۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌هد؛

سکه گران شد

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
کد خبر: 605966
سکه گران شد

سکه امامی امروز تحت تاثیر افزایش ۱۰دلاری قیمت اونس جهانی، حدود ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه امروز نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد. با توجه به اینکه قیمت دلار در بازار آزاد رو به کاهش است دلیل اصلی افزایش اندک ارزش طلا و سکه در بازار امروز را باید ناشی از افزایش قیمت اونس جهانی طلا بدانیم.

به این ترتیب، قیمت هر سکه امامی در محدوده ۱۲میلیون و ۱۰۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰تومان افزایش را نشان می‌دهد. در آخرین معاملات روز گذشته سکه امامی به ۱۲میلیون تومان کاهش یافته بود.

نیم سکه نیز نسبت به دیروز با افزایش ۳۰هزارتومانی با قیمت ۶میلیون و ۷۸۰هزارتومان معامله می‌شود، آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۶میلیون و ۷۵۰هزارتومان بود. 

ربع سکه نیز به قیمت ۳میلیون و ۷۸۰هزارتومان رسیده که نسبت به دیروز ۱۰هزارتومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد، محدوده قیمت معاملاتی سکه در روز گذشته ۳میلیون و ۷۷۰هزارتومان بود.

در این قیمت سکه یک گرمی تغییری نداشته و همان ۲میلیون و ۲۸۰هزارتومان است اما هر گرم طلای ۱۸عیار با ۳هزارتومان کاهش قیمت نسبت به دیروز به گرمی یک میلیون و ۲۱۳هزارتومان رسیده است. 

در این بین اونس جهانی پس از اینکه اواخر هفته گذشته کاهش ۵۰دلاری را تجربه کرد و حتی به ۱۷۹۱دلار نیز رسید، امروز با اندکی افزایش قیمت به سطح ۱۸۰۰دلاری بازگشته و در قیمت ۱۸۰۶دلار معامله می‌شود.

حباب سکه چقدر است؟

طبق اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، حباب انواع سکه نسبت به دیروز اندکی افزایش یافته است. به این ترتیب حباب سکه امامی به ۴۴۰هزارتومان، حباب نیم سکه ۹۳۳هزارتومان، حباب ربع سکه ۸۵۳هزارتومان و حباب سکه یک گرمی، ۸۳۸هزارتومان است.

آنطور که فعالان بازار طلا و سکه می‌گویند، در حال حاضر این بازار بیش از هرچیز تحت تاثیر قیمت دلار و همچنین اونس جهانی طلا است. و با تغییراتی که در هرکدام از این دو شاخص رخ می‌دهد نوساناتی را تجربه می‌کند. ما در مجموع بازار روزهای با ثباتی را می‌گذراند و چشم انتظار مذاکرات است تا مسیر صعودی یا نزولی خود را انتخاب کند.