۰ نفر

مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر:

فروش سهام در شرایط کنونی یعنی تاراج‌ پول و حراج سرمایه

۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۱۹
کد خبر: 100721

سهامداران حقیقی نباید در شرایط فعلی و با این قیمت ،سهام خود را به فروش برسانند زیرا وضعیت اقتصادی به این گونه نخواهد بود و به دلیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی اقتصاد از رکود خارج شده و بازار سرمایه وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین غلامرضا سلیمانی امیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت:سهامداران حقیقی نباید در شرایط فعلی و با این قیمت ،سهام خود را به فروش برسانند زیرا وضعیت اقتصادی به این گونه نخواهد بود و به دلیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی اقتصاد از رکود خارج شده و بازار سرمایه وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: از سهامداران حقیقی درخواست می‌کنم در صورتی که نیاز به پول ندارند سهام خود را در این بازار به فروش نرسانند زیرا فروش سهام در این شرایط یعنی تاراج‌ کردن پول و حراج سرمایه چون در صورتی که حتی 20 درصد مذاکرات به نتیجه برسد ، تحول اساسی در بازار سرمایه به وجود می‌آید.

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر با اشاره به مذاکره با ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا برای بخش‌های پتروشیمی، گاز، نیروگاه ، آب‌شیرین‌ کن و معدن گفت:در حال حاضر ارزش پروژه‌های آماده این شرکت حدود 8.5 میلیارد یورو است که امیدواریم با مذاکرات انجام شده پنج میلیارد یورو جذب سرمایه از سوی شرکتهای خارجی داشته باشیم و پروژه‌ها را به صورت فاینانس انجام دهیم.

امیری در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها اظهار کرد:قیمت 13 سنتی برای خوراک پتروشیمی مناسب نبوده و قیمت خوراک باید تعدیل شود، زیرا در سایر کشورها قیمت خوراک پایین‌تر از قیمتی است که دولت اکنون این خوراک را به فروش می‌رساند.

وی با بیان این که نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها در دنیا به صورت منطقه ای تعیین می شود ،اضافه کرد: بر این اساس باید تلاش کنیم تا با هماهنگی و همکاری دولت و مجلس نرخی معقول برای خوراک پتروشمیی ها انتخاب شود. مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر در ادامه گفت:این شرکت از صنعت ساختمان با وجود مزیت نسبی این صنعت، خارج شده و قرار است عمده فعالیت‌های خود را در بخش‌های نفت و گاز و انرژی به انجام برساند. سلیمانی در خصوص افزایش سرمایه غدیر گفت:هفتم آبان‌ماه سرمایه وغدیر از 3600 میلیارد تومان به 5400 میلیارد تومان افزایش یابد که از این میزان 1000 میلیارد تومان از طریق مطالبات و آورده نقدی بوده و 800 میلیارد تومان نیز از طریق اندوخته و سود و زیان انباشته محقق می‌شود. وی همچنین از ورود شرکتهای زیرمجموعه غدیر به بازار سرمایه خبر داد و گفت: شرکت های هلدینگ سیمانی غدیر و غدیر ایرانیان از شرکتهای هستند که به زودی وارد بازار سرمایه می شوند . مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر اضافه کرد: الکترونیک شدن انتخابات مجلس در 9 استان کشور از جمله پروژه هایی است که برای اولین بار با همکاری وزارت کشور توسط این شرکت انجام خواهد شد.