۰ نفر

طلا فروشی های آنلاین نماد الکترونیک می گیرند؟

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲
کد خبر: 703546
طلا فروشی های آنلاین نماد الکترونیک می گیرند؟

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: نماد تجارت الکترونیک(اینماد)، در جهت اعتبارسنجی و رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی به وجود آمده و از ارکان اصلی اعتبار یک تارنما برای خریداران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، امین کلاهدوزان، در جلسه ی همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجادر زمینه ساماندهی و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی در گزارشی از عملکرد مرکز توسعه تجارت الکترونیک ضمن اشاره به هدف اصلی این سازمان در جهت حفظ حقوق مردم گفت: اینماد کمک می کند تا حداقل های اعتبار یک فروشنده تایید شود. از دیگر نکاتی که به شدت در حال پیگیری هستیم، رتبه بندی کسب و کار هاست.

وی اضافه کرد: بعد از ۱۰-۱۲ سال از ایجاد نماد تجارت الکترونیک شکایت ها در کسب و کارهای فضای مجازی به شدت کاهش یافته است، که این موضوع از نتیجه بخش بودن ایجاد اینماد حکایت دارد.

نکته ی دیگری که در این روزها بسیار ساده تر و با سرعت بیشتری در حال وقوع است، کاهش زمان و تسهیل در دریافت اینماد است که از ۴۵ روز به یک هفته کاهش یافته است.

کلاهدوزان گفت: تسهیل ارتباط کسب و کارها با نهادهای نظارتی نیز از دیگر اقدامات سازمان است که در گذشته راه های مختلفی وجود داشت اما امروز فقط پنجره واحد نظارتی است که به طور مشخص ارتباط کسب و کار با نهاد های نظارتی را تسهیل می کند.

فرهنگ سازی از دیگر وظایف ما است که به کمک نیروی انتظامی در حال پرورش ان هستیم. این موضوع باید برای مردم نهادینه شود که اگر قصد خرید اینترنتی داشته باشند حتما به بررسی سوابق فروشنده و رتبه ی او دقت کنند تا بتوانند با خیال راحت خرید کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در پایان اشاره کرد: در سال های گذشته تمرکز ما بیشتر بر کسب و کارهای خرد بود اما هم اکنون طبق برنامه ی ۵ ساله ای که برای مرکز تدوین شده است قصد ساماندهی و اعتبار سنجی سایر حوزه های تجارت الکترونیک، همچون بازار ملک و بازار خرید و فروش الکترونیکی فلزات گرانبها در دستور کار است. همچنین بازارهای BtoB نیز در برنامه های اتی ما قرار دارد.

اشراف کامل پلیس بر تارنماهای دارای نماد الکترونیک

سردار علی نوروزی رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در جلسه همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجادر زمینه ساماندهی و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی ضمن اشاره به وظایف پلیس در شئون مختلف امنیت عمومی گفت: کسب و کار ها در فضای مجازی که در دوره ی کرونا بسیار افزایش یافت، یکی از اصلی ترین دغدغه های کا جهت اعتماد افرینی و ارامش خاطر برای مردم بسیار افزایش یافت.

نوروزی گفت: مردم حتما در سایت هایی که وارد می شوند به نماد تجارت الکترونیک یا همان اینماد دقت کنند. هر وبسایتی که دارای این نماد است تحت اشراف کامل پلیس انتظامی است.