۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

احتمال ثبات قیمت طلا و سکه تا پایان هفته

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۵۶
کد خبر: 523810
احتمال ثبات قیمت طلا و سکه تا پایان هفته

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به تعطیلی بازار و نبود سیگنال افزایشی یا کاهشی خاص احتمال اینکه قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ثبات داشته باشد بالاست.

اقتصاد آنلاین فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به قیمت‌ امروز طلا و سکه اظهار کرد: بهای اونس جهانی نسبت به روز گذشته با اندکی کاهش به ۱۷۷۹دلار رسیده و قیمت دلار هم نوسانی نداشته است از همین رو امروز شاهد ثبات قیمت طلا و سکه در مقایسه با روز گذشته بودیم.

کشتی‌آرای با اشاره به تاثیر قیمت دلار بر طلا بیان کرد: نوسان دلار کاهش یافته و بازار ارز چشم انتظار نتیجه برجام است و از آنجا که خبرهای خوشی از نشست وین به گوش رسیده، به نظر می‌رسد در روزهای آینده درصورت توافق ایران و آمریکا شاهد کاهش قیمت دلار، طلا و سکه باشیم اما احتمال ثبات قیمت‌ها تا پایان این هفته بالاست.

این فعال بازار طلا درباره وضعیت تقاضا هم توضیح داد: طی سه هفته گذشته تعطیلی بازار طلا ناشی از تشدید بیماری کرونا باعث شد تقاضا بیش از پیش کاهش پیدا کند که این موضوع در کنار افت قیمت دلار روند نزولی طلا و سکه را بیشتر کرد.

او اضافه کرد: بعد از بازگشایی بازار طلا هم اگر این بلاتکلیفی ادامه داشته باشد وضعیت به روال سابق خواهد بود تا اینکه قیمت‌ها به ثبات برسد و آن زمان شاهد رونق معاملات بعد از حدود یکسال رکود خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه ۷اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح آخرین قیمت‌های امروز گفت: قیمت سکه طرح امامی امروز ۱۰میلیون و ۲۰هزار و سکه طرح قدیم ۹میلیون و ۹۰۰هزار تومان بود.

کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین امروز قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۵۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون تومان اعلام شد؛ قیمت هر مثقال طلا هم امروز به چهار میلیون و ۳۱۸هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به ۹۹۶هزار تومان رسید.