۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی قیمت دومین رمزارز جهان / روند صعودی اتریوم ادامه دارد؟

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶
کد خبر: 526605
بررسی قیمت دومین رمزارز جهان / روند صعودی اتریوم ادامه دارد؟

اتریوم، که پس از بیت‌کوین، دومین رمزارز مشهور جهان به شمار می‌رود، در روزهای اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده و اکنون در یک قدمی کانال 4هزار دلاری قرار دارد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ قیمت اتریوم در آخر هفته با رشد 10درصدی و دستیابی به قیمت 3هزار و 960دلاری، رکورد جدیدی را ثبت کرده است. در ادامه، جی پی مورگان توضیح می‌دهد که چرا این روند می‌تواند آغاز ماجرا باشد.

رالی اخیر اتریوم هنوز هیچ نشانی از توقف ندارد و این رمزارز همچنان به از بین بردن تدریجی سهم بازار بیت‌کوین ادامه می‌دهد.

افزایش قیمت 450درصدی (تا کنون) اتریوم در سال 2021، ارزش بازار این سکه را به حدود نیم تریلیون دلار رسانده است. طبق گفته جی پی مورگان، ارزش کل دارایی دومین رمزارز جهان در حال حاضر 448میلیارد دلار برآورد شده و ممکن است شاهد افزایش بیشتری نیز باشد.

در حالی که بیت‌کوین در شش هفته اخیر برای ورود به کانال جدید چالش داشته، قیمت اتریوم روند صعودی را طی کرده است. اتریوم از ابتدای ماه آوریل، 4برابر بهتر از بیت‌کوین عمل کرده است.

اتریوم و سایر رمزارزها، از جمله دوج کوین، در صدر عناوین خبری قرار گرفته‌اند. این رمزارزها همچنین سهم بازار را از بیت‌کوین سلب کرده‌اند. عدم موفقیت بیت‌کوین برای قرار گرفتن در صدر اخبار، سبب سقوط ارزش بازار آن از 60درصد به زیر 45درصد شد.

این وضعیت به دلایل مختلف می‌تواند یادآوری از وضعیت این بازار در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 باشد. سقوط ارزش بازار بیت‌کوین، کمتر به کاهش قیمت این ارز دیجیتالی و بیشتر به افزایش قیمت اتریوم مربوط بوده است.

افزایش سرمایه‌گذاری سازمانی

در گزارشی که توسط جی پی مورگان ارائه شده، توضیح داده می‌شود که چرا اتریوم می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشد. این گزارش، به جزئیات نحوه استقبال سرمایه‌گذاران از اتریوم با سرعتی روزافزون اشاره می‌کند.

در ماه آوریل، چهار ETF جدید اتریوم راه‌اندازی شد. این امر باعث شد که سرمایه‌گذاران سازمانی از افزایش قیمت اتریوم سود ببرند.

قرارداد باز در معاملات آتی اتریوم در ماه آوریل افزایش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که سازمان‌ها در این مدت بیش از 250میلیون دلار اتریوم خریداری کرده‌اند.

چشم‌انداز اتریوم

به نظر می‌رسد این روند افزایشی اخیر، قیمت اتریوم را در طول جلسات معاملاتی آتی به کانال 5هزار دلاری برساند. قیمت در حال حاضر، از الگوی مثلثی صعودی که از تاریخ سوم مه ساخته بود، خارج شده است. کانال 3600دلاری اکنون باید به عنوان قیمت حمایتی عمل کند.

غالبا زمانی که قیمت، خط مقاومتی را می‌شکند، پیش از ادامه حرکت خود دوباره به آن قیمت بازمی‌گردد. بازگشت قیمت به بالاترین حد الگو، می‌تواند نقطه ورود بهتری را برای مدت‌ها در اختیار بگذارد.

این احتمال وجود دارد که خط مقاومتی، در انتهای الگوی مثلثی، یعنی قیمت 3هزار و 480دلار قرار بگیرد. عدم موفقیت در باقی ماندن در این سطح مقاومتی ممکن است باعث سقوط قیمت اتریوم به 3هزار و 300دلار و سپس 3هزار و 165دلار شود.

 در زمان نوشتن این گزارش، قیمت رمزارز اتریوم، دومین رمزارز جهان، در کانال 3هزار و 900دلاری قرار دارد.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر قیمت اتریوم در روز یکشنبه را مشاهده می‌کنید؛

07756215-2543-4165-a8a9-c607ee175c57