۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۹فروردین/ توقف معاملات تا دریافت سیگنال جدید

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵
کد خبر: 518710
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۹فروردین/ توقف معاملات تا دریافت سیگنال جدید

دیروز اولین نشست مشترک برجامی در وین بدون ارسال سیگنال خاصی به بازار ارز به اتمام رسید و باعث شد امروز قیمت دلار نوسان جزیی را تجربه کند اما باتوجه به مشخص نبودن آینده برجام و اف‌ای‌تی‌اف، روند دلار در روز‌های آینده قابل پیش‌بینی نیست.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ دلار اولین معاملات امروز را با قیمت ۲۵۲۵۰تومان آغاز کرد و از آنجا که اخبار خاصی از نشست برجامی روز گذشته منتشر نشد، تا پایان روز نوسان چندانی نداشت و نرخ آن به ۲۵۱۵۰تومان در بازار آزاد کاهش یافت.

البته اخباری از احتمال بالای توافق هسته‌ای ایران و آمریکا در برخی کانال‌های تلگرامی منتشر شده اما دلار در بازار آزاد و معاملات پشت‌خطی واکنشی نشان نداده است؛ حالا قرار است دومین مرحله این نشست روز جمعه برگزار شود که باید دید این مذاکره به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

 از طرفی آینده اف‌ای‌تی‌اف نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تعلل مجمع تشخیص مصلحت نظام در تعیین تکلیف این موضوع باعث بلاتکلیفی معامله‌گران ارزی شده است؛ بنابراین تا مشخص نشدن آینده برجام و اف‌ای‌تی‌اف، روند قیمت دلار در روز‌های آینده قابل پیش‌بینی نیست.

بر اساس قیمت‌هایی که در معاملات پشت‌خطی برای دلار اعلام می‌شود، به نظر می‌رسد معامله‌گران برای بازار فردا هم انتظار ثبات قیمت را دارند و شنیده شده که خرید و فروش‌ها تا حد زیادی متوقف شده است و بیشتر معاملات در حجم پایین انجام می‌شود.