۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

پیش بینی قیمت طلا در سایه کاهش نرخ ارز/ ورود فروشندگان به بازار از ترس ریزش قیمت

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبر: 511769
پیش بینی قیمت طلا در سایه کاهش نرخ ارز/ ورود فروشندگان به بازار از ترس ریزش قیمت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از احتمال بالای کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: در پی افت قیمت طلا و سکه و ترس از ادامه این روند، فروشندگان وارد بازار شدند.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین از کاهش قیمت طلا و سکه همپای روند نزولی نرخ ارز خبر داد و اظهار کرد: امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات اونس، و همچنین ادامه روند کاهشی نرخ ارز قیمت طلا و سکه در دومین روز متوالی ارزان شد.

این فعال بازار طلا با اشاره به افت قیمت‌ها، درباره وضعیت معاملات امروز توضیح داد: روند نزولی بازار طلا از اواخر هفته گذشته آغاز شده و ادامه آن منجر به نگرانی دارندگان طلا و سکه و هجوم به سمت فروش تحت تاثیر ترس از تشدید ریزش قیمت‌ها و زیان بیشتر شده است.

به گفته محمدولی، درمقابل افزایش حجم فروش سطح تقاضا برای طلا و سکه به شدت پایین آمده و خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند، همچنین گفتنی است که در همین راستا حباب سکه نیز در بازار امروز به حدود ۴۰۰هزار تومان رسید.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با نگاه به روند بازار ارز پیش‌بینی کرد: از آنجا که ارزش اونس جهانی طی روز‌های گذشته پایین آمده و روند بازار ارز هم نزولی شده، احتمال ادامه کاهش قیمت طلا تا کانال ۹۰۰هزار و سکه محدوده ۹میلیون تومان وجود دارد.

طلا در یک قدمی تغییر کانال

محمدولی در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات ساعت (۱۴:۳۰) بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۴۳۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون تومان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به چهار میلیون و ۳۵۰هزار و قیمت طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۴هزار تومان رسید.