۰ نفر

روی ریل‌ها زندگی کنید

۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۳۲
کد خبر: 380055
روی ریل‌ها زندگی کنید

در تصور هم نمی گنجید روزی که ریچارد تروینیک اولین قطار را روی ریل به راه انداخت، این وسیله تبدیل به محبوب ترین وسیله نقلیه دنیا بشود.

 وسیله ای که هر روز در گوشه و کنار دنیا تعداد زیادی از مسافران را به مقاصد مختلف می رساند. چه کسی فکر می کرد روزی بتوان هم قدم زد، هم خوابید، هم فیلم تماشا کرد، هم در رستوران بود و همه اینها را در حال حرکت در جاده انجام داد؟ قطار وسیله ای ایمن و راحت است که در کنار آسایش، ارزانی هم به مسافران می بخشد.

بلیط قطار برگه ای است که مسافران را به سفری آرامبخش و ایمن دعوت می کند. با حضور نسل جدید قطارها در ناوگان حمل و نقل ریلی کشور آرامش، امنیت و سرعت بیشتر نصیب مسافرانی می شود که قطار را برای گذر از جاده های ریلی انتخاب کرده اند. 

شرکت های مسافربری زیادی در سیستم حمل و نقل ریلی ایران وجود دارند که بهترین بلیط قطار را با قیمتی مناسب و اقتصادی عرضه می کنند. بلیط قطارها در کلاس های مختلف عرضه می شود. کلاس اکونومی، تجاری و درجه یک ویژه نمونه کلاس قطار می باشد که هر کدام از آنها با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند دارای قیمت های متفاوتی هستند.

04

در هنگام خرید بلیط قطار توجه به نوع بلیط کاملا الزامیست. کلاس اکونومی قطار دارای امکانات مناسبی می باشد که لوازم خواب بهداشتی، سیستم صوتی تصویری، کادر آموزش دیده و حرفه ای از جمله خدمات کلاس اکونومی قطار می باشد. 

همچنین در قطار های امروزی سیستم کترینگ پیشرفته وجود دارد که نیاز مسافران را از حیث غذا و تنوع غذایی پاسخ می دهد. در قطار های فدک از سیستم کترینگ ایرانی- اتریشی استفاده شده است که از بهترین کترینگ های اروپا می باشد. تنوع غذاها و برنامه غذایی مفید و مغذی موجب آسایش و رفاه بیشتر مسافران گردیده است. کسانی که قصد خرید بلیط قطار را دارند می توانند به سایت گردشگری معتبر مراجعه کنند . در این سایتها انواع بلیط قطار با امکانات و خدمات کم نظیر و قیمت مناسب ارائه می شود و به بهترین شکل ممکن نیاز آنها را برطرف می کند.

یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین قطارهای ایران شرکت قطار رجاء می باشد. بلیط قطار رجا در درجات و کلاس های مختلف عرضه می شود. این کلاس ها شامل موارد زیر می شوند: 

  • قطارهای کلاس ویژه رجا مانند قطار زندگی، سبز و سیمرغ
  • قطارهای کلاس 1 رجا مانند قطارهای پلور سبز و غزال 
  • قطارهای کلاس 2 رجا مانند قطار لوکس 4 تخته، البرز 
  • قطارهای کلاس 3 رجا مانند خلیج فارس .

 05

این قطارها با توجه به امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می دهند، از قیمت های متنوعی نیز برخوردارند. همچنین قیمت بلیط قطار تحت تاثیر عوامل دیگری چون مسافت، زمان سفر و نوع قطار متفاوت می باشد.

بلیط قطار نسبت به هواپیما از نوسانات بسیار کمتری برخوردار است اما در بعضی ایام خاص و روزهای شلوغ مانند ایام نوروز که تعداد متقاضیان بالاست ممکن است بر قیمت بلیط قطار افزوده شود. اگر قصد رزرو بلیط قطار با قیمت پایین تری دارید بهتر است در این ایام اقدام به خرید بلیط قطار نکنید.

 به منظور خرید انواع بلیط قطار کافیست به سایت تیک بان رجوع کنید. در تیک بان می توانید با انتخاب گزینه بلیط قطار از سربرگ و پر کردن جدول اطلاعات به لیستی از انواع بلیط قطار به مقصد خود دست پیدا کنید.

بااستفاده از سیستم فیلتر قیمت در سمت راست صفحه رزرو بلیط ها از ارزان به گران مرتب می شود. در قسمت فیلترها، استفاده از فیلتر براساس نوع قطار هم به انتخاب سریع شما کمک می کند.

 همچنین در این سایت می توانید مدتها قبل از سفر اقدام به رزرو بلیط قطار خود نمایید. تیک بان با ارائه کلاس های مختلف بلیط قطار می تواند برای تمامی اقشار و هر سطح بودجه ای بهترین بلیط قطار را پیشنهاد و ارائه دهد.