۰ نفر

قیمت طلا در بازار جهانی کاهش یافت

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۹:۰۲
کد خبر: 688289
قیمت طلا در بازار جهانی کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۸۰۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 به گزارش  رویترز، قیمت طلا پس‌از یک افزایش ۲ درصدی در روز گذشته به‌دنبال خبر افزایش کمتر از حد انتظار نرخ تورم در آمریکا، امروز تغییر چندانی نداشته است. سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم‌گیری مقامات فدرال رزرو آمریکا در اجلاس این بانک در ساعت‌های آینده هستند تا روند افزایش نرخ بهره مشخص شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۸۰۹ دلار و ۲۰ سنت رسید، درحالی‌که در روز گذشته با یک افزایش ۲ درصدی تا ۱۸۲۲ دلار بالا رفته بود، یعنی بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته.

 کند شدن روند افزایش تورم در آمریکا باعث ضعف دلار و بالا رفتن قیمت طلا در روز گذشته شد. اما قیمت این فلز گران‌بها در حال حاضر تحت تأثیر تصمیم بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره قرار دارد.

 تحلیلگران عقیده دارند در صورت تسهیل سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا، قیمت طلا می‌تواند تا ۱۸۳۲ دلار بالا رود، اما مقاومت شدیدی در سطح ۱۸۲۰ دلار وجود دارد و احتمالاً قیمت این فلز گران‌بها تا پایان سال جاری در حدود همین سطح باقی می‌ماند.

 انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۵۰ واحد در اجلاس امروز افزایش دهد. از طلا همواره به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 قیمت نقره امروز با ۰.۵۰ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۸۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۹ درصد کاهش ۱۰۳۴ دلار و ۳۸ سنت معامله می‌شود.