۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ادامه روند صعودی فلزات گرانبها / اونس طلا در مرز ۱۸۰۰ دلار

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
کد خبر: 522551
ادامه روند صعودی فلزات گرانبها / اونس طلا در مرز ۱۸۰۰ دلار

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده کاملا روند صعودی در پیش گرفت تا جایی که طلا به بالاترین سطح قیمت هفت هفته گذشته و نقره به بالاترین سطح چهار هفته‌ای دست یافت.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ تغییر روند معاملات باعث شده تاروند صعودی معاملات هر دو فلز از مزیت قیمتی کوتاه مدتی برخوردار باشد که در نمودارهای روزانه مشهود است. همچنین سود افزایش تقاضای احتمالی به ویژه از سوی معامله‌گران کوتاه مدت و مبتنی بر نمودارها باعث شکل گیری روند صعودی قیمت‌ها شده است. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی ژوئن با ۱۳.۷۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۹۲.۲۰ دلار در هر اونس و  نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با افزایش ۰.۶۶ دلاری به قیمت ۲۶.۵۰ دلار در هر اونس معامله شد.

هر سه شاخص اصلی سهام ایالات متحده روز گذشته روند افزایشی به ثبت رساندند. این در حالی است که در معاملات ابتدای هفته روند نزولی معاملات پس از ثبت رکوردهای جدید در هفته گذشته بسیار مشهود بود. افزایش میزان ابتلا به کووید - ۱۹ در برخی از کشورهای جهان بر نگرش معامله‌گران تاثیر گذاشته و همزمان نگرانی‌هایی در رابطه با انواع جدید ویروس کرونا نیز شکل گرفته که ممکن است واکسن‌های تولید شده بر آن اثرگذار نباشد. با این وجود تمرکز معامله‌گران بر روی گزارش سود سه ماهه شرکت‌هاست که با از بین رفتن روند کاهش رشد اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا در ایالات متحده، به سطح مطلوبی رسیده و انتظار می‌رود این روند صعودی همچنان ادامه یابد.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی عقب نشینی کرد، به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص دلار تحت تاثیر معاملات اخیر قرار گرفته باشد. قیمت نفت خام نیمکس روز گذشته سیر نزولی داشت و هر بشکه نفت خام حدود ۶۲.۲۰ دلار معامله شد. همزمان نگرانی فزاینده‌ای از ادامه روند شیوع کرونا در برخی کشورها باعث شده تقاضای نفت تحت تاثیر قرار بگیرد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز در محدوده ۱.۵۸ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن دارای شرایط بازی فنی در کوتاه مدت هستند چرا که قیمت‌ها در یک روند صعودی روزانه نوپا در نمودارها مشاهده می‌شوند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی ۱۸۰۰ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و کمترین قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۲۳.۲۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۱۷.۶۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۷۶.۶۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۱۷۶۳.۵۰ دلار در هر اونس است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره ممکن است از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار باشد، بررسی نمودارهای روزانه بیانگر یک سیر صعودی نوپاست. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به کمترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۴.۶۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۶.۴۷ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۷ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره ۲۶ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۵.۶۷ دلار در هر اونس قرار گرفته است.