۰ نفر

طیب نیا از عملکرد رسانه‌ها در ماجراِی فیش های حقوقی انتقاد کرد

اظهارات طیب نیا درباره جنجال‌های اخیر بیمه

۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۴۵
کد خبر: 129465
اظهارات طیب نیا درباره جنجال‌های اخیر بیمه

وزیر اقتصاد گفت:جدا از مسئله مربوط به فیش حقوقی مدیران بیمه مرکزی برخی از نارسایی های عمومی در مورد حقوق مدیران بنگاه های دولتی میراث به جا مانده از دولت قبل است .

اقتصاد آنلاین -سمانه برمخ شاد؛ وزیر اقتصاد در مراسم معارفه رییس کل جدید بیمه مرکزی اظهار کرد:همان طور که در متن استعفای آقای امین دیدید ماجرای فیش های حقوقی اعتبار و اعتماد به ایشان را نشانه گرفته بود. وی افزود:من از حمایت عمومی نسبت به این مسائل استقبال می کنم و این موضوعات را به نفع جامعه می دانم مشروط به اینکه مورد سوء استفاده قرار نگیرد و منجربه شفافیت سلامت و انضباط مالی و اداری شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد:نباید اجازه دهیم اعتماد وشهرت افراد و همچنین اعتماد مردم به دولت بازیچه جنجال های سیاسی شود. طیب نیا خاطرنشان کرد:وظیفه من این بود که دستور رسیدگی قاطع، سریع و شفاف به این مساله را بدهم تا این اعتماد و اعتبار در معرض آسیب قرار نگیرد اما رسیدگی نهایی به این مساله توسط مراجع ذی ربط در حال انجام است. وی افزود:متاسفانه عملکرد رسانه ها در این مورد کاملا غیر اخلاقی و غیر انسانی بود و انتظار ما این است که رسانه ها در چنین شرایطی با صداقت و رعایت اخلاق اسلامی عمل کنند و حیثت افراد شریف را در معرض آسیب قرار ندهند. طیب نیا خاطرنشان کرد:واقعیت این است که جدای از این مورد خاص برخی از نارسایی های عمومی در مورد پرداختی مدیران بنگاه های دولتی وجود دارد که میراث به جا مانده از دولت قبل است . طیب نیا تاکید کرد:وزارت اقتصاد به لزوم ساماندهی پرداخت به مدیران بنگاه های دولتی بیش و پیش از همه اعتقاد داشته است، بدون آنکه لازم به رسانه ای کردن این مسائل و ایجاد هیاهو بداند. وزیر اقتصاد اظهار کرد:وزارت اقتصاد از مرداد ماه سال گذشته پیشنهاد هایی را در این زمینه مطرح کرده و اقداماتی را برای ساماندهی نحوه و میزان دریافتی وتسهیلات رفاهی مدیران دولتی ارایه کرد و در پی این پیشنهاد با دستور معاون اول رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف شد که ساماندهی پرداخت حقوق و تسهیلات رفاهی را در ضوابط اجرایی بودجه 95 مد نظر قرار دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: برای افزایش تولید داخلی چاره ای نداریم جز آنکه فضای سرمایه گذاری در کشور را بهبود دهیم.

طیب نیا با اشاره به اینکه برای وجود مخاطرات و پوشش ندادن مناسب آن با استفاده از محصولات بیمه ای تمایل به سرمایه گذاری کاهش می دهد، تاکید کرد:بدون بهبود فضای سرمایه گذاری در کشور نمی توانیم سودای آن را داشته باشیم که اقتصاد ایران سطوح بالاتر رشد اقتصادی بلند مدت را تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه تحول در صنعت بیمه نقش کانونی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد، تاکید کرد:بیمه مرکزی به عنوان مقام ناظر و تنظیم گر در این صنعت، می تواند و باید در چنین تحولی مسوولیت کلیدی داشته باشد. وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه از بیمه ها چند انتظار داریم، گفت: اول اینکه توانمندی های خود را صرف نقش نظارتی و تنظیم گری کند و از حیطه تصدی گری خارج شود. طیب نیا افزود:انتظار دیگر این است که از فضای پسا برجام برای گسترش تعاملات بین المللی و حضور صنعت بیمه کشور در محیط بین المللی سود ببرد. وی گسترش فضای رقابتی در صنعت بیمه را از دیگر انتظارات عنوان و خاطرنشان کرد:افزایش ضریب نفوذ و تنوع بخشی به محصولات بیمه ای و ارتقا کمی و کیفی سرمایه انسانی در بیمه مرکزی ر صنعت بیمه است.