۰ نفر

اثربخشی و مزایای سرمایه‌گذاری بر روی هدایای تبلیغاتی

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۲۱
کد خبر: 353385
اثربخشی و مزایای سرمایه‌گذاری بر روی هدایای تبلیغاتی

هرساله کسب وکارها هزینه‌های بسیاری صرف تولید و انتشار تبلیغات برند خود می کنند. این تبلیغات برندینگ به مناسبت های مختلفی مثل سال نو انجام می شود. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا هزینه‌های صرف شده برای تبلیغات از اثربخشی لازم برخوردار است یا خیر؟

در این گزارش خبری با توجه به گستردگی دنیای تبلیغات بخش هدایای تبلیغاتی را به عنوان یکی از بخش های تاثیرگذار در ماندگاری برند از لحاظ اثربخشی هزینه ای بررسی کرده ایم.

امروزه بازاریابی، یکی از نیازهای ضروری برای ارتقا کسب‌وکارها محسوب می‌شود. تولید و توزیع هدایای تبلیغاتی، یکی از اصول بازاریابی و از بهترین انواع تبلیغات در دنیای کنونی است.

همان‌طور که می‌دانید استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی هزینه‌های هنگفتی برای صاحبان کسب‌وکارها ایجاد می‌کند و برای بسیاری از شرکت‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست؛ به همین دلیل بهتر است برای تبلیغ و معرفی خود از روش های مقرون به صرفه تر که گروه هدف بیشتری را در بر می گیرد نظیر  هدایای تبلیغاتی استفاده شود. این هدایا می‌تواند به‌آسانی و با سرعتی مطلوب در بین مخاطبان توزیع شود و معرف برند، محصولات و خدمات شرکت‌های تبلیغ دهنده شود.

هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که از طرف صاحبان کسب‌وکار به دوستان، نزدیکان، مشتریان، نمایندگی‌ها و شرکای تجاری با اهدافی مانند معرفی، انتشار و تبلیغ برند، هدیه داده می‌شود.

این هدایا به مناسبت های مختلفی  به مخاطبین اهداء می شوند، نظیر مراسم شروع به کار یک کسب و کار، سالگرد تولید یک کسب وکار، مناسبت های ملی و مذهبی مثل هدایای تبلیغاتی شب عید و مناسبت های رسمی نظیر برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها و استفاده از هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی .

ویژگی‌های هدایای تبلیغاتی

استفاده از نوآوری و خلاقیت در طراحی هدیه تبلیغاتی اهمیت فراوانی دارد. از نکات مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از هدایای ارزشمند و کاربردی است و نه الزاماً گران‌قیمت؛ به‌طوری‌که اگر خودمان همان هدیه را دریافت کنیم، برایمان ارزشمند و قابل‌استفاده باشد. توجه به این نکته نیز مهم است که هدایای تبلیغاتی علاوه بر اینکه باید برای شرکت تبلیغ دهنده مقرون‌به‌صرفه باشد، باید از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد، تا این اطمینان حاصل شود که افراد در امور روزمره‌ی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بررسی ها نشان می دهد با شاخص هزینه در کنار اثربخشی و ماندگاری پیام برند، استفاده از تکنیک هدیه تبلیغاتی یکی از بهترین رتبه ها را در این شاخص به نسبت سایر روش های تبلیغاتی به خود اختصاص می دهد. 

این روش از کارایی و بازگشت سرمایه بیشتری برخوردار است بخصوص در زمان هایی که ما جامعه هدف کسب و کارمان را بیشتر در اختیار داریم نظیر ارسال یا تقدیم مستقیم هدیه. مانند زمان های برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها.

11

اثربخشی و مزایای سرمایه‌گذاری بر روی هدایای تبلیغاتی

سرمایه‌گذاری بر روی هدایای تبلیغاتی مزایای متعدد و اثربخش فراوان دارد. هزینه به ازای نمایش هدایای تبلیغاتی نسبت به سایر روش‌های بازاریابی، بسیار کمتر و بازگشت سرمایه نسبت به انواع دیگر، بسیار بیشتر است. همچنین برند شما در این نوع تبلیغات، نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی بیشتر دیده خواهد شد.

هدایای تبلیغاتی معمولاً برای مدت‌زمانی طولانی نگهداری می‌شوند. این موضوع می‌تواند به ارتقای نام تجاری شما کمک کند و نقش مؤثری در بازاریابی برند شما داشته باشد و مکمل مناسبی برای استراتژی بازاریابی محسوب می‌شود. هدایایی که نقش و برند شما بر روی آن نقش بسته شده باشد، می‌تواند به‌عنوان بخشی از بودجه بازاریابی و یک سرمایه‌گذاری خوب در نظر گرفته شود.

استفاده مکرر افراد از هدایای تبلیغاتی در واقع مهر تأییدی بر برند شما خواهد بود و باعث افزایش توجه مخاطب، ارتقاء شهرت برند و استفاده بیشتر از محصولات و خدمات شده و عاملی برای بازگشت سرمایه خواهد شد.

هدایا می‌توانند با اهدافی مشخص و در رویدادها و موقعیت‌های مختلفی مانند کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، جلسات، اعیاد و مناسبت‌ها اهدا شوند. این کار باعث می‌شود احساس خوبی در دیگران ایجاد شده و رابطه شما با آن‌ها تقویت شود. تحقیقات وب‌سایت MarketingSherpa نشان می‌دهد حدود ۷۱ درصد افرادی که هدیه تبلیغاتی دریافت کرده‌اند، نام شرکت هدیه دهنده را به خاطر سپرده‌اند.

هدیه دادن نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی ارزان‌تر است و تأثیر بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارد. مطالعه انستیتوی Advertising Specialty نشان می‌دهد که هر هدیه تبلیغاتی نسبت به پخش هر تبلیغ در تلویزیون ۴٫۷۵ درصد و نسبت به هر تبلیغ در روزنامه ۸٫۲۵ درصد ارزان‌تر است.

تحقیقات دانشگاه متدیست جنوبی (Southern Methodist) نیز نشان می‌دهد، افرادی که هدیه تبلیغاتی دریافت می‌کنند، تمایل بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات تبلیغ دهنده دارند. از طرفی دیگر، اگر تبلیغ دهنده، محصولات یا خدمات خود را هدیه دهد می‌تواند امیدوار باشد که آن هدیه، موردپسند واقع شود و مجدد مورد درخواست، خرید و استفاده قرار گیرد و باعث افزایش وفاداری مشتریان گردد. همچنین می‌تواند از طریق بازاریابی دهان‌به‌دهان یا از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به دیگران معرفی شود. به همین خاطر نباید قدرت هدایای تبلیغاتی را دست‌کم گرفت.

هدایای تبلیغاتی می‌تواند به‌عنوان یک انگیزاننده برای افراد فروشنده و نمایندگی‌ها به کار رود و هم در هنگام خرید، عاملی برای جلب نظر مشتریان باشد. به همین خاطر استفاده از هدایای تبلیغاتی همیشه ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

افزایش اثربخشی تبلیغات با استفاده از هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی می‌توانند نقش مهمی در افزایش میزان وفاداری مشتریان داشته باشند. استفاده از مشوق‌های تبلیغاتی و هدایای مناسب می‌تواند در مشتریان و مخاطبان احساس ارزشمندی ایجاد کند و مشتریانی را که از طرق مختلف با شما آشنا شده‌اند را به شما نزدیک‌تر و در برقراری ارتباط مؤثر با شما ترغیب نماید. استفاده از آنها به‌عنوان مکمل سایر فعالیت‌های تبلیغاتی می‌تواند مشتریان بالقوه را جذب کند و آن‌ها را برای خرید ترغیب نماید.

استفاده از هدایای پرکاربرد و محبوب می تواند اثربخشی این تکنیک را دوچندان کند. هدایایی نظیر فلش مموری تبلیغاتی بخاطر اینکه زندگی راحت تری را برای مخاطبین به همراه دارد و به آنها در نگهداری و انتقال اطلاعاتشان کمک می کند از محبوبیت و جایگاه ویژه ای نزد مشتریان برخوردار است.

با وجود اینکه کسب و کارها سال ها است از فلش تبلیغاتی برای هدیه استفاده می کنند هنوز این هدیه جایگاه خوبی در انتخاب هدیه دارد. پس توجه به میزان محبوبیت یک هدیه در کنار قیمت و کیفیت آن می تواند معیار مناسبی برای افزایش اثربخشی تکنیک هدایای تبلیغاتی در کمپین های بازاریابی باشد.

هدایای تبلیغاتی عاملی برای ماندگاری

طیف گسترده‌ای از محصولات تبلیغاتی در دسترس است. هر چه هدایای تبلیغاتی مفیدتر، زیباتر و کاربردی‌تر باشد، مدت‌زمان بیشتری نزد هدیه گیرنده باقی می‌ماند و عاملی برای برندسازی هدیه دهنده می‌شود. استفاده بیشتر از هدیه، باعث دیده شدن بیشتر و معرفی بیشتر برند شما به دیگران می‌شود. طبق آمار وب‌سایت VerifiedLabel حدود ۹۷ درصد کسانی که هدیه تبلیغاتی دریافت کرده‌اند، هدیه خود را نگه‌داشته و ۳ درصد آن‌ها، هدیه تبلیغاتی را به دیگران داده‌اند. در واقع هزینه هدایای تبلیغاتی عاملی است برای ماندگاری بیشتر و سرمایه‌گذاری بر روی برند شما، در زمان‌ها و مکان‌هایی که شاید فکرش را هم نکرده باشید.

12

امروزه هدایای تبلیغاتی یکی از ابزارهای بسیار مهم در بازاریابی جهانی است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ، با این روش به بازاریابی و تبلیغات می‌پردازند. هر هدیه تبلیغاتی می‌تواند تا مدت‌ها، اثر معنوی خوبی بر روی مشتریان بگذارد. در فضای رقابتی موجود، شرکت‌هایی می‌توانند حضور پررنگ و بادوامی داشته باشند که بتوانند، بهترین تخفیف‌ها و هدایای تبلیغاتی را به مشتریان خود ارائه دهند. بنابراین اگر به دنبال راهی برای ارتقا و گسترش برند خود هستید، حتماً از سرمایه‌گذاری بر روی هدایای تبلیغاتی استفاده نمایید.

یک کار به ظاهر ساده اما سخت، انتخاب نوع هدیه

انتخاب مناسب‌ترین هدیه، نیازمند این است که خواسته‌ها و تمایلات مشتریان و آنچه را که در حال حاضر برای آن‌ها جذاب است، بشناسید. یافتن این مهم، نقطه‌ی آغاز فعالیت‌های شما به‌منظور ارائه‌ی هدایای تبلیغاتی و کسب موفقیت در برنامه‌های ‌فروش است. باید هوشمندانه عمل کنید و با مشاوران تبلیغاتی مشورت کنید. شرکت‌های تبلیغاتی مختلفی برای تولید هدایای تبلیغاتی وجود دارند. امروزه انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی باکیفیت و به‌صرفه، یکی از دغدغه‌های افراد و شرکت‌های هدیه دهنده محسوب می‌شود. گرچه ممکن است همیشه گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود داشته باشد اما یک شرکت تبلیغاتی خوب، با داشتن مشاوران و مجموعه هدایای تبلیغاتی مناسب، حضور قوی در فضای مجازی و با داشتن دانش کافی از مشتریان می‌تواند هزینه‌های تبلیغاتی شما را تبدیل به سرمایه‌گذاری کند. مجموعه صدراگیفت یکی از قدیمی ترین و حرفه ای ترین مجموعه‌های تبلیغاتی است. این مجموعه، علاوه بر داشتن هدایایی باکیفیت مناسب و مقرون‌به‌صرفه، با داشتن مشاوران خبره، می‌تواند باعث جلب مشتریان بیشتر برای فعالیت و کسب‌وکار شما شود. شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات هدایای تبلیغاتی موجود در وب سایت آنها، هریک از انواع محصولاتی را که مناسب می‌دانید انتخاب و تبلیغ خود را بر روی آن درج کنید.