۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

سفره مسکن مهر را جمع می‌کنیم

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۴
کد خبر: 128608

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا نهادهایی به نام نهاد لیزینگ در حوزه سرمایه‌گذاری حمل‌ونقل ریلی ایران پایه‌ریزی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نهادهای لیزینگ در سرمایه‌گذاری حوزه حمل‌ونقل ریلی ایران خبر داد. آخوندی بیان کرد: مسئله مهم در توسعه صنعت ریلی کشور عرصه تامین مالی است؛ در صنعت ریل در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی فقط زیرساخت‌ها را تامین می‌کند و مابقی صنعت خصوصی شده است که تامین مالی در بازار خصوصی برای حمل‌ونقل ریلی بار و مسافر و البته لکوموتیو مسئله قابل توجهی است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های خارجی در صنعت ریلی به دنبال اجاره و اجاره‌ به شرط تملیک هستند، ضمن آنکه تلاش می‌شود نهادهایی به نام نهادهای لیزینگ در حوزه حمل‌ونقل ریلی ایران پایه‌ریزی شود و در نهایت به این سمت برویم. اگر بخواهیم منتظر سفارش شرکت‌های داخلی ریلی بمانیم آنها به دلیل توانایی مالی محدود این امکان را ندارند. وی بیان کرد: باید به دنبال سیستم‌هایی باشیم که سفارش انبوه داشته باشیم، دولت هم در این عرصه با محدودیت مالی مواجه است و البته دولت سفارش‌دهنده نیست که این محدودیتی در صنعت ریلی محسوب می‌شود، اما می‌توانیم نهادهای مالی پشتیبان برای این پروژه ایجاد کنیم. آخوندی اضافه کرد: در این راستا با خارجی‌ها برای اخذ پیشنهاداتی صحبت‌هایی داشته‌ایم و با توجه به اینکه مجلس صندوق توسعه حمل‌ونقل را تصویب کرده است، شاید بتوانیم نهاد لیزینگ در حوزه ریل در ایران را پایه‌گذاری کنیم. وی همچنین درباره ارائه واحدهای مسکن مهر گفت: یک میلیون و 850هزار واحد مسکن مهر واگذار شده و فقط حدود 350هزار واحد داریم که ان‌شاءالله در حال جمع‌آوری است، تا این سفره جمع شود.