۰ نفر

فروش ربع سکه در مرکز مبادلات ارزی از هفته آینده

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 701310
فروش ربع سکه در مرکز مبادلات ارزی از هفته آینده

با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، صرافی‌های تضامنی امکان معاملات حواله‌جات خرد ارزی را پیدا خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، براساس اعلام بانک مرکزی، «امیر هامونی» با اعلام این خبر بیان کرد: در فاز اول راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، با استقرار دستگاه‌های دولتی، از سامانه تأمین ارز خدماتی سرفصل‌های مصوب بانک مرکزی رونمایی می‌شود و متقاضیان ارز خدماتی می‌توانند از بستر این مرکز، ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فاز دوم توسعه مرکز مبادله ارز و طلای ایران مربوط به راه‌اندازی تابلوی حواله‌جات خرد ارزی است، تشریح کرد: تابلوی حواله‌جات خرد ارزی با تمرکز بر صرافی‌های تضامنی فعال خواهد شد. صرافی‌های تضامنی در تابلوی حواله‌جات خرد ارزی نقش پررنگی خواهند داشت و امیدواریم که در آینده نزدیک این تابلو فعال شود.

«هامونی» در خصوص حواله‌جات ارزی کالاهای اساسی تصریح کرد: عملیات صرافی، خرید و فروش، تسویه و جابه‌جایی صرفاً ارز کالاهای اساسی از طریق بانک‌ها و صرافی‌های بانکی صورت خواهد گرفت.

مشاور رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین از عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران خبر داد و تشریح کرد: از هفته آینده و بعد از تشریفات قانونی، عرضه ربع سکه از سوی بانک مرکزی و در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز خواهد شد. معاملات ربع سکه با محوریت بانکها، صرافی‌های بانکی و صرافی‌های تضامنی صورت خواهد گرفت و شرایط عرضه آن به‌زودی در قالب امیدنامه و آگهی اعلام می‌شود.

«هامونی» در پایان اعلام کرد: از هفته آینده تراکنش‌های پایانه‌های فروش (پوز بانکی) برای صرافی‌هایی که رتبه الف دارند، به 300 میلیون تومان افزایش می‌یابد؛ تعداد صرافی‌های رتبه الف 23 مورد است.