۰ نفر

قیمت طلا در بازار جهانی چند؟

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۲۴
کد خبر: 704366
قیمت طلا در بازار جهانی چند؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۸۳۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

 به گزارش رویترز، قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافته و در آستانه اولین افزایش هفتگی پس‌از ۵ هفته قرار دارد. اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا مسیر سیاست‌های پولی این کشور را در سال جاری میلادی مشخص‌تر کرده‌است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس فدرال رزرو آمریکا از افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه مارس خبر داده است. کریستوفر، والر رئیس فدرال رزرو هم طی سخنرانی جداگانه‌ای اعلام کرد کاهش تورم و رشد اقتصاد روند رشد نرخ بهره را آرام‌تر خواهد کرد. اما هر دوی این سیاست‌مداران هشدار داده‌اند هر گونه نشانه‌ای از افزایش تورم باعث می‌شود بانک مرکزی اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را در پیش بگیرد. بازار فلزات نسبت‌به این اظهارات عکس‌العمل مثبتی در این هفته نشان داده است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۸۳۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

 بالا رفتن نرخ بهره به نفع بازار فلزات نیست چون هزینه نگه‌داری این سرمایه‌های غیر سودده را افزایش می‌دهد. طلا و سایر فلزات گرانبها با کاهش قیمت شدیدی در ۲۰۲۲ یعنی هم‌زمان با اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره این بانک مواجه شدند. اما دورنمای توقف این روند باعث بهبود بازار فلزات در این هفته شده‌است.

 قیمت پلاتین پس‌از ۷ هفته کاهش در آستانه یک افزایش ۷ درصدی طی یک هفته گذشته قرار دارد و قیمت نقره هم پس‌از ۶ هفته کاهش، ۱.۲ درصد طی هفته گذشته افزایش یافته است. فلزات صنعتی هم در این هفته با افزایش قیمت مواجه بودند که نتیجه بهبود فعالیت‌های تجاری در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده کالا در دنیاست.

 قیمت نقره امروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۲۱ دلار ۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۴ درصد افزایش ۹۶۷ دلار و ۲ سنت معامله می‌شود.