۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۵فروردین/ سیگنال‌های کاهشی در بازار ارز

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱
کد خبر: 517461
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۵فروردین/ سیگنال‌های کاهشی در بازار ارز

امروز بازار ارز تحت تاثیر برخی اخبار مربوط به برجام فاز نزولی به خود گرفت و درحالیکه قیمت دلار هفته گذشته تا مرز ۲۶هزار تومان پیش رفته بود امروز تا ۲۴۶۰۰تومان کاهش یافت و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ هفته گذشته قیمت دلار تا مرز ۲۶هزار تومان صعود کرد و اگرچه پیش‌بینی می‌شد این ارز مجددا به نرخ‌های بالاتر صعود کند اما انتشار اخباری مبنی بر برگزاری نشست ایران با اعضای برجام باعث مثبت شدن انتظارات معامله‌گران و تغییر مسیر بازار ارز شد.

به همین ترتیب دلار در شیب نزولی قرار گرفت و قیمت آن در معاملات ابتدای روز به ۲۴۸۵۰ و در طول روز تا ۲۴۶۰۰تومان کاهش یافت، همچنین از امروز معاملات در بازار نقدی شکل رسمی به خود گرفته و برخلاف هفته گذشته که تعداد خریداران بالا رفته بود، با کاهش قیمت دلار در اولین روز هفته بیشتر معامله‌گران فروشنده شده‌اند و در همین راستا نگاهی به وضعیت معاملات پشت‌خطی هم نشان می‌دهد که جو بازار ریزشی است و کسی تمایلی به خرید ارز در چنین شرایطی ندارد.

در کنار اخبار مربوط به برجام، امروز خبری درباره احتمال دوباره آزادسازی ارزهای بلوکه شده در کره جنوبی منتشر شده که این موضوع هم سیگنال مثبتی به بازار ارز داده و به احتمال زیاد منجر به تشدید سرعت حرکت دلار در مسیر نزولی خواهد شد.

همچنین علاوه بر اخبار سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت دلار، کاهش نرخ درهم از دیگر عوامل موثر در این روند بوده؛ بر این اساس درحالیکه هفته گذشته قیمت درهم به بالای ۷۰۰۰تومان صعود کرده بود در بازار امروز به ۶۷۳۰تومان کاهش یافته که این عامل هم نقش قابل توجهی در افت قیمت دلار داشته است.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران با وجود چنین سیگنال‌هایی در بازار ارز، احتمال ادامه روند نزولی قیمت دلار طی روزهای آینده بالا بوده و در این میان نگاهی به قیمت دلار فردایی هم حاکی از آن است که انتظار معامله‌گران به کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار فردا ۱۵فروردین ماه است.