۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۴اسفند/ واکنش بازار ارز به اظهارات بلینکن

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۲۹
کد خبر: 513321
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۴اسفند/ واکنش بازار ارز به اظهارات بلینکن

امروز قیمت دلار تحت تاثیر اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درمورد تحریم‌ها و منابع بلوکه شده ایران تا یک قدمی ورود به کانال ۲۵هزار تومان افزایش یافت اما تا ساعت انتشار این خبر نرخ این ارز به ۲۴۸۰۰تومان عقب‌نشینی کرد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ درحالیکه دلار بازار نقدی هفته سوم اسفند ماه را با قیمت ۲۴۶۰۰تومان به پایان رسانده بود، روز جمعه تحت تاثیر اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم رفع تحریم‌ها و تکذیب خبرهایی درمورد آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران باعث شد نرخ این ارز در معاملات پشت‌خطی روز جمعه تا ۲۴۹۵۰تومان بالا برود.

افزایش سطح انتظارات تورمی در واکنش به این خبر باعث شد دلار معاملات اولین روز هفته را با قیمت ۲۴۹۰۰تومان آغاز کند و پیش‌بینی می‌شد که این روند نشانه عبور این ارز از کانال ۲۵هزار تومانی است، اما دلار در ادامه روز موفق به ادامه حرکت در مسیر افزایشی نشد و قیمت آن به ۲۴۸۰۰تومان کاهش یافت.

به گفته فعالان بازار ارز یکی از دلایل عقب‌نشینی دلار از مدار صعودی، افزایش عرضه از سوی بازارساز برای مقابله با دستیابی این ارز به کانال ۲۵هزار تومان تا پایان سال است، بر همین اساس بسیاری از معامله‌گران از ترس کاهش قیمت طی روزهای آینده حجم خرید‌های خود را پایین آورده‌اند که این موضوع باعث توقف رشد قیمت دلار شده است.

از طرفی نرخ درهم همچنان زیر سطح ۷۰۰۰تومان قرار دارد که این عامل هم بر انتظارات معامله‌گران تاثیر گذاشته و مانع از صعود دلار به مرز ۲۵هزار تومان شده است؛ به این ترتیب امروز نرخ درهم ۶۸۶۰تومان بود که در این سطح، قیمت دلار باید در محدوده فعلی نوسان داشته باشد.

حالا نگاهی به روند قیمت دلار فردایی در معاملات پشت‌خطی نشان می‌دهد که سطح انتظارات نسبت به روز گذشته کاهش یافته و معامله‌گران برای بازار فردا ۲۴اسفند ماه پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار به حدود ۲۴۷۰۰تومان کاهش یابد.