۰ نفر

اثر مثبت توافق ایران و عربستان در بازار ارز؛

عرضه وسیع منابع درهم به بازار در راه است / ریزش دلار ادامه خواهد داشت

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۵۴
کد خبر: 705877
عرضه وسیع منابع درهم به بازار در راه است / ریزش دلار ادامه خواهد داشت

بخشی از افزایش نرخ دلار به دلیل جو روانی بوده است که با دسترسی به درهم، تاثیر روانی کاهش و نرخ آن نزولی خواهد شد. با گشایش در روابط بین بانکی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس منابع وسیع درهم از طریق امارات راهی بازار ارز می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فعالان اقتصادی با اشاره به گشایش در روابط بین بانکی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس، معتقدند تسهیل عرضه منابع وسیع درهم از طریق امارات بخشی از نتایج ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان است.

شنیده‌ها از فعالان اقتصادی حاکی از آن است که گشایش در روابط بین بانکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و تسهیل عرضه منابع وسیع درهم از طریق امارات بخشی از نتایج ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان خواهد بود. به نظر می‌رسد سفر رئیس کل بانک مرکزی در آینده نزدیک به یکی از کشورهای منطقه در همین راستاست.

تبادلات درهم از روز یکشنبه تسهیل می‌شود

«مجیدرضا حریری» با بیان اینکه دستاوردهای سفر رییس جمهوری به چین به‌زودی مشخص خواهد شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مانع برای کنترل نرخ دلار، درهم بود که مسیر آن مسدود شده بود و با گشایش‌های انجام شده نرخ دلار کاهشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته نرخ دلار ۲ هزار تومان کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: از روز یکشنبه تبادلات درهم از سوی صرافی‌ها تسهیل می‌شود و در نتیجه نرخ دلار نیز روند کاهش را طی خواهد کرد.

حریری تاکید کرد: بخشی از افزایش نرخ دلار به دلیل جو روانی بوده است که با دسترسی به درهم، تاثیر روانی کاهش و نرخ آن نزولی خواهد شد.