۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۳فروردین/ کوچ معامله‌گران به گوشه‌وکنار بازار

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبر: 519686
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۳فروردین/ کوچ معامله‌گران به گوشه‌وکنار بازار

با ادامه نشست مشترک برجام و بلاتکلیفی بازار در تعیین مسیر بعدی، دامنه نوسان قیمت دلار محدود شده و معاملات با احتیاط بالا انجام می‌شود و حتی بسیاری از معامله‌گران به گوشه و کنار بازار کوچ کرده و تا روشن شدن تکلیف برجام قصد خرید و فروش ندارند.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ امروز هم قیمت دلار همانطور که پیش‌بینی شده بود ثابت ماند و در طول معاملات بازار آزاد از ۲۴۸۰۰تومان عبور نکرد و در صرافی‌ها نیز روی قیمت ۲۴۲۰۰تومان درجا زد که اصلی‌ترین دلیل این وضعیت، نبود سیگنال سیاسی یا اقتصادی و بلاتکلیفی بازار در تعیین مسیر بعدی است.

از همین رو برخی از معامله‌گران به خرید و فروش‌های آنی با سود پایین روی آورده‌اند و برخی فعالان قدیمی بازار هم به گوشه و کنار کوچ کرده و تا روشن نشدن تکلیف برجام پای معامله نمی‌آیند چراکه به باور این دسته از معامله‌گران این روزها وقت ریسک‌پذیری نیست.

یکی دیگر از دلایلی که دلار طی دیروز و امروز درجا زده ثبات ارزش درهم در سطح ۶۸۰۰تومان بوده است. تا زمانی که درهم زیر سطح ۷۰۰۰تومان نوسان داشته باشد و شرایط سیاسی و اقتصادی هم تغییری نکند قیمت دلار با افزایش یا کاهش همراه نخواهد بود.

در این میان امروز خبری منتشر شده که نخست وزیر کره‌جنوبی برای انجام مذاکرات دوجانبه عازم ایران شده و انتظار می‌رود طی سفر سه‌روزه خود، درباره راه‌های بهبود روابط تهران و سئول و مسائل دیگر، با مقامات ایران گفت‌وگو کند.

این خبر سیگنال‌های مثبتی درمورد آزادسازی ارزهای بلوکه شده ارسال می‌کند که احتمالا قیمت دلار را در بازار فردا اندکی کاهش دهد؛ در این راستا نگاهی به قیمت دلار فردایی در معاملات پشت‌خطی هم حاکی از آن است که معامله‌گران برای بازار فردا ۲۳فروردین ماه انتظار دارند که قیمت دلار اندکی پایین‌تر از امروز قرار بگیرد.