۰ نفر

چگونه به ظاهر ساختمان خود برسیم؟

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبر: 366851
چگونه به ظاهر ساختمان خود برسیم؟

یکی از مهمترین راه‌های زیباسازی ساختمان رنگ آمیزی نمای ساختمان می‌باشد که باعث تازگی و جلوه ای نو در بنا خواهد گردید. به طور کل رنگ آمیزی نمای ساختمان‌ها کار سختی نیست اما زمانی که پای ساختمان‌ها و بناهای مرتفع به میان می‌آید نمی‌توان این رنگ آمیزی را راحت در نظر گرفت. علاوه بر آن نوع رنگ به کار رفته در نمای خارجی ساختمان با رنگ‌های به کار رفته در نمای داخلی ساختمان متفاوت است. این رنگ‌ها باید علاوه بر طول عمر و حفظ جلا و زیبایی خود در برابر شرایط آب و هوایی متغیرمانند بارش‌های جوی و تابش شدید نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشند.

رنگ آمیزی نمای ساختمان هزینه نسبتا بالایی برای شما در برخواهد داشت، در نتیجه توصیه می‌کنیم تا بودجه رنگ آمیزی نمای ساختمان خود را برای استفاده از رنگ‌های کیفیت پایین خرج نکنید و تا تامین بودجه رنگ با کیفیت دست نگه دارید. صرف هزینه سنگین برای رنگ آمیزی نمای ساختمان‌های مرتفع زمانی که از رنگ‌های ارزان و بی کیفیت استفاده شود به نوعی پول دور ریختن است زیرا شما پس از دو یا سه سال مجبور به اجرای مجدد رنگ آمیزی نمای ساختمان خود خواهید بود. در نتیجه با صرف هزینه ای بیشتر اقدام به رنگ آمیزی با رنگ‌های با کیفیت نمایید که تا سالها نیاز به تجدید رنگ نخواهد بود. در زمینه قیمت‌های پیشنهادی که به شکل غیر قابل باوری پایین هستند، حتما تحقیق نمایید.

نمای ساختمان به خصوص نمای ساختمان‌های اداری و تجاری یکی از مهمترین راه‌های جلب توجه افراد و مشتریان می‌باشد. رسیدگی به نمای ساختمان و زیباسازی هرچه بهتر آن علاوه بر ایجاد جلوه بصری جذاب باعث شخصیت دادن به بناهای سرد و بی روح می‌شود که در نظر مخاطب بسیار پسندیده است.

یکی از روش‌های مهم در زیباسازی نما استفاده  از نورپردازی نمای ساختمان است که امروزه تبدیل به یکی از ارکان‌های اصلی طراحی و زیباسازی ساختمان‌ها شده است. افزایش روز افزون تقاضای نورپردازی نمای بنا باعث شده است شرکت‌های خدمات نورپردازی نمای ساختمان با ارائه روش‌های نوین همواره در صدد پیشی گرفتن از یکدیگر باشند.

نورپردازی نما در گذشته تنها محدود به روشن نمودن مجسمه‌های و بناهای تاریخی می‌شد اما امروزه با گسترش متدها و متریال‌های نورپردازی، به عنوان یک جز جدایی ناپذیر از بناهای لوکس مسکونی و تجاری گردیده است.

همچنین نمای ساختمان‌ها از متریال‌های متفاوتی ساخته می‌شوند یکی از این متریال‌ها سنگ می‌باشد که دارای وزن زیادی است. سنگ‌ها از جمله شیک ترین و چشم نوازترین نماهای ساختمانی می‌باشند که در اکثر ساختمان‌ها به خصوص در نمای ساختمان‌های رومی به کار می‌رود. یکی از معایب اصلی سنگ‌ها بالا بودن هزینه نصب آنها می‌باشد علاوه بر آن جرم پذیری بالای سنگ نما باعث می‌شود به مرور زمان با افزایش آلودگی هوا و ایجاد جریان‌های بارشی نمای سنگی ساختمان دچار فرسایش گردد. استفاده از پوشش‌های عایقی نانو امروزه باعث شده است جرم پذیری نمای سنگی تا حد چشمگیری کاهش یابد. علاوه بر آن چسبندگی مناسب میان سنگ نما و ساختمان دارای شرایطی است که اگر رعایت نشود احتمال افتادن سنگ نما به مرور افزایش می‌یابد. امروزه یکی از خطراتی که توسط ساختمان‌های نمای سنگی، امنیت جان و مال مردم را تهدید می‌نماید، احتمال ریزش سنگ نما می‌باشد. برای جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث لازم است که نمای ساختمان را محکم سازی نمایید.

در ساختمان‌های مرتفع پیچ و رولپلاک نما به آسانی انجام نخواهد پذیرفت و لازم است که امکانات صعود به ارتفاع فراهم گردد. در گذشته برای پیچ رولپلاک نمای ساختمان از داربست استفاده می‌شده است که خود هزینه ی گزافی را علاوه بر سد معبر ایجاد می‌نمود. با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن تجهیزات شرکت‌های اجرای خدمات نمای ساختمان ارتفاع نوردی از راه‌های کم هزینه تر و به صرفه تری استفاده می‌نماید. اجرای پیچ و ولپلاک بدون داربست علاوه بر عدم ایجاد مزاحمت برای عابرین باعث بالا بردن سرعت کار نیز خواهد گردید.

شرکت الو ارتفاع یکی از شرکت‌های پیشرو در خدمات نمای ساختمان‌ها و بناهای مرتفع می‌باشد که خدماتی نظیر شست و شوی نمای ساختمان، رنگ آمیزی نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع ساختمان، نور پردازی نما ساختمان، عایق کاری نما ساختمان، پیچ رولپلاک نما ساختمان، سندبلاست نمای ساختمان و سایر خدمات دسترسی با طناب را به همشهریان عزیز تهرانی ارائه می‌نماید.