۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شوک جنگ به بازار طلا و سکه؛ قیمت سکه وارد کانال ۱۲میلیون تومانی شد

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 614849
شوک جنگ به بازار طلا و سکه؛ قیمت سکه وارد کانال ۱۲میلیون تومانی شد

با شروع جنگ میان اوکراین و روسیه و افزایش قیمت جهانی طلا، بازار طلا و سکه نیز امروز افزایش قیمت‌ها را تجربه کرد.

اقتصادآنلاین _ صبا نوبری؛ با شروع جنگ میان اوکراین و روسیه و افزایش ۴۰دلاری اونس جهانی طلا امروز قیمت طلا و سکه نیز در بازار افزایشی شد.

به این ترتیب در این ساعت از معاملات، سکه امامی در قیمت ۱۲میلیون و ۶۴هزارتومان معامله می‌شود و به کانال ۱۲ میلیون تومان وارد شده است که افزایش ۲۰۰هزارتومانی را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. روز گذشته این سکه  در قیمت ۱۱ میلیون و ۸۴۱هزارتومان معامله می‌شد.

نیم سکه نیز ۶میلیون و ۸۰۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۲۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. در آخرین معاملات روز چهارشنبه این سکه در قیمت ۶میلیون و ۶۸۰هزارتومان معامله می‌شد. 

همچنین ربع سکه در قیمت ۳میلیون و ۸۵۰هزارتومان معامله می‌شود در حالی که آخرین قیمت معاملاتی ربع سکه در روز گذشته، ۳میلیون و ۷۳۰هزار تومان بود.

سکه یک گرمی هم، ۲میلیون و ۳۰۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به دیروز اندکی افزایش داشته است.

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع سکه امروز به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش تقاضا، نسبت به رو گذشته کاهش یافته است. به این ترتیب سکه امامی ۱۴۳هزارتومان، نیم سکه ۸۳۶هزارتومان، ربع سکه، ۸۶۶هزارتومان و سکه یک گرمی، ۸۳۰هزارتومان حباب دارد. 

با شروع جنگ میان اوکراین و روسیه بازارهای جهانی نیز دچار تنش شد. اونس جهانی نیز افزایش ۴۰دلاری را تجربه کرد. از آنجایی که اونس جهانی طلا و دلار دو عامل اساسی در تعیین قیمت طلا و سکه هستند، بازار داخل نیز امروز افزایش قیمت را تجربه کرد حالا باید دید که دستیابی احتمالی به توافق و کاهش قیمت دلار از یکسو و افزایش انس جهانی از سوی دیگر، کدامیک مسیر آینده طلا و سکه را مشخص می کند.