۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۰خرداد / بازار میزبان اتفاقات جدید

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۱
کد خبر: 532209
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۰خرداد / بازار میزبان اتفاقات جدید

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: به دلیل شروع به کار بازارهای جهانی و آغاز مذاکرات وین، فردا بازار طلا میزبان اتفاقات جدید خواهد رفت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره عوامل موثر بر قیمت طلا و سکه در بازار امروز توضیح داد: با وجود تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات ارزش اونس، امروز قیمت طلا و سکه تحت تاثیر رشد هیجانی نرخ ارز با افزایش همراه شد به طوریکه سکه در یک قدمی ورود به کانال ۱۱میلیون تومان قرار گرفت، اما با تعدیل نرخ ارز از میانه روز، قیمت طلا و سکه هم عقب‌نشینی کرد.

وی همچنین با اشاره به میزان تقاضا در زمان افزایش قیمت‌ها بیان کرد: در معاملات ابتدایی امروز با افزایش هیجانی قیمت‌ها، تقاضا برای طلا و سکه بالا رفت و همین موضوع باعث شد حباب سکه به ۱۲۰هزار تومان برسد اما با شروع روند نزولی بازار، تقاضا هم کاهش یافت و حباب هم به ۶۰هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای با تاکید بر تاثیر سریع اخبار بر قیمت طلا و دلار اظهار کرد: فردا با آغاز به کار بازارهای جهانی و شروع مذاکرات برجامی در وین، بازار دلار و طلا میزبان اخبار و اتفاقات جدیدی خواهند بود؛ البته روند آینده بازارها قابل پیش‌بینی نیست اما به نظر می‌رسد با اتفاقات پیش‌رو مجددا شاهد جهش قیمت‌ها نباشیم.

آخرین قیمت طلا و سکه ۹خرداد ۱۴۰۰

این فعال بازار طلا با تشریح آخرین قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۷۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۷۵۰هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین قیمت نیم سکه به شش میلیون، ربع سکه به سه میلیون و سه یک گرمی به دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان افزایش یافت؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار هم در بازار امروز چهار میلیون و ۶۷۰هزار و طلای ۱۸عیار هم گرمی یک میلیون و ۸۹هزار تومان است.