۰ نفر

اتریوم چیست و چطور می توان آن را خریداری کرد؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 526266
اتریوم چیست و چطور می توان آن را خریداری کرد؟

با گسترش دنیای ارزهای دیجیتال هر روز افراد بیشتری تمایل به خرید و فعالیت در حوزه بازارهای دیجیتالی دارند. اتریوم (ethereum) نیز یکی دیگر از رمزارز ها مانند بیت کوین، تتر، لایت کوین و غیره است. به بیانی دیگر اتریوم در حقیقت یک پلتفرم آزاد بر اساس فناوری بلاک چین است که به توسعه دهندگان این امکان را میدهد برنامه های غیرمتمرکزی را روی آن پیاده سازی نمایند. این بدان معناست که هیچ دولت، شخص و یا حتی قدرتی آن را اداره نمی کند بلکه به وسیله تعداد بسیار زیادی رایانه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود همه افراد می توانند آن را کنترل کنند.

بر اساس تعریف خود وب‌سایت اتریوم، «اتریوم یک بستر غیرمتمرکز برای اجرای قراردادهای هوشمند است. بنابراین احتمال از کارافتادگی، سانسور، تقلب یا دخالت افراد شخص ثالث بر روی برنامه های اجرایی این شبکه وجود ندارد.

 تعریف اتریوم

بلاک چین چیست؟

در حقیقت بلاک چین نوعی از شبکه اینترنت است که اطلاعات در آن به صورت بلوک های هم شکل طبقه بندی شده است. در این شبکه اینترنت بر خلاف اینترنت عادی که تمامی اطلاعات بر روی یک سرور اصلی ذخیره می شود و دسترسی به آن برای برخی از نهادها و همچنین هکرها  امکانپذیر است، در شبکه بلاک چین قابلیت دسترسی به اطلاعات و نفوذ به آن برای هیچ شخص و یا نهادی امکانپذیر نیست. 

به بیانی ساده تر می توان گفت بلاک چین پایگاه داده ای است که قابلیت ثبت و ویرایش همزمان داده های مختلف از جمله انجام تبادلات مالی، اطلاعاتی و همچنین علمی را دارد. ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده مانند بیت کوین یکی از مهمترین فناوری های مبنی بر بلاک چین است. 

تفاوت اتریوم و بیت کوین در چیست؟

اکنون که با بلاک چین آشنا شدید ببینیم تفاوت میان اتریوم و بیت کوین در چیست؟ بلاک چین بیت کوین جهت پیگیری مالکیت ارز دیجیتال بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که بلاک چین اتریوم برای استفاده از برنامه های غیرمتمرکز ایجاد شده است. در حقیقت اصلی ترین تفاوت بیت کوین و اتریوم در اهدافشان است. 

به بیانی ساده تر می توان گفت در بلاک چین بیت کوین تنها یک نرم افزار با نام بیت کوین قابل اجراست در حالیکه در اتریوم هزاران نرم افزار در آن فعال و قابل اجراست. در سیستم بلاک چین اتریوم فعالیت ماینرها برای ارز دیجیتالی به نام اتر است . اتر در حقیقت نوعی ارز دیجیتال تجاری است که جهت پرداخت  هزینه تراکنش های نرم افزاری استفاده می شود. 

هدف اتریوم چیست؟

یکی از توسعه دهندگان اتریوم با نام جوزف لوبین درمورد هدف از تریوم می گوید: اتریوم به وجود آمد تا برای بسیاری از کارهای زندگی به جز خود به هیچ نهاد، بانک و شرکتی نیاز نداشته باشیم. شبکه بیت کوین به وسیله بلاک چین کلیه تراکنش های مالی را در سراسر دنیا بر روی کامپیوترها اعمال می کند و بدین ترتیب به آسانی می تواند ارزهای مختلف را به سراسر جهان بدون هیچ واسطه ای  انتقال دهد. اتریوم باز هم فراتر از بیت کوین گام برداشته و قابلیت اجرای غیرمتمرکز کدهای کامپیوتری را نیز به وجود آورده است. این عامل سبب شده تا علاوه بر پول کلیه فرآیندها نیز غیرمتمرکز شود. 

از کجا اتریوم بخریم؟

اکنون که با اتریوم آشنا شدید حال شاید این سوال برایتان پیش آید چگونه می توان این ارز را خریداری کرد؟ یکی از وب سایت هایی که می توانید از آن، اتریوم خریداری کنید، صرافی اوکی اکسچنج می باشد که به راحتی و پس از گذراندن مراحل احراز هویت، می توانید فرآیند خرید اتریوم را شروع کنید و پس از آن خرید و فروش این رمزارز را انجام دهید.  یکی دیگر از راه هایی که برای خرید اتریوم یا خرید دوج کوین دارید، تتر می باشد. شما با خرید تتر می توانید به میزان مورد نیازتان، بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و دیگر ارز های دیجیتال  را خریداری کنید.

مزایای ارز دیجیتال اتریوم

  • اتریوم نیز مانند هر بلاک چین دیگر دارای مزایایی است. در ذیل برخی از مهمترین این مزایا را برایتان بیان می کنیم.
  • از مهمترین مزایای اتریوم این است که بلاک چین اتریم در برابر هر نوع دخالت و یا شخص سوم در امان است. به عبارت دیگر هیچ یک از این  اپلیکیشن‌ها توسط دولت، نهاد و یا شخصی اداره نمی شود.
  • قوانین خاصی در شبکه بلاک چین وجود دارد. این بدان معناست که جهت هرگونه تغییری در این شبکه توافق تمام نود ها مورد نیاز است. با وجود این قابلیت، امکان هیچ گونه کلاه‌برداری، فساد و دخالت بیرونی وجود ندارد. 
  • همانطور که گفتیم اتریوم غیر متمرکز است.  با وجود این مورد این شبکه در برابر انواع هکرها  محافظت می شود و هیچ شکستی را برای این شبکه نمی توان در نظر گرفت. 
  •  می توان گفت اتریوم بسته خدماتی کامل است که روش کار آن در برابر با رمز ارزهای دیگر متفاوت است. 
  • تراکنش هایی که در شبکه  اتریوم صورت می گیرد نیازمند طرف‌های ثالث نیستند.
  • یکی دیگر از مزایای اتریوم  این است که این شبکه سیستم قفل شده انحصاری نیست.  به عبارت دیگر انواع کالاها و خدماتی دیگر نیز می‌توانند در کنار آن رشد داشته باشند. این امر سبب می شود سرمایه گذاری بر روی آن افزایش پیدا کرده و افراد زیادی تمایل به وارد شدن در این بازار پیدا نمایند. 
  • با توجه به اینکه بلاک چین اتریوم دارای برنامه ریزی دقیقی است و حتی برای 5 سال آینده هم برنامه دارد اعتماد زیادی از کاربران و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. در حقیقت با هدفی مشخص  به سرمایه‌گذاران در درک و همچنین توسعه اتریوم کمک می‌کند.
  • یکی دیگر از مزایای اتریوم باز بودن سیستم آن است.  این قابلیت یکی از مهمترین مزیت های آن به شمار می رود زیرا هر شخص می تواند از بیرون به آن پیوسته و آن را توسعه دهد. 

معایب اتریوم چیست؟

  • اکنون که با مزایای اتریوم آشنا شدید باید بدانید این شبکه نیز مانند سایر شبکه ها علاوه بر مزایای بسیار خوب معایبی نیز دارد. با ما همراه باشید تا برخی از معایب آن را نیز برایتان بیان نماییم. 
  • جهت تغییر پروژه ها به سطوح جدید نمی توان به آسانی تغییراتی در سیستم اعمال کرد زیرا سیستم پیچیده است و امکان خراب شدن کل سیستم وجود دارد. 
  •  از دیگر معایب اتریوم کند بودن تراکنش هاست. در حال حاضر اتریوم تنها 15-20 تراکنش را در ثانیه پردازش می کند این در حالی است که برخی کاربران نیازمند تراکنشی بیشتر هستند. 
  • با توجه به اینکه  اتریوم در حال توسعه است ممکن است با اختلال های زیادی مواجه شود.

خرید ارز دیجیتال از اوکی اکسچنج

همانطور که بالاتر معرفی کردیم، شما می توانید علاوه بر اتریوم، از صرافی آنلاین اوکی اکسچنج، شروع به خرید تتر، خرید دوج کوین و سایر ارز های دیجیتال کنید. 

اوکی اکسچنج با بیش از 200.000 کاربر فعال و 5 سال سابقه در زمینه رمز ارز ها آماده خدمت رسانی به شماست.