۰ نفر

در گفت‌‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در روزهای پایانی هفته / بازار طلا خالی از مشتری است

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 530796
پیش بینی قیمت طلا در روزهای پایانی هفته / بازار طلا خالی از مشتری است

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا به تعادل رسیده است و به نظر نمی‌رسد قیمت طلا و سکه تا پایان هفته چندان تغییر کند.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: اونس جهانی طلا در سطح ۱۸۸۳دلار ثابت مانده و قیمت دلار هم کاهش یافته است که همین دو عامل باعث شده طلا و سکه اندکی ارزان شود.

به گفته این فعال بازار طلا، وضعیت تقاضا تغییری نکرده و همچنان بازار خالی از مشتری است و تا زمانی که تکلیف برجام مشخص نشود مردم همچنان برای خرید و فروش طلا و سکه نگران و بلاتکلیف خواهند بود.

کشتی‌آرای درباره وضعیت حباب سکه هم توضیح داد: پنجشنبه هفته گذشته برای اولین بار حباب سکه به صفر رسید و امروز هم حدود ۱۰۰هزار تومان است که این نشان می‌دهد عرضه و تقاضا با هم تناسب دارد؛ البته حباب سکه‌های کوچک به دلیل بیشتر بودن تقاضا بالاست.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی چشم‌انداز بازار بیان کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی موجود و همچنین انتخابات پیش رو نمی‌توان روند بازار را پیش‌بینی کرد اما مسلما امسال روند قیمت طلا و سکه مانند سال گذشته نخواهد بود؛ بنابراین از آنجا که بازار از چند ماه گذشته به ثبات رسیده، حتی درصورت بروز اتفاق خاص انتظار کاهش یا افزایش هیجانی قیمت‌ها را نداریم.

قیمت طلا و سکه ۴خرداد ماه ۱۴۰۰

وی در پایان با تشریح قیمت‌ها امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۰هزار تومان کاهش یافت.

کشتی‌آرای اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۴۵۴هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۸هزار تومان رسید.