۰ نفر

طلای جهانی کاهش یافت

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۴
کد خبر: 620607
طلای جهانی کاهش یافت

قیمت طلا در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته رسید زیرا بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده در آستانه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو افزایش یافت و امیدواری‌ها برای پیشرفت در مذاکرات روسیه و اوکراین باعث تضعیف بیشتر جذابیت پناهگاه امن این فلز گرانبها شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۱۵.۷۰ درصدی همراه بود و به ۱۹۳۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۹۷۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۸۰ درصد کاهش به ۱۹۳۶ دلار و ۶۰ سنت رسید و روز گذشته با ۰.۸۵ درصد کاهش، به ۱۹۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسید. این به‌روزرسانی قیمت طلا در ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی است و امروز نیز همچنان روند کاهشی را در پیش گرفته است.

بازدهی خزانه داری ایالات‌متحده در روز دوشنبه به بالاترین حد در دو سال و نیم گذشته رسید، در حالی که انتظار می‌رود روز چهارشنبه فدرال رزرو اولین افزایش نرخ بهره در سه سال اخیر را داشته باشد تا بتواند تورم فزاینده‌ای را که نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد را مهار کند.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است. به گزارش رویترز، پالادیوم پس از کاهش بیش از ۱۵ درصدی در جلسه قبل به دلیل کاهش ترس از عرضه، با یک درصد کاهش به ۲۳۶۳.۰۶ دلار در هر اونس رسید.

هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۹۲ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۲۹.۱۶ دلار رسید.