۰ نفر

احتمال کاهش قیمت طلا چقدر است؟

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 674238
احتمال کاهش قیمت طلا چقدر است؟

قیمت طلا در روز جمعه (۱۴ اکتبر) بیش از یک درصد کاهش یافت و به سمت بدترین هفته خود از اواسط آگوست پیش رفت که با تقویت دلار آمریکا کاهش یافت و نگرانی فدرال رزرو با افزایش شدید نرخ بهره برای مهار تورم ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، قیمت طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه آمریکا کاهش یافت. این دو فلز گرانبها در رابطه معکوس قوی با شاخص قدرتمند دلار آمریکا به تجارت خود ادامه می‌دهند. طلای دسامبر آخرین بار با ۱۶ دلار کاهش به ۱۶۶۱ دلار و ۱۰ سنت و نقره دسامبر ۰.۲۵۸ دلار کاهش یافت و به ۱۸.۶۵ دلار رسید.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود بیش از ۰.۶ درصد افزایش یافت و شمش با قیمت دلار را برای خریداران خارجی گرانتر کرد. گزارش داغ شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده، شاخص‌های سهام ایالات‌متحده را به شدت کاهش داد.

دانیل غالی، استراتژیست کالا در TD Securities اظهار کرد که قیمت طلا به طور فزاینده‌ای با حرکت دلار مرتبط است و ممکن است تا ۱۶۰۰ دلار در هر اونس کاهش یابد.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و باعث می‌شود تا موارد مهم را در اختیار فدرال رزرو قرار داد تا یک افزایش بزرگ دیگر نرخ بهره را ارائه دهد و در نتیجه بدترین هفته طلا در نزدیک به دو ماه گذشته را رقم زد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های ایالات‌متحده بسیار حساس است که بازده اوراق قرضه را افزایش می‌دهد و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده تقویت شد و بر طلا تاثیر گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات فدرال رزرو ایالات متحده اخیراً موضع تهاجمی خود را در مورد سیاست پولی تکرار کرده‌اند که بازار عمومی را به دلیل ترس از رکود معلق ایالات متحده ویا جهانی ناآرام نگه داشته است. گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده روز پنجشنبه حاکی از آن است که فدرال رزرو در مورد اعتقادش مبنی بر اینکه تورم هنوز تحت کنترل نیست درست است.