۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان اردیبهشت / حرکت بازار همپای دلار

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبر: 528241
پیش بینی قیمت طلا تا پایان اردیبهشت / حرکت بازار همپای دلار

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه افزایش قیمت طلا و سکه تاکید کرد: بازار به شدت تحت تاثیر قیمت دلار قرار دارد و اگر بازار ارز به مسیر نزولی بازنگردد قیمت طلا و سکه همچنان افزایش خواهد یافت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: اگرچه بازار‌های جهانی امروز تعطیل هستند و اونس در سطح ۱۸۴۳دلار ثابت مانده، اما دلار همچنان در مسیر صعودی است و طلا و سکه هم متاثر از این موضوع با افزایش قیمت بیشتری نسبت به روز گذشته همراه هستند.

به گفته رییس اتحادیه طلا، امسال تقاضا برای طلا و سکه وضعیت بسیار بدی دارد به طوریکه طی چند روز گذشته که بازار طلا بعد از یک ماه تعطیلی شروع به فعالیت کرده تقریبا حجم معاملات به صفر رسیده و بازار در رکود شدیدی قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: امسال وضعیت بازار طلا حتی قابل مقایسه با مدت مشابه سال پیش هم نیست و مردم به دلیل نوسان قیمت‌ها و مبهم بودن آینده روابط سیاسی نه سراغ خرید طلا و سکه می‌روند و نه فروش آن چراکه خریداران به کاهش مجدد قیمت‌ها و فروشندگان نیز به ادامه روند صعودی امیدوارند.

محمدولی با پیش‌بینی روند قیمت‌ها تا پایان اردیبهشت اظهار کرد: فعلا قیمت طلا و سکه همپای رشد نرخ ارز حرکت می‌کند و چنانچه دوباره اخبار خوشی از سمت وین منتشر شود طلا، سکه و دلار در مسیر اصلاح قیمت قرار خواهند گرفت.

قیمت طلا و سکه ۲۶اردیبهشت

رییس اتحادیه طلا در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.

محمدولی اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۴۸۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۵هزار تومان افزایش یافته است.