۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه / روند کاهشی قیمت ها در بازار ادامه دارد؟

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۴۰
کد خبر: 705146
پیش بینی قیمت طلا و سکه / روند کاهشی قیمت ها در بازار ادامه دارد؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار سکه و طلا به ثبات رسیده است، گفت: اگر بانک مرکزی عرضه سکه در بورس را ادامه دهد امکان کاهش قیمت و حباب سکه وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: وضعیت بازار به ثبات خوبی رسیده و قیمت ها به پیش از افزایش های اخیر بازگشته است. کاهش نرخ ارز و اخبار مثبت برنامه هسته ای از مهم ترین دلایل ریزش قیمت سکه و طلا بود.

بذرافشان درباره روند بازار ارز و تاثیر آن بر سکه و طلا نیز گفت: کاهش نرخ ارز در این روند تاثیر گذار بود و به نظر می رسد که بازار در همین ثبات باقی بماند اما درصورتی که اقداماتی از طرف بانک مرکزی برای کاهش بیشتر نرخ ارز صورت گیرد احتمال کاهش قیمت در بازار سکه و طلا هم وجود دارد.

وی در ادامه گفت: هفته گذشته قیمت طلای جهانی کاهش یافت با این وجود بازار سکه و طلای داخلی روند افزایشی داشت  اما در این هفته با افزایش قیمت طلای جهانی بازار سکه و طلا در ایران روند کاهشی داشت. با توجه به نزدیک شدن به آخر سال و اینکه به نظر نمی رسد تغییر روند عرضه و تقاضا را شاهد باشیم در حال حاضر عرضه وجود دارد اما تقاضا پایین است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عرضه سکه در بازار ارز و طلای ایران چه تاثیری بر قیمت ها خواهد گذاشت گفت: زمان پیش از عرضه سکه در بورس حباب ربع سکه ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود اما باعرضه سکه به ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان رسید و اگر بانک مرکزی این عرضه را در بازار ادامه دهد امکان کاهش قیمت و حباب سکه وجود دارد.

وی درباره حباب سکه در بازار هم گفت: در بازار امروز حباب سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون تومان و ربع سکه ۴ میلیون ۵۲۰ هزار تومان شد.

بذرافشان با بیان اینکه ثبات بازار سکه و طلا ادامه خواهد داشت درباره خرید طلا گفت: روند تغییر قیمت در بازار به ثبات رسیده و بعید است دوباره افزایش شدید یا کاهش بیش از این داشته باشیم بنابراین مردم می‌توانند روند عادی معاملات مصنوعات را در بازار داشته باشند.

قیمت سکه و طلا در ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز قیمت سکه امامی به ۲۷  میلیون و  ۸۰۰ هزار و سکه طرح قدیم به  ۲۴ میلیون و ۹۰۰  هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

همچنین قیمت نیم سکه  ۱۶ میلیون تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون تومان و سکه یک گرمی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۲ میلیون ۲۵۷ هزار تومان کاهش یافت.