۰ نفر

گزارش بازار در پایان معاملات؛

بازگشت قیمت دلار به نیمه کانال ۲۷ هزار تومان

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰
کد خبر: 629415
بازگشت قیمت دلار به نیمه کانال ۲۷ هزار تومان

امروز قیمت دلار در بازار آزاد با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته با نرخ ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد؛ اما قیمت این اسکناس در ادامه معاملات با روندی کاهشی به ۲۷ هزار و ۵۷۰تومان رسید.

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ دلار که روز گذشته معاملات را  با قیمت ٢٧ هزار و ۶۵۰ تومان به پایان رساند، صبح امروز را با نرخ ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز کرد؛ البته این افزایش قیمت موقتی بود و با ادامه یافتن معاملات، این اسکناس، متاثر از  صحبت‌های سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و افزایش امیدواری‌ها نسبت به توافق وین، روندی کاهشی را دی پی گرفت و به میانه کانال ۲۷هزار تومان بازگشت؛ به‌طوریکه تا این لحظه با قیمت ۲۷ هزار و ۵۷۰ تومان معامله می‌شود. 

کانون صرافان نیز دلار را ٢۵ هزار و ۱۳۹ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۴۰۸ تومان برای فروش قیمت‌گذاری کرده است. این کانون در روز گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۱۹۸ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۴۵۴ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز شاهد کاهش ۶۰تومانی نرخ دلار بودیم.

همچنین یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۶۴ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۷۰۶ تومان برای فروش ثبت شده است. این در حالی است که روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۱۲ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۲۴ تومان برای فروش قیمت خورده بود که معاملات امروز کاهش قیمتی در حدود ۵۰ تومان را در قیمت خرید آن نشان می‌دهد.  

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۲۹۶ تومان برای فروش و ٢۵هزار و ۴۵ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ۴۳۶ تومان برای فروش و ۲۵ هزار و ۱۸۳ تومان برای خرید قیمت خورده بود که بیش از ۱۵۰تومان کاهش را ثبت کرده است.

یورو نیز در این صرافی، ۲۸هزار و ۶۰۵ تومان برای فروش و ٢٨ هزار و ۳۲۰ تومان برای خرید قیمت خورده است؛ این رقم در روز گذشته معادل ۲۸ هزار و ۶۵۱ برای فروش و ۲۸ هزار و ۳۶۶ برای خرید بود؛ یعنی معاملات در روز جاری کاهش قیمت ۵۰تومانی را نشان می‌دهد. 

بازار ارز طی هفته‌های اخیر فراز و فرودهای بسیاری به همراه داشت، به‌طوریکه از ابتدای کانال ۲۷ هزار تومان تا پله‌های انتهایی کانال ۲۸ هزار تومان پیشروی کرد. از سوی دیگر با انتشار اخبار مربوط به آزادسازی‌های ارزی کاهش موقتی را تجربه و با نشر اخبار ضد و نقیض سیاسی با جهش روبرو می‌شد. آنچه مسلم است این است که سرنوشت قیمت دلار در بازار آزاد به نتیجه مذاکرات گره خورده و از آنجا که به گفته سخنگوی وزیر امور خارجه، واشنگتن سیاست تاخیر را در پیش گرفته و با صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا توافقات در فضای پاسکاری قرار دارد، باید دید نتیجه نهایی برجام چگونه رقم می‌‌خورد و تاثیر آن که چگونه خواهد بود.