‌ای‌ها برای‌تان فراهم شده است تا در کلاس اساتیدی خبره شرکت کنید و از دروه‌های آموزش بورس آن بهره ببرید. در این دوره‌های حضوری از مباحث مهم و اساسی فعالیت در بازار بورس مانند تحلیل تکنیکال و بنیادی در کنار تحلیل سهم‌های روز بازار صحبت می‌شود. این کلاس‌های حضوری چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • دوره‌های حضوری نخبگان حدود پنج تا شش ماه به طول می‌انجامند و بعد از شرکت در آنها، امکان حضور به هم رساندن در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مدرک بین‌المللی آن برای دانشجویان مقدور می‌شود.
  • در طول ماه، یک جلسه سه ساعته برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود تا درباره سرفصل‌های تکمیلی مانند استراتژی، فیلترنویسی، آنالیز زمانی و... صحبت شود.

دوره نوین و اپلیکیشن خانه سرمایه

کمبود وقت و زمان برای یادگیری یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که مانع از توسعه فردی می‌شوند. اما با وجود فناوری‌های تازه نباید نگران چیزی باشید. خانه سرمایه با در نظر گرفتن شرایط دشواری که این روزها تقریبا برای همه در حوزه برنامه‌ریزی زمانی وجود دارد، اقدام به طراحی و تولید اپلیکیشنی کرده است که محتوای آموزشی بسیار ارزنده‌ای را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. در اپلیکیشن خانه سرمایه می‌توانید شاهد وبینارها و بخش‌ها متنوعی باشید که مفاهیم بورس را به شما آموزش می‌دهند. این وبینارها و بخش‌های مختلف با هم‌فکری و همکاری افراد متخصص طراحی شده‌اند و به نیازهای فردی که در کلاس حضوری شرکت ندارد به دقت، توجه شده است.

پس اگر در تهران نیستید و نمی‌توانید در دوره‌های حضوری خانه سرمایه شرکت کنید یا به دلیل کمبود وقت از شرکت در این کلاس‌ها محروم هستید باید نوید دوره‌ای کاربردی و موثر را بدهیم که در قالب اپلیکیشن به شما تمام مفاهیم لازم برای فعالیت در بورس را آموزش می‌دهد. حتی اگر زمان کافی هم داشته باشید، حتما قبول دارید که یادگیری در هر زمان و مکانی که بخواهید بسیار دل‌انگیزتر است. در واقع، با وجود دوره‌های نوین که مبتنی بر اپلیکیشن خانه سرمایه هستند، امکان برنامه‌ریزی شخصی برای یادگیری برای‌تان بیشتر خواهد بود.

نگران این نباشید که نبود استاد و عدم حضور در کلاس ممکن است باعث جا ماندن برخی مباحث در آموزش شود و امکان پرسش و پاسخ را از شما بگیرد. خانه سرمایه به همه چیز در طراحی این دوره فکر کرده است. بعد از مشاهده ویدئوهای آموزشی (ویدئوهایی که در آنها تمام مطالبی نشان داده می‌شود که از سوی اساتید در کلاس‌های حضوری هم مطرح می‌گردند)، تمرینات و پرسش‌های متعددی در اپلیکیشن برای‌تان تعبیه شده است که به شما کمک می‌کند میزان یادگیری خود را محک بزنید. نگران این نباشید که اشکالات احتمالی‌تان چطور رفع خواهد شد. زیرا برای هر کاربر و دانشجویی که در دوره نوین شرکت دارد، پشتیبانی در نظر گرفته می‌شود که به طور مرتب و مداوم با او در ارتباط است و به رفع اشکالات و پرسش‌های احتمالی می‌پردازد. اینجاست که روند آموزش تکمیل می‌شود و پرسش و ایرادی، بی‌رسیدگی باقی نمی‌ماند.

مزایا و سود استفاده از دوره نوین خانه سرمایه چیست؟

اگر شما هم به عنوان یکی از دانشجویان دوره نوین خانه سرمایه، ثبت نام کنید و خواهان بهره‌مندی از اپلیکیشن باشید، دوره جامع محصولات خانه سرمایه به ارزش ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان را به طور رایگان دریافت خواهید کرد. این تمام مزایایی نیست که با شرکت در دوره نوین، نصیب‌تان خواهد شد. کاربران این دوره می‌توانند از دوره کامل سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن هم بدون نیاز به پرداخت حتی یک ریال بهره‌مند شوند. دوستانی که در دوره‌های حضوری شرکت می‌کنند و هزینه دوره را به طور نقدی می‌پردازند هم امکان استفاده رایگان از دوره مهم و تاثیرگذار سرمایه‌گذاری در مسکن را خواهند داشت. این دوره برای دیگران به قیمت دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود. با وجود استفاده از اپلیکیشن خانه سرمایه در روندی منظم و سریع قادر به یادگیری مفاهیم بورس خواهید بود و تمام اشکالات و ابهاماتی که در مسیر یادگیری برای‌تان به وجود می‌آید هم از سوی پشتیبانان آموزشی‌تان رفع خواهد شد.

