۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبات بازار فلزات گرانبها علیرغم افزایش بازده اوراق قرضه/ اشتیاق سرمایه گذاران برای ورود به بازار طلا

۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 512854
ثبات بازار فلزات گرانبها علیرغم افزایش بازده اوراق قرضه/ اشتیاق سرمایه گذاران برای ورود به بازار طلا

​قیمت طلا در معاملات پس از روند صعودی قابل توجه معاملات در روز سه شنبه، تقریبا بدون تغییر باقی ماند، این در حالی است که معامله‌گران با مشاهده روند صعودی معاملات در روز سه شنبه، اشتیاق بیشتری برای ورود به این بازار نشان دادند.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ روند صعودی معاملات در روز سه شنبه بیانگر آن است که در روزهای پایانی هفته معاملاتی جاری، شاهد تحرک خوبی در بازار فلزات گرانبها خواهیم بود. اگرچه قیمت نقره در اواسط معاملات روز گذشته اندکی کاهش یافت اما روند صعودی مناسبی در نمودارها قابل مشاهده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آوریل با افزایش ۱.۲۰ دلاری به قیمت ۱۷۱۸.۱۰ دلار و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با افزایش ۰.۰۲۳ دلاری به قیمت ۲۶.۱۶ دلار در هر اونس معامله شد. 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند صعودی داشتند. در چین علیرغم فشار فروش شدید اوایل هفته، در روزهای میانی هفته بازار به ثبات رسید. دو شاخص از سه شاخص اصلی بازارها در ایالات متحده هم روند صعودی به ثبت رساندند که ناشی از خوش بینی معامله گران و سرمایه‌گذاران نسبت به روند حرکت مثبت بازارهاست. این در حالی است که پس از عقب نشینی خفیف روز سه شنبه در بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، روز گذشته بار دیگر شاهد روند صعودی بازده بودیم که احتمالا بر روند حرکت بازارهای سهام بار دیگر تاثیرگذار خواهد بود. بر این اساس روز گذشته بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در محدوده ۱.۵۵ درصدی معامله شد.

در شاخص‌های کلیدی داده‌های اقتصادی ایالات متحده روز گذشته شاخص قیمت مصرف کننده در ماه فوریه منتشر شد و مطابق انتظارات نسبت به ماه فوریه افزایش ۰.۴ درصدی به ثبت رساند در حالی که شاخص قیمت مصرف کننده ماه ژانویه هم نسبت به دسامبر افزایش ۰.۳ درصدی داشت. این در حالی است که شاخص قیمت مصرف کننده در چین ماه فوریه ۰.۲ درصد پایین نگه داشته شد، البته ذکر این نکته هم ضروری است که آمار و ارقام چین بر اساس مقایسه سال به سال مطرح می‌شود.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته شاهد کاهش قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس بودیم و هر بشکه نفت به قیمت ۶۳.۷۰ دلار معامله شد. شاخص دلار آمریکا هم نسبت به روز گذشته بدون تغییر قابل توجهی باقی ماند.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، قیمت معاملات آتی طلای آوریل روز گذشته در نزدیکی بالاترین سطح قیمت معاملات بسته شد. با این وجود معاملات آتی طلای آوریل همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. نمودارهای روزانه طلا همچنان در یک روند نزولی دو ماهه قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ثابت ۱۷۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۶۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست ۱۷۲۱.۸۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۷۲۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است این در حالی است که سطح پشتیبانی نخست در کمترین قیمت روز گذشته ۱۷۰۵.۶۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره می روز گذشته در نزدیک بالاترین سطح معاملات بسته شد با این وجود روند نزولی معاملات آتی نقره می از مزیت فنی کوتاه مدت برخوردارند. نمودارها در یک روند نزولی پنج هفته‌ای قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به ۲۷.۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به زیر سطح حمایت قطعی ۲۴ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۶.۳۸۵ دلار و سطح مقاومت دوم ۲۷ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست بر روی کمترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۶۱ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.