۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش‌ بینی قیمت طلا در سال۱۴۰۰

۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 517157
پیش‌ بینی قیمت طلا در سال۱۴۰۰

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسان شدید قیمت طلا و سکه در سال۹۹ بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود نوسان قیمت طلا در سال جدید هم بیش از حد طبیعی که ۵درصد است، باشد.

اقتصادآنلاین فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به وضعیت بازار طلا در سال۹۹ اظهار کرد: سال گذشته قیمت طلا تحت تاثیر بیماری کرونا و شرایط سیاسی که در نیمه دوم سال پیش آمد، نوسان زیادی را تجربه کرد و همین عوامل باعث شد تقاضا برای طلا و سکه هم به حداقل برسد.

او اضافه کرد: قیمت طلا و سکه در سال1400 کاملا تحت تاثیر شرایط اقتصادی دنیا و روند بیماری کرونا است، اگر واکسن‌های کشف شده نتیجه‌بخش باشند و این بیماری رو‌به بهبود برود مسلما بر ارزش طلای جهانی تاثیر مثبتی خواهد داشت که در این صورت شاهد کاهش قیمت طلا و سکه همپای دلار و اونس خواهیم بود.

به گفته محمدولی، با بهبود شرایط اقتصادی و بیماری کرونا، وضعیت صادرات و تولید طلا هم بهتر خواهد شد و پیش‌بینی شده در سال۱۴۰۰ شاهد رونق تولید و اشتغال صنعت طلا باشیم.

رییس اتحادیه طلا درباره آینده قیمت طلا و سکه بیان کرد: نوسان قیمت طلا در سال جاری بیش از حد طبیعی که حدود پنج درصد است، خواهد بود؛ البته قیمت طلا به عوامل دیگری از جمله نرخ ارز و تقاضا هم بستگی دارد، بنابراین اگر دلار در سال جدید همچنان نوسان افزایشی داشته باشد حتی باوجود کاهش ارزش اونس، قیمت طلا و سکه افزایش خواهد یافت.