روند فعالیت و همراهی پشتیبانان با کاربران اپلیکیشن به شکل زیر خواهد بود:

  • پیش آگاهی مطالب جلسه آینده به صورت گام به گام در هفته؛
  • پاسخگویی غیر مستقیم از طریق کانال های مختلف بدون محدودیت در طول ساعات اداری؛
  • پاسخگویی تلفنی بدون محدودیت در طول ساعات اداری؛
  • شروع و پایان پشتیبانی مطابق با شروع و پایان کلاس ها؛
  • پیگیری های مستمر برای انجام تمرین و حصول پیشرفت هفتگی؛
  • انجام راهنمایی برای کارکردن با نرم افزارهای مورد استفاده در طول دوره.

بعد از اتمام دوره‌های آموزشی، کاربران و دانشجویان خانه سرمایه از سوی آموزشگاه به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و با شرکت در آزمون معتبر مهارت در بورس و قبولی در آن، مدرکی دریافت خواهند کرد که اعتباری بین‌المللی دارد. از مزایای این مدرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بدون کنکور؛
  • استفاده از این مدرک و ترجمه آن برای رزومه جهت ارائه در سطح بین‌المللی؛
  • امکان ارتقای شغلی در ادارات و سازمان‌ها؛
  • مورد تأیید بودن از سوی سازمان جهانی کار؛
  • تبدیل دیپلم مهارت به دو تا هشت سال سابقه کار؛
  • امکان تدریس در آموزشگاه‌ها؛
  • و... .

دیگر مزایای بهره‌مندی از اپلیکیشن نخبگان خانه سرمایه در نگاهی اجمالی به شکل زیر است:

  • دسترسی به بیش از ۷۵ ساعت ویدئو آموزشی؛
  • امکان مرور نامحدود درس‌ها؛
  • در دسترس قرار گرفتن سرفصل‌هیا به روز شده؛
  • قابلیت مشاهده ویدئو به صورت آفلاین؛
  • امکان نصب اپلیکیشن بر روی دو دستگاه (موبایل، تبلت و...)؛
  • امکان مشاهده ویدئوهای آموزشی در زمان و مکان دلخواه(مترو، تاکسی و...)؛
  • دسترسی به فایل‌های ویدئویی آموزشی هر جلسه؛
  • در دسترس قرار گرفتن کل محتوای دوره در لحظه ثبت‌نام.

با خروجی‌های خانه سرمایه آشنا شوید

همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، حدود ۱۴۰۰ دانشجوی خبره از دوره‌های آموزشی خانه سرمایه فارغ‌التحصیل شده‌اند که تعدادی از آنها در همان معاملات نخست خود در بازار بورس به سودهایی کلان و درخور توجه دست پیدا کرده‌اند. کافی است به وبسایت خانه سرمایه مراجعه کنید و ویدئوهای این عزیزان و تجارب درخشانی که در زمینه یادگیری و سرمایه‌گذاری داشته‌اند به دقت مشاهده کنید. رضایت چندین و چند فارغ‌التحصیل دوره‌های خانه سرمایه از مشارکت و حضور در این مجموعه علمی نمی‌تواند اتفاقی باشد. پس قطعا، برنامه‌ریزی و فکری در پشت برگزاری دوره‌های مختلف مجموعه خانه سرمایه وجود داشته است که به افراد کمک می‌کند بنا به ظرفیت‌ها و امکانات‌شان از بازار بورس به سهم خود بهره‌مند شوند و به موفقیت دست پیدا کنند.

در آخر

این روزها دیگر نمی‌توان مانند گذشته‌ها از محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در مسیر یادگیری گفت و آنها را بهانه‌ای برای رشد نکردن دانست. با وجود اپلیکیشن‌ها و امکاناتی که مراکز آموزشی شاخص برای کاربران و مخاطبان مختلف خود طراحی و تنظیم می‌کنند، تقریبا همه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری هوشمندانه می‌توانند در مسیری درست و سودآور قرار بگیرند. اعتماد به خانه سرمایه و دوره‌های مختلف و کاربردی‌ آن، یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید در طول زندگی‌تان داشته باشید. شک نکنید!