۰ نفر

توقف مذاکرات، دلار را صعودی کرد؛

افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت دلار در معاملات صبح

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبر: 619638
افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت دلار در معاملات صبح

قیمت دلار که در پایان هفته گذشته به کانال ۲۵ هزار تومان کاهش یافته بود، با خبر توقف مذاکرات، روند صعودی در پیش گرفت و در معاملات صبح، افزایش قیمت ۶۰۰ تومانی را ثبت کرد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز اولین روز معاملاتی هفته را در حالی آغاز کرد که دلار آزاد پس از این که هفته گذشته در کانال ۲۵هزارتومان توقف کرده بود، در این ساعت از معاملات به کانال ۲۶هزارتومان بازگشته است.

به این ترتیب دلار آزاد در قیمت ۲۶هزار و ۳۵۰تومان معامله می‌شود. دلار آزاد به دلیل توقف موقت مذاکرات و بازگشت باقری کنی به تهران، مسیر صعودی را در پیش گرفت. روز پنجشنبه این اسکناس در بازار آزاد با قیمت ۲۵هزار و ۷۵۰تومان معامله می‌شد که افزایش ۶۰۰تومانی را نسبت به آن روز نشان می‌دهد.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۳۵۰تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۴۷تومان برای فروش قیمت زده است. این اسکناس روز پنجشنبه در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۳۰۲تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۵۷۵تومان برای فروش معامله می‌شد که حدود ۵۰تومان افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین یورو در صرافی‌های رسمی با حدود ۷۰تومان افزایش، قیمت ۲۶هزار و ۷۷۴تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۹۵تومان برای فروش معامله می‌شود. در حالی که یورو در آخرین روز معاملاتی هفته ۲۶هزار و ۷۰۲تومان برای خرید ۲۷هزار و ۷۲تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز برای امروز دلار را ۲۴هزار و ۵۵۷تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۳۳تومان برای خرید قیمت زده است. روز پنجشنبه، دلار در صرافی ملی ۲۴هزار و ۵۱۱تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۶۷تومان برای خرید اعلام شده بود که حدود ۴۰تومان افزایش را نشان می‌دهد.

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۶هزار و ۸۷۳تومان برای فروش و ۲۶هزار و ۶۰۶تومان برای خرید نمایان شده است. یورو روز پنجشنبه در این صرافی، ۲۶هزار و ۹۲۴ برای فروش و ۲۶هزار و ۶۵۶تومان برای خرید قیمت خورده بود.

در شرایط فعلی، مذاکرات و نتیجه آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بازار ارز نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. طرفین می‌گویند متن توافق آماده است اما برخی تصمیمات سیاسی باقی مانده و مذاکره‌کنندگان در پایتخت‌ها در حال بررسی آن‌ هستند. همین انتظار طولانی تاثیر خود را بر بازار گذاشته است و شاهد صعودی شدن قیمت‌ها هستیم. برخی منابع می‌گویند از اواخر هفته جاری، مذاکرات دوباره از سر گرفته می‌شود ولی باید دید آیا پیش از شروع دوباره دور نهایی، دلار قصد کوتاه آمدن دارد یا به پیشروی در کانال ۲۶هزارتومان ادامه خواهد داد؟