۰ نفر

انتقال تکنولوژی و راه‌اندازی خطوط تولید محصولات وارداتی آرایشی و بهداشتی

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۱۱
کد خبر: 342519
انتقال تکنولوژی و راه‌اندازی خطوط تولید محصولات وارداتی آرایشی و بهداشتی

قائم مقام شرکت بازرگانی حلوائی از انتقال تکنولوژی و راه اندازی خطوط تولید محصولات وارداتی آرایشی و بهداشتی این شرکت در ایران و عرضه کالاهای آن به بازار از اواسط سال 98 خبر داد و عملکرد جدید مدیران وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را در رشد این صنعت در ایران را درخور توجه دانست و به تداوم این نگاه در سال پیش رو ابراز امیدواری کرد.

وی از رویکرد جدید مدیریت شرکت بازرگانی حلوائی خبرداد و گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید سیاست گذاران نظام، علی‌الخصوص در حوزه بهداشت و سلامت، این شرکت همزمان با واردات رسمی کالاهای آماده، به همراه دو شریک خارجی خود اقدام به تاسیس کارخانه  و انتقال تکنولوژی و راه اندازی خطوط تولید نموده است و تفاهم نامه‌ای را با 5 شرکت خارجی منعقد نمود و متعهد گشت که ضمن تولید کالاهای آنها در کشور و عرضه 30% آن در بازار ایران، 70% این تولیدات را به بازارهای صادراتی عرضه نماید و امیداواریم در سال 1398 شاهد عرضه محصولات تولیدی این شرکت به بازارهای داخلی و صادراتی باشیم تا بدین‌وسیله بتوانیم بخشی از دغدغه‌های سیاست گذاران این حوزه را مرتفع نماییم.

ذیبخش به زمینه اصلی فعالیت شرکت بازرگانی حلوائی اشاره کرد و گفت: زمینه اصلی فعالیت شرکت ما عرضه محصولات آماده از جمله عطر و ادکلن، مراقبت از پوست و مو با سابقه 20 ساله است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهندس علی اصغر ذیبخش، در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی ایران کازمتیکا که در محل نمایشگاه‌های هتل کاروانسرای آبادان در منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: به بهانه برگزاری این نمایشگاه به این منطقه سفر کردیم و بسیار خرسندیم از اینکه مدیران جدیدی مانند جناب آقای دکتر پیرصالحی معاون محترم وزیر وریس اداره غذا و دارو وجناب آقای دکتر بهفر رییس اداره کل آرایشی و بهداشتی در سازمان غذا و دارو کشور در راس امور قرار گرفتند و رویکردی صحیح و منطقی نسبت به واردات محصولات آرایشی و بهداشتی دارند. جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر نماییم.

وی افزود: نمایشگاهی که اکنون بصورت تخصصی در حوزه بهداشتی و آرایشی در حال برگزاری است محلی است تا ما نیز بتوانیم بطور مستقیم دیدگاه ها و نظرات خود را با مسئولان ارشد وزارت بهداشت خصوصا مدیران سازمان غذا و دارو مطرح کنیم.

وی با اشاره به پیام برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا به مصرف کنندگان و شرکت‌ها، تصریح کرد: پیامی که این نمایشگاه می‌تواند برای مصرف کنندگان و شرکت‌ها داشته باشد این است که سازمان غذا و دارو از واردات رسمی محصولات آرایشی و بهداشتی بصورت قاطع حمایت می‌کند.

ذیبخش ادامه داد: بسیار خرسندیم از اینکه کالاهایی را وارد می‌کنیم که سلامت محور هستند و دغدغه‌ای که مدیران سازمان غذا و دارو نسبت به سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی دارند دغدغه ما نیز است.

وی خاطرنشان کرد: کالاهایی باید وارد کشور شود و به دست مصرف کننده برسد که با آخرین استانداردهای روز دنیا و آخرین استانداردهای تدوین شده سازمان غذا و دارو مطابقت داشته باشد.

وی افزود: از جهت نظارت و بازرسی موجود برروی کالاها و محصولات جای بسیار خوشحالی دارد که این اتفاق رخ داده است زیرا تفاوت میان شرکت‌های عرضه کننده محصولات اصلی و استاندارد با افرادی که کالاهای غیر اصل و غیر استاندارد عرضه می‌کنند مشخص می‌شود.

قائم مقام شرکت بازرگانی حلوائی به دغدغه‌های واردات کنندگان اشاره کرد و گفت: دغدغه‌هایی که در این حوزه وجود دارد دغدغه همه وارد کنندگان و کسانی است که در حال فعالیت در این صنف و واردات محصولات استاندارد به کشور هستند.

وی افزود: موضوع ثبت سفارش و واردات قانونی کالاهای آرایشی و بهداشتی یکی از اصلی ترین دغدغه‌هاست و مدتی این فرآیند به سختی انجام می‌شود، زیرا تصور بر این است که وقتی کالای آماده وارد کشور شود باعث می‌شود تا کارخانجات تولید کننده و کارگر ایرانی بیکار شود در حالی که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی همچنین بیان کرد بر اساس آمارهایی که از طرف وزارتخانه‌های بهداشت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتشر می‌شود حجم بازار آرایشی و بهداشتی ایران رقمی بالغ بر 2.7 میلیارد دلار است که سهم واردات رسمی رقمی در حدود 1.2 میلیارد دلار است و این در حالی است که مابقی این نیاز رقمی درحدود 1.5 میلیارد دلار بصورت قاچاق وارد می‌شود.

ذیبخش تاکید کرد: وقتی کالا بصورت قاچاق عرضه می‌شود نظارت‌هایی که وزارت بهداشت در زمینه استانداردهای لازم و اصل بودن کالا اعمال می‌کند وجود نخواهد داشت.

مسئله‌ایی که بوجود می‌آید این است که ما با واردات رسمی سهم بازار کالای قاچاق را کم می‌کنیم بطوری که هر مقدار کالا بصورت رسمی وارد شود حجم قاچاق کمتر خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از دغدغه‌هایی که وارد کنندگان دارند این است که وقتی کالا وارد نشود به طبع بر فعالیت شرکت‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و زمانیکه فعالیت شرکت‌ها محدود شود حجم نیروی انسانی که در آن مجموعه فعالیت می‌کنند نیز کاهش پیدا می‌یابد، به زبان ساده‌تر وقتی کالا وجود نداشته باشد شرکت‌ها مجبور هستند تا پرسنل خود را اخراج کنند و چنانچه این اتفاق رخ دهد به ازای هر نفر اخراجی یک خانواده 4 نفره دچار مشکل می‌شوند و بیکاری طبعات بسیار سنگینی را در زمینه‌های اقتصادی، معاش خانواده، مسایل اجتماعی، امنیت اجتماعی و... بوجود می آورد.

وی واردات کالاهای استاندارد روز دنیا را باعث بالا رفتن سطح استانداردهای کالاهای تولید داخل دانست و تصریح کرد قطعا با محدود شدن و قطع واردات رسمی کالاهای وارداتی سطح استاندارد کالاهای تولید داخل نیز بالا نخواهد رفت.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا بیان کرد با توجه به مسائلی که در حوزه سیاست خارجی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا وجود دارد تامین مواد اولیه در سال 97 با چالش‌های بسیاری روبرو بوده که امیدواریم در سال 98 این مشکلات حل شود تا بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز را تامین کنیم.

قائم مقام شرکت بازرگانی حلوائی از فعالیت بیش از 40 هزار نفر بصورت مستقیم در حوزه واردات و عرضه محصولات بهداشتی و آرایشی خبرداد و خاطرنشان کرد: در این حوزه علاوه بر این آمار بیش از چندین هزار نفر نیز بصورت غیر مستقیم مشغول بکار هستند و از سیاست گذاران مرتبط با این حوزه عاجرانه درخواست کرد قبل از هرگونه تصمیم گیری و قانونگذاری در این حیطه به آمار بالای اشتغالزایی بذل توجه ویژه فرمایند تا خدایی ناکرده باعث بروز پدیده شوم بیکاری در این خانواده بزرگ نشویم.