۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای ۲ اسفند / نوسان دلار در کانال ۲۵ هزار تومان

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶
کد خبر: 612998
پیش بینی قیمت دلار برای ۲ اسفند / نوسان دلار در کانال ۲۵ هزار تومان

دلار آزاد امروز با کاهش ۵۵۰تومانی نسبت به روز گذشته در کانال ۲۵هزارتومان در نوسان بود.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز معاملات امروز را نزولی آغاز کرد و در معاملات صبح، دلار آزاد در کانال ۲۵هزارتومان خرید و فروش شد.

در معاملات عصر نیز روند نزولی بازار ارز ادامه پیدا کرد و در این ساعت دلار آزاد با قیمت ۲۵هزار و ۷۰۰تومان معامله می‌شود. 

نمودار1

این در شرایطی است که روز گذشته دلار آزاد معاملات را در کف کانال ۲۶هزارتومان آغاز کرد و در ادامه معاملات اندکی افزایش به قیمت ۲۶هزار و ۲۵۰تومان رسید.

نمودار2

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۳۶۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۵۸تومان برای فروش قیمت زده است.

نمودار3

روز گذشته دلار در صرافی‌ها ۲۴هزار و ۶۷۵تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۹۵۸تومان برای فروش قیمت خورده بود که حاکی از کاهش بیش از۲۵۰ تومانی است.

نمودار4

یورو نیز در صرافی‌ها، ۲۷هزار و ۹۷۰تومان خرید و ۲۸هزار و ۳۷۳تومان برای فروش قیمت خورده است درحالی که در آخرین معاملات روز شنبه، یورو در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۴۴۶تومان برای خرید ۲۸هزار و ۷۹۹تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۷۷۳تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۵۲۶تومان برای فروش قیمت زده است که نسبت به دیروز کاهش ۳۰۰تومانی را نشان می‌دهد. روز گذشته این اسکناس آمریکایی در صرافی ملی با قیمت ۲۵هزار و ۷۴تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۸۲۵تومان برای خرید معامله می‌شد.

همچنین یورو در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۸هزار و ۲۷۰ برای فروش و ۲۷هزار و ۹۸۹تومان برای خرید نمایان شده است درحالی که روز گذشته یورو در صرافی ملی، ۲۹هزار و ۲۳تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۷۳۴تومان برای خرید قیمت خورده بود که کاهش ۸۰۰تومانی را نشان می‌دهد.

بازار ارز که طی هفته‌های گذشته تقریبا با ثبات بود، با شروع دور جدید مذاکرات، روند نزولی خود را آغاز کرد و وارد کانال ۲۶هزارتومان شد. تحلیلگران، دلیل کاهش دلار را با شروع مذاکرات، امیدواری فعالان بازار به دستیابی توافق در این دور از مذاکرات می‌دانند. طی روزهای گذشته نیز با وجود برخی تکذیب‌ها پیرامون اخباری که از وین و توافق به دست می‌رسد اما بازار ارز روند کاهشی خود را حفظ کرده و همچنان در شیب نزولی است.

دلار هرات نیز امروز برای ساعاتی به کانال ۲۴هزارتومان وارد شد و در محدوده قیمتی ۲۴هزار و ۹۰۰تومان معامله شد. همچنین امروز امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه اعلام کرد که دولت رییسی به دنبال یک توافق خوب و فوری است که این اظهارات نیز سیگنال‌های مثبتی را به بازار وارد کرد. حال باید دید طی روزهای آینده روند مذاکرات چگونه پیش خواهد رفت و آیا توافق حاصل خواهد شد؟