۰ نفر

برای خرید هاست چه مواردی را در نظر بگیریم؟

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷
کد خبر: 348394
برای خرید هاست چه مواردی را در نظر بگیریم؟

هاست چیست؟

هاست یا میزبان به فضایی بر روی بستر اینترنت گفته می شود که اطلاعات و داده های یک سایت بر روی آن قرار دارد. در واقع هاست قسمتی از یک سرور بوده و برای اینکه بتوان سایت های متعددی بر روی یک سرور قرار داد و مدیریت هر سایت نیز به سادگی انجام شود، سرورها را به چندین هاست با کنترل پنل های مجزا تقسیم می کنند.

هنگامی که قصد راه اندازی یک سایت بر روی بستر وب را دارید، اولین نکته خرید یک هاست مناسب با قابلیت های متعدد است.

امکان تغییر تنظیمات و قابلیت های هاست و همچنین امکان ارتقای مشخصات آن یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب یک هاست مناسب است.

به طور کلی هاست با توجه به سیستم عاملی که بر روی سرور آن راه اندازی شده است به 2 نوع تقسیم می شود، هاست لینوکسی و هاست ویندوزی؛ که با توجه به زبان برنامه نویسی مورد استفاده در سایت شما و همچنین میزان آشنایی شما با هر کدام از این سیستم عامل ها، می بایست در زمان خرید یکی از این 2 دسته بندی را انتخاب کنید.

در صورتیکه از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، هاست لینوکسی انتخاب مناسبی برای شما می باشد. به علاوه اینکه برخی از شرکت های هاستینگ اقدام به ارائه هاست لینوکسی مخصوص وردپرس کرده اند که این هاست ها برای وردپرس بهینه سازی شده اند و قابلیت های بالاتری دارند.

معمولاً برای هر کدام از این دسته بندی ها، پلن های مختلفی ارائه می شود که تفاوت آن ها بر اساس میزان فضای هاست، ترافیک یا پهنای باند، تعداد اکانت ایمیل و FTP، امکان استفاده از پارک دامین، ساب دامین و Addon Domain، تعداد دیتابیس و قیمت می باشد.

برای خرید هاست می توانید با جستجو در گوگل و یا بررسی سایت شرکت های معتبر هاستینگ، هاست مورد نظر خود را بیابید و اقدام به خرید مورد مناسب خود کنید.

در صورتیکه تجربه کافی برای خرید هاست را نداشته باشید، با مشاهده پلن های مختلف و متعددی که در سایت شرکت های هاستینگ وجود دارد، برای انتخاب بهترین مورد دچار سردرگمی و تردید خواهید شد.

نگران نباشید، کافیست این مطلب را تا انتها مطالعه و سپس بهترین هاست مناسب خود را با اطمینان خاطر انتخاب کنید.

02

نکات مهم در خرید هاست

  • تعیین نوع هاست

با توجه به نوب سایتی که می خواهید راه اندازی کنید باید یک هاست مناسب خریداری کنید. در ابتدا تعیین زبان برنامه نویسی سایت تان اهمیت ویژه ای دارد و با توجه به تعداد بازدیدکنندگان از سایت تان باید هاست مناسبی را انتخاب کنید. اگر زبان برنامه نویسی به کار گرفته ی شما asp.net باشد باید هاست ویندوزی بخرید و اگر زبان برنامه نویسی شما php است باید هاست لینوکسی خریداری کنید. اگر قصد دارید که بعد از خرید هاست از cmsهای رایج مثل وردپرس یا جوملا استفاده کنید بهتر است هاست لینوکسی خریداری کنید تا با سیستم مدیریت محتوایی php سازگاری داشته باشد.

  • تعیین میزان پایداری هاست قبل از خرید هاست

آپ تایم بودن هاست، میزان پایداری هاست در یکسال را مشخص می کند و به نوعی شاخصه ی سنجش میزان در دسترس بودن است. شرکت های ارائه دهنده ی هاست , یک عدد خاص را برای تضمین پایداری یکساله ی هاست و تعیین میزان قطعی ها در نظر می گیرند. در خرید هاست لازم است که به تعداد قطعی های هاست در طول یکسال توجه داشت و طبق استانداردهای جهانی هاست اشتراکی 99 درصدی تضمین شده ای را انتخاب کرد که این نوع هاست کمتر از 3 روز در سال قطعی دارد.

  • توجه به قابلیت ادان ادمین

ممکن است شما هم مانند افراد دیگر پس از راه اندازی یک وب سایت تصمیم به راه اندازی سایت دیگری بر روی همان هاست کنید. قابلیت ادان ادمین به شما امکان اضافه کردن دامنه های دیگر را در هاست خود می دهد و دیگر نیازی به خرید هاست جدید نیست و به راحتی می توانید دامنه ی دیگر را به یک هاست اضافه کنید و وب سایت های دیگری راه اندازی کنید.

  • توجه به قیمت هاست

قیمت هاست تا حد بسیار بالایی کیفیت آن را تعیین می کند و امکانات مختلف آن بر قیمتش تاثیر گذار است. موارد زیر بر قیمت هاست خریداری شده موثر اند:

  • کیفیت پشتیبانی از سرویس
  • نوع کنترل پنل
  • کیفیت سخت افزاری سرور
  • محل دیتا سنتر

 

  • موقعیت مکانی سرور

معمولا شرکت های هاستینگ پلن های خود را به دو صورت هاست داخل ایران و هاست خارج ارائه می دهند که در زمان انتخاب باید به این نکته توجه داشته باشید که کدامیک از این دو مورد برای شما مناسب تر است. پیشنهاد می شود در صورتیکه سایت پربازدیدی دارید و سرعت بالا برای کاربران شما اهمیت بالایی دارد از هاست های داخل ایران استفاده کنید.

  • توجه به بکاپ گیری و تهیه نسخه پشتیبان منظم سرویس ها

برای خرید هاست باید در مورد بکاپ گیری منظم از اطلاعات وب سایت تان اطمینان داشته باشید و بدانید که حتما اطلاعات بر روی فضای دیگری ذخیره می شوند. اطمینان از با کیفیت بودن سخت افزارهای سرور از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا بتوان با خیال راحت اطلاعات بر روی سرور را ذخیره کرد. لازم است شرکت هاستینگ از اطلاعات شما بکاپ گیری منظمی داشته باشد تا در صورت بروز مشکل یا حذف اطلاعات بتوانید از شرکت هاستینگ تقاضای برگرداندن اطلاعات را کنید.

در انتها قصد داریم به معرفی یکی از بهترین شرکت های هاستینگ در ایران بپردازیم. شرکت برتینا به عنوان یکی از قدیمیترین هاستینگ های ایران می تواند انتخاب مناسبی برای خرید یک هاست مناسب باشد.

پشتیبانی حرفه ای و 24 ساعته این شرکت به صورت چت آنلاین، تیکت و تلفنی یکی از مزیت های آن است. به علاوه اینکه ارائه پلن های مختلف برای هاست ، گزینه های مناسبی را برای انتخاب در اختیار شما قرار داده است و همچنین می توانید امکانات هاست خود را پس از مدتی با توجه به گسترش و توسعه سایت خود از نظر سخت افزاری و... ارتقا دهید.

پیشنهاد می کنیم به وبسایت این شرکت به آدرس https://www.bertina.ir مراجعه و پلن های مختلفی که برای هاست ارائه شده است را مشاهده کنید.