۰ نفر

قیمت سکه و طلا در این هفته چقدر شد؟

۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱
کد خبر: 703018
قیمت سکه و طلا در این هفته چقدر شد؟

در یک هفته اخیر، علیرغم افت بهای جهانی طلا، نوسان نرخ ارز در بازار داخل، بازار سکه و طلا را هم دنباله‌روی خود در مسیر صعودی کشاند و سبب شد هر قطعه سکه تمام به مرز۳۰ میلیون تومان برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، بازار طلای جهانی در هفته‌ای که گذشت، همچنان روند کاهشی خود را (که چند هفته‌ای است طی می‌کند)   ادامه داده و در نهایت با افت ۱۹ دلاری نسبت به ابتدای هفته که ۱۸۴۳ دلار بود به ۱۸۲۴ دلار رسید.

علیرغم افت بهای جهانی طلا، در پی نوسان افزایشی نرخ ارز در داخل، بازار سکه و طلا هم دنباله‌روی نرخ ارز، مسیری صعودی را طی کرد.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ، در هفته‌ای که گذشت، هر مثقال طلای ۱۷ عیار با افزایش ۸۲۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان 

قیمت داشت و هرگرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۴۸۱ هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته ۱۸۹ هزار تومان تقویت شده است.

در پایان این هفته، سکه تمام طرح جدید و همچنین سکه تمام طرح قدیم هر کدام یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشته و به ترتیب در آخرین معاملات پایانی هفته، سکه تمام طرح جدید ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌اند.

نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را در این هفته تجربه کرده‌اند.

هر قطعه نیم سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) تعیین قیمت شدند.  

در یک هفته اخیر بهای سکه گرمی نیز ۴۰۰ هزار تومان تقویت شده و به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.