۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول اردیبهشت / افزایش تمایل به فروش از ترس ادامه روند نزولی

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
کد خبر: 522016
پیش بینی قیمت طلا در هفته اول اردیبهشت / افزایش تمایل به فروش از ترس ادامه روند نزولی

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه گفت: باتوجه به ارزش اونس جهانی، در حال حاضر طلا به حداقل قیمت رسیده است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین به کاهش قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته اشاره کرد و افزود: اگرچه ارزش اونس جهانی افزایش یافته، اما به دلیل کاهش نرخ ارز متاثر از اخبار برجام قیمت طلا و سکه هم از ابتدای هفته در مسیر نزولی قرار گرفته است.

او اضافه کرد: در کنار عوامل گفته شده، تعطیلی واحد‌های طلافروشی و نبود تقاضا این روند کاهشی را تشدید کرده و باعث شده مردم از ترس ادامه این روند بیشتر تمایل به فروش داشته باشند تا خرید.

به گفته بذرافشان، از ابتدای هفته تا امروز قیمت سکه امامی حدود ۴۰۰هزار و ارزش طلای ۱۸عیار ۴۰هزار تومان ارزان شده، همچنین در این مدت حباب سکه از ۴۰۰ به ۱۵۰هزار تومان کاهش یافته است.

بذرافشان با پیش‌بینی قیمت‌ها در روزهای آتی بیان کرد: اگرچه بهای اونس جهانی افزایش یافته اما طلا و سکه به دلایل گفته شده کاهش چشمگیری داشته و به نظر می‌رسد در حال حاضر به کف قیمت رسیده و با شیب تندی به مسیر کاهشی ادامه نخواهد داد.

این فعال بازار طلا تاکید کرد: البته اگر اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی را شاهد باشیم وضعیت بازارها متناسب با شرایط تغییر خواهد کرد.

سکه به کانال ۹میلیون تومان بازگشت

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌ها بیان کرد: امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۳۵۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون تومان کاهش یافته است.

بذرافشان قیمت سکه امامی را ۱۰میلیون، سکه طرح قدیم ۹میلیون و ۹۰۰هزار، نیم سکه پنج میلیون و ۹۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه یک گرمی را دو میلیون و ۱۰۰هزار تومان اعلام کرد.