۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

طلا بخریم یا نه؟

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 634297
طلا بخریم یا نه؟

قیمت انواع سکه در بازار طلا تحت تاثیر ثبات قیمت دلار در نیمه کانال ۲۸ هزار تومان در بازار آزاد و برخلاف روند کاهشی اونس جهانی افزایش قیمت را تجربه می‌کند. به‌طوریکه قیمت ربع سکه۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اقتصادآنلاین - پانیذ رحیمی؛ در شرایطی که بازار اونس جهانی در اولین روز معاملاتی خود با اندکی کاهش با نرخ ۱۸۶۶ دلار و ۱۹ سنت ثبت شده و قیمت دلار ثبات نسبی را در نیمه کانال ۲۸ هزار تومان تجربه می‌کند؛ بازار طلا و سکه افزایش قیمت اندک انواع سکه را تجربه می‌کند. 

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات، ۱۳میلیون و ۳۳۵ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز گذشته با قیمت ۱۳میلیون و ۳۲۹ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمت اندکی را نشان می‌دهد. 

نیم سکه نیز با قیمت ۷میلیون و ۴۱۰ هزارتومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه در روز گذشته، ۷میلیون و ۳۹۵ هزارتومان بود که افزایشی نزدیک به ۱۵ هزار تومان روبرو بوده است. .

همچنین ربع سکه ۴ میلیون و ۴۰۲ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادلل ۴ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان، افزایش قیمت ۵۰ هزار تومانی داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲ میلیون و ۶۵۵ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان افزایش قیمت اندکی داشته است.

حباب سکه چقدر است؟

در این لحظه از معاملات حباب سکه نسبت به صبح امروز بزرگتر شده؛ به این ترتیب هر سکه امامی ۷۹۷ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۱۴۱ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون ۲۶۵ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان حباب دارد. 

در همین رابطه نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره با وضعیت اخیر بازار طلا و سکه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: به دنبال نوسانات بازار ارز و سیاست‌های سیاسی اقتصادی در دنیا، انتشار اخبار مرتبط با جنگ اوکراین و روسیه، کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه از ابتدای سال و نیز افت قیمت اونس جهانی بازار نوسانات قیمتی و رکود را تجربه کرد. البته همزمان با عید فطر و بازگشایی بازار پس از ماه رمضان تقاضا اندکی افزایش پیدا کرد در نتیجه افزایش قیمت‌ها را شاهد بودیم. 

وی ضمن پیش بینی نوسانات قیمتی تا پایان هفته، پیشنهاد کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی مردم و کاهش توان خرید، حجم معاملات کاهش یافته و پیش بینی می‌شود بازار تا پایان هفته جاری همچنان روند قیمتی فعلی را با نهایتا بین ۱ تا ۲ درصد نوسانات کاهشی یا افزایشی داشته باشد؛ به‌طور کلی بازار نوسانات شدیدی را تجربه نخواهد کرد. در شرایط فعلی که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده است، پیشنهاد می‌کنم مردم برای خرید اقدام کنند.