۰ نفر

کاهش مشتریان سرویس طلا

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۵۷
کد خبر: 513696
کاهش مشتریان سرویس طلا

مشاهدات میدانی از بازار بزرگ تهران حاکی از بازار داغ فروش طلای خانگی در روزهای آخر سال است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، مغازه‌های بازار زرگرها شلوغ است اما کسبه می‌گویند عملا خریدوفروشی نیست. یکی از طلافروشان این راسته درباره میزان فروش طلای خانگی در آستانه شب عید می‌گوید: «هیچ تغییری نکرده است. شرایط مردم خراب است و پول برای ضروریات دم عید ندارند چه برسد به طلا.»

به گفته این فروشنده میزان «مشتری‌هایی که برای فروش مراجعه می‌کنند حدود ۲۰ درصد بیشتر شده است». به گفته این طلافروش اکثر طلاهایی که برای فروش به بازار می‌آورند «گردنبند و دستبند و انگشتر است. مردم از طلا به‌عنوان سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند و هروقت که به مشکل برمی‌خورند آن را می‌فروشند». این طلافروش می‌گوید میانگین مبلغی که این فروشندگان از فروش طلای خود به دست می‌آورند «بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است گاهی هم کمتر».

البته اوضاع برای زوج‌های دم بخت متفاوت است. مشاهدات ما نشان می‌دهد در شرایط کرونایی زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند برای خرید حلقه مراجعه می‌کنند «اما از حجم خریدشان به شدت کاسته شده است. برای مثال قبلا داماد یک سرویس طلا می‌خرید که بالای ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومان درمی‌آمد و سختی‌ هم برای خریدش نداشت. ولی الان برای یک سرویس ۲۰ میلیون تومانی کلی این دست آن دست می‌کنند. معمولا به یک حلقه و دستبند کفایت می‌کنند مگراینکه پدرومادر طلای اضافه برایشان بخرند.» همین‌طور با توجه به افزایش قیمت طلا تولیدکنندگان حجم مصنوعات طلا را افزایش داده‌اند تا گران به نظر برسد! زیرا می‌گویند «نرخ به اندازه جیب مردم باشد. اما این خبر که از عیار طلا کم شده دروغ است چراکه اتحادیه اجازه چنین کاری را نمی‌دهد